Recenzja gry Criss Cross

Gier z mechanizmem „roll-and-write”, czyli rzucania kośćmi i zapisu wyników w arkuszu, w naszej kolekcji zostawiliśmy bardzo wiele, ponieważ są rozwijające jak gry logiczne i łamigłówki, zajmują niewiele miejsca na półce, a także lubią je dzieci – przypuszczalnie kojarzą się z rysowaniem, szkicowaniem na kartce papieru.

Criss Cross” tłumaczyć można na „w kratkę”, w trakcie zabawy turlać będziemy parą kości i umieszczać w pionie lub w poziomie oznaczenia ze ścianek, aby finalnie uzbierać identyczne symbole w łańcuchach góra-dół, lewo-prawo. Propozycja dla 1-6 uczestników w wieku od 7 lat, zabawa zajmie wam ok. 10 minut, autorem tytułu jest Reiner Knizia, zatem jeszcze przed otwarciem emocje rosną! Seria „Gry do plecaka”, czyli produkty idealnie sprawdzające się podczas podróży ze względu na niewielkie rozmiary opakowania i przestrzeń organizacji gry, rozłożenie. Od „Egmont” z tej serii oglądaliśmy: „Szkoła latania”, „Szybkie bańki”, „Pędzące żółwie”, „Ubongo”, „Lato z komarami”, „Łap za słówka”. Podobne technicznie gry pokazywane na blogu: „Kolejowy szlak Płomienna czerwień”, „Qwixx on Board”, „On Tour”, „Qwinto”, „Kingdomino Duel”, „Calavera”, „Hungry Hamsters”, „Honey Moon”. Tematykę „Kółko i krzyżyk” w wersji rozbudowanej pamiętamy także z „Trexo”, która pozostała w domowych zbiorach.

Po otwarciu opakowania zwracamy uwagę na kości – świetnie, że symbole są wycięte, ponieważ malunki w zagłębieniach nie ścierają się tak szybko, zawsze łatwiej je również samemu odświeżyć, odnowić ścianki. Otrzymujemy również dwa arkusze, w dobrych grach opartych o notację na kartce zużywają się one w szybkim tempie, więc im więcej, tym lepiej! Wydawca udostępnia także pliki z szachownicą do samodzielnego wydruku, zatem po zużyciu notesika gra pozostanie w użyciu.

Rozgrywka przypomina rozbudowane „kółko i krzyżyk”, czyli „Tic Tac Toe”, w którym celem jest łączenie identycznych oznaczeń w linie proste. W tej grze łańcuchy odpowiedniej długości przeliczamy na punkty – sprawdzane w pionie i poziomie, na kratkę nanosimy nie pojedyncze symbole, ale sąsiadujące ze sobą pary wylosowane z kości. W wersji zaawansowanej zostaniemy ukarani ujemnymi punktami za brak połączeń w kolumnie bądź wierszu, ponadto sprawdzamy przekątną układu otrzymując noty podwojone, wpisywane po obu stronach ukośnej linii.

Zabawa z „Criss Cross” jest przednia, rozgrywka wciąga, nie sprawia trudności w nauce zasad gry, nie trwa długo,finalnie satysfakcjonuje. Wyniki należy wpisywać razem, ale nie muszą być umieszczane przy wcześniej zapełnionych kratkach. Istotne jest, żeby pozostawić dwa sąsiadujące ze sobą puste pola – zawsze uzupełniamy parami i szkoda stracić turę poprzez rozdzielenie miejsc. My bardzo lubimy takie łamigłówki, polecamy ten produkt!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT

Film: „Criss Cross” – unboxing

Film: „Criss Cross” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!