Recenzja gry Sequoia

Gry związane z naturą, o tematyce ekologicznej, bardzo dobrze nam się kojarzą, ponieważ z tytułami, jak „Na skrzydłach” („Wingspan”), „Rój”, „Takenoko”, „Ewolucja”, „Reef”, „Nemeton”, „Pola zieleni”, „Niezłe ziółka” – zazwyczaj są to pozycje mające w wizualizacji komponentów faunę i florę, nierzadko związane z organizacją rolnictwa lub leśnictwa, klimatyczne i przypominające o potrzebie ochrony środowiska. Dzisiaj sadzimy gigantyczne drzewa – największe z występujących, a kiedy o nich słyszymy, przed oczami mamy tunel w pniu, przez który wjeżdża się do parku naturalnego.
„Sequoia” to gra kościana czasu rzeczywistego, czyli bez podziału na tury, dla 2-5 uczestników w wieku od 14 lat – znacząco zawyżone wskazanie, właściwe to ok. 6 lat, z czasem rozgrywki zajmującym ok. 10 minut. Projektantem gry jest Chad DeShon, którego fenomenalną „On Tour” niedawno oglądaliście, ilustrowała Anca Gavril, odpowiedzialna również za oprawę graficzną „Q.E.”, „Bites”, „Mountain Goats” oraz wspomnianych wcześniej produktów autora opisywanej dziś pozycji. Mechanicznie gra przypomina nam uproszczony „Las Vegas”.
Każdy z graczy otrzymuje swój zestaw żetonów – słoje drzewa wyglądają fantastycznie, podobają nam się nieregularne kształty przypominające korę, a także promieniste i faliste kreski ukazujące wieloletnie przyrosty. Na stole rozkładamy karty z numerami 2-12, czyli zestawem wynikającym z łączenia pary kostek. Do każdej z kart losujemy krążek punktowy za pierwsze i drugie miejsce.
Wszyscy jednocześnie i w sekrecie rzucamy kośćmi i łączymy je w pary, jedna pozostaje nieużyta. Razem ujawniamy nasze zestawy i wydajemy żetony na odpowiednie karty numeryczne. Jeśli na wszystkich kościach wypadną identyczne wartości to krzyczymy „sekwoja” i mamy prawo do odwrócenia ścianek na dowolne – w zależności, gdzie chcemy je dołożyć.
Noty zdobywamy za pierwszą i drugą pozycję na każdym poletku – wygrywają dwa najwyższe pnie drzewa na danej karcie po wyłożeniu wszystkich żetonów przez graczy. Uczestnicy otrzymują jeszcze 5 standardowych kości w kolorze swoich płytek. W przypadku remisu na pierwszym miejscu, kolejni zdejmują żetony, a my rozgrywamy dogrywkę. Identyczna wysokość pnia na drugiej pozycji skutkuje zebraniem żetonu przez lidera i łamaniem remisu przez wicemistrzów. Po zsumowaniu punktów wygrywa najlepszy.
„Sequoia” przypomina nam „Las Vegas” w wersji dla młodszych graczy, ponieważ nie przerzucamy kości kilka razy i ich nie oddajemy. Miejsca oznaczamy żetonami, siłą rzeczy nie wygrywamy z równymi ilościami identycznych ścianek, co działa na gorące emocje miasta neonów, ponadto w kasynach są wyższe wygrane. Kombinowanie, gdzie zagra przeciwnik, a także rywalizacja na upatrzonych pozycjach jest jednak atrakcyjną rozrywką, a bardziej pasuje bawić się z młodszym dzieckiem w grę ekologiczną niż zbliżoną do hazardowej. Pozycja idealna dla rodziny, ale także na imprezę, ponieważ im nas więcej przy pniu drzewa tym lepiej. Polecamy przede wszystkim rozgrywanie partii w kompletnym składzie, super doświadczenie!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BoardGameTables.com
Film: „Sequoia” – unboxing
Film: „Sequoia” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!