Recenzja gry Blockbuster Returns

Dzisiaj mała powtórka z rozrywki, ale w starym dobrym stylu! Nie wiem, czy pamiętacie jeszcze pozycjęBlockbuster”? Nawet jeśli niewiele mówi wam tytuł tej gry, to na pewno skojarzycie rewelacyjne wzornictwo – opakowanie wyglądające jak pudełko kasety VHS! Warto przypomnieć dzieciom, co to było i jak wyglądało, opisać działanie dwóch szpul z szeroką taśmą w mocarnym opakowaniu z plastiku; wytłumaczyć, że istniały kiedyś wypożyczalnie video; że samemu nagrywało się filmy z telewizji na własny użytek, kiedy człowiek wiedział, że spóźni się do domu i przegapi. Wracamy już do teraźniejszości, ponieważ odrobinę rozpędziłem się z długością zdania, a obecnie nawet rozdziały w książkach mają być krótkie, bo dynamiczne.

Blockbuster Returns” jest kontynuacją, ale również uzupełnieniem dla „Blockbuster”, to propozycja na imprezę miłośników kina (nawet 4-10 osób), w wieku od 12 lat, w zależności od wiedzy filmowej i kategorii działa – bez obaw, poza „Pięćdziesiąt twarzy Greya”, nie znajdziecie tutaj niegrzecznych filmów, a i wymieniony tytuł niektórzy zaliczają do melodramatów. Czas rozgrywki zajmuje ok. 30-60 minut. Inne ciekawe gry tego wydawcy: „P for Pizza”, „Muffin Time”, „Don’t Get Got!”, „The Chameleon”, „OK Play”, „Disney Colourbrain”, „SCRAWL”, „Disney Sketchy Tales”, „20 Second Showdown” – specjalizują się w „party games”. 

Rozpoczynamy od designu, ponieważ to opakowania się sprzedają. Pierwsza część gry prezentowała się jako kaseta video z wypożyczalni lub gotowy, oryginalny film kupowany do domowej kolekcji. „Blockbuster Returns” przypomina puste kasety, na które nagrywaliśmy sami – cieńsze, tekturowe opakowanie, natomiast również rewelacyjne, ponieważ wnętrze wygląda jak kaseta VHS, gdzie odwzorowano nawet ruchomą klapkę zakrywającą taśmę – kolejna przebojowa kreacja!

Wewnątrz opakowania znajdziemy 130 kart, planszę do gry, instrukcję, promocyjną naklejkę wydawcy. Ten produkt możemy połączyć z bazową grą lub rozgrywać samodzielnie, nie potrzeba obydwu, aczkolwiek warto. Nie otrzymujemy słupka z reklamą przy planszy parkingu, który jest jednak tylko ozdóbką, timera – wydawca udostępnia za to aplikację czasową na komórkę.

Celem gry jest zebranie dwóch filmów w każdej z 4 różnych kategorii, tutaj są to „Not for kids”, czyli jak się okazuje głównie thrillery, „From another world”, czyli coś na wzór „Sci-fi and fantasy” z poprzedniczki, „Remakes & Reboots” – nowe adaptacje, „Heart warmers” – w praktyce przede wszystkim to bajki i animacje. Baza wiedzy kończy się na 2019 roku, pojawia się nagradzany „Parasite”. Nazwy filmów podano w języku angielskim, ale są to tytuły na tyle znane, że wszystkie łatwo zidentyfikować.

Przebieg gry nie różni się od rozgrywki w „Blockbuster”, zatem rozpoczynamy od pojedynku liderów, którzy w wyznaczonym czasie na zmianę podają tytuły filmów z danej tematyki, np. filmy z samolotami, z łodziami, ze ślubem, z plażą, ze szpitalem, z obcymi, z końmi, z bliźniakami itp. – jest to rywalizacja „Head to Head”, czyli jeden na jednego. Zwycięzca, który zdążył jeszcze podać tytuł w wyznaczonym czasie wybiera 3 z 6 filmów, na które będzie naprowadzał swoją drużynę, trudniejsze zostają dla konkurenta. Jeśli zmieścimy się w limicie stopera i poprawnie wskażemy własne obrazy, mamy prawo do zgadywania kart przeciwników.

Podpowiadamy w ramach „miejsc postojowych” na planszy, czyli „One word”, „Quote it” „Act it” – używając słowa – klucza, cytując lub odgrywając scenę, z czego najtrudniejsze są kwestie, ponieważ pamiętamy tylko te najsłynniejsze.

Kiedy uda nam się uzbierać trzy identyczne karty, możemy je odrzucić do puli gry i wymienić na inny rodzaj, ale już skradziony przeciwnikowi, to świetna negatywna interakcja. Możemy wprowadzić zasadę zabraniającą podawania sequeli. Komenda „Challenge” zatrzymuje pojedynek w parze, sprawdzamy wtedy, czy rzeczywiście popełniono błąd, osoba mająca rację otrzymuje prawo wyboru kart. Podczas cytowania zabronione jest używanie słów znajdujących się w tytule działa. Łącząc ten produkt z oryginalnym, walczymy o uzbieranie 12 kart, czyli pojedynczej dla każdej z kategorii.

Blockbuster Returnsto gra imprezowa dla fanów filmów, w rzeczywistości wszyscy kochamy dobre kino i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Obok gier omawiających w formie parodii i żartowania rozmaite perypetie życiowe, sceny obyczajowe i stereotypy – czytaj przypominające plotkowanie, jak w „Gierki małżeńskie”, tematyka filmowa wydaje się jedną z najlepszych na party, zaraz obok gier zręcznościowych. Zachęcamy do zakupu, wydania gry w Polsce.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BIG POTATO GAMES

Film: „Blockbuster Returns” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *