Recenzja gry Łąka

Rebel” kojarzymy przede wszystkim z dystrybucją gier planszowych, z lokalizacją znakomitych tytułów sprowadzanych z zagranicy na krajowy rynek, natomiast przypomnieć warto o „Rebel Studio”, które od pewnego czasu prężnie działa projektując nowe gry, tak atrakcyjne jak „Domek” czy „Kwiatki”.

Łąka” jest grą planszową dla 2-4 uczestników w wieku od 10 lat, polecamy zaprosić do zabawy i asystować dziecku w wieku od 8 lat; czas rozgrywki zajmuje ok. 60-90 minut. Klemens Kalicki jest autorem znanym ze wspomnianego już „Domek” – nagradzana, popularna, naszym zdaniem idealna gra rodzinna. Przyznać trzeba, że musieliśmy długo czekać na kolejne działo projektanta, ale warto było, ponieważ ta gra jest technicznie jeszcze lepsza i posiada walory edukacyjne – przyroda, środowisko, ochrona natury. W tle gry pojawia się wędrówka, odkrywanie otaczającego nas świata, poszukiwanie skarbów, zatem emocje przygody związanej z eksploracją, badaniem terenu. W domyśle także klimat ludowy – obiekty charakterystyczne dla wiejskiego gospodarstwa, skojarzone z wizytą w skansenie. Mechanizmy – tworzenie zestawów pod cele z żetonów, zarządzanie ręką gracza, rynek kart. Podobne gry „Wingspan” („Na skrzydłach”), „Ewolucja”, „Naturalnie”.

Po otwarciu opakowania koncentrujemy się na rewelacyjnie wyglądających kartach, ilustracje naszym zdaniem bliskie są kresce oglądanej w „Evolution”, Karolina Kijak maluje zjawiskowo i jej prace ogląda się z przyjemnością. Produkt doceniamy również za wygodną organizację rozgrywki – świetne w użyciu pojemniki na karty, ciekawy pomysł z wyborem kart w oparciu o przykładanie żetonów szlaku do krawędzi planszy. Najbardziej cieszy nas jednak forma rozkładania kart na podstawie posiadanych już symboli, zasada jest prosta, mądra i przyjazna w obsłudze, a kiedy brakuje oznaczeń – zawsze można oddać parę zbędnych kart w zastępstwie.

Karty zagrywamy na „obszar łąki” począwszy od podłoża – ściółka, trawa, piasek, kamienie, mokradło, budując kolumny połączone symbolami. Wszystkie wymogi wskazane na wierzchniej karcie muszą zostać spełnione (koszt pokrycia brakujących symboli to para kart), zakrywamy pojedynczy znak, czasem w bezpośrednim sąsiedztwie danej karty, np. dla domostwa.

Obszar okolicy” to strefa zagrywania poziomych kart „krajobraz” oraz „znalezisko” – nam kojarzą się one z harcerstwem i skautingiem, podchodami, poszukiwaniem artefaktów z wykrywaczem metali lub po prostu grzebaniem na strychu u dziadków. Karty wymagają od nas zużycia żetonów drogi.

Rynek kart stanowią cztery linie na planszy, zasilane z trzech stosów kart, z których centralny później zastąpiony zostanie przez nową talię. We wcięcia na brzegu planszy wtykamy płytki przypominające tabliczki szlaków, numer w górnej części wskazuje na kolumnę – oddalenie karty od żetonu.

Akcje możemy czerpać również z wcięć w planszy obozowiska. Wokół ogniska znajdują się miejsca, w które wkładamy dolną część żetonu szlaku, co pozwala nam wziąć kartę z rynku na planszy, dwa żetony drogi, przejrzeć trzy karty z wierzchu dowolnej talii i pobrać pojedynczą z nich – wszystkie te akcje bez wydawania karty. Ostatnią możliwością jest zagranie dwóch kart na dowolny obszar gracza. Podczas zabawy w komplecie używamy jeszcze żetonów ze znakiem zapytania – to joker. Na planszy z ogniskiem widzimy również ławeczki pozwalające nam zagrać pojedyncze karty, mniej opłacalne ruchy, ale przydatne kiedy robi się tłoczno w tej strefie gry. Kamienie wokół paleniska są torem rund, z połową partii w miejscu klepsydry, planszę należy dopasować do wskazania liczby graczy.

Łąka” jest na chwilę obecną najlepszą pozycją od Klemensa Kalickiego i chociaż organizacja gry nie jest może tak przebojowa, czytaj widowiskowa, jak wystrój wnętrz domku jednorodzinnego, to technicznie rozgrywka jest bardziej zaawansowana, mądrzejsza i mocniej nas zainteresowała. Podczas wciągającej zabawy uczymy się wraz z naszym dzieckiem, do każdej karty otrzymujemy informacje dodatkowe, ciekawostki o roślinach i zwierzętach, a to rozwijająca intelektualnie rozrywka. Dobry kandydat do familijnej gry roku!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy

Film: „Łąka” – unboxing

Film: „Łąka” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *