Recenzja gry Silencio

Na dzisiaj proponujemy wam śliczną grę karcianą opartą o wykładanie rosnących numerów w ramach danej barwy – taki familijny pasjans od razu kojarzy nam się z „The Game”, zwłaszcza z edycją „The Game Quick & Easy”, wprowadzono tutaj jednak kilka naprawdę fajnych efektów, także wizualnych, zatem gorąco zapraszamy do recenzji.

Silencio” to gra karciana dla 2-4 uczestników w wieku od 10 lat, ze wskazaniem czasu rozgrywki ok. 10 minut. Na spokojnie próbujcie swoich sił w kooperacji z dziećmi w wieku od 8 lat, partia zajmuje ok. 15 minut. Jest to gra ciszy, zatem z mechanizmem „limitów komunikacji”, ponadto zarządzamy ręką gracza i uruchamiamy efekty z kart. Podobne pozycje poza już wspomnianymi to „Belratti”, „Tajniacy”, „Tajniacy Duet”, „Historia Similo”, „Mity Similo”, „Baśnie Similo”, „Medium”. Autorem jest César Gómez Bernardino i ta gra to nowa odsłona jego „Eureka!”.

Jest to produkt niewielkich rozmiarów, wygodny w transporcie i przechowywaniu. Po otwarciu opakowania widzimy 48 kart podróży w 4 kolorach, 1 kartę gracza rozpoczynającego, 1 kartę wariantu „Tawerna”, 5 kart „Kapliczka”, instrukcję w języku angielskim i niemieckim. Wizualnie karty przypominają nam rozłożone „Górą i dołem”. Podobają nam się fantastyczne ilustracje, miło jest rozwijać drogę, tworzyć dalszy ciąg naszej historii, uczestniczyć w baśniowej przygodzie.

Każdy z uczestników otrzymuje 5 kart (w komplecie po 6 szt.), rozkładamy pulę dobierania („Wyrocznia”) równą liczbie graczy i otwierające karty dla każdego z rzędów („Kapliczki”, każdą można aktywować raz podczas gry, pojedyncza jest jokerem i zastępuje inne efekty).

W swojej turze możemy wyłożyć kartę lub spasować (nikt nie zagrywa, to przegrywamy grę). Jeśli możemy dopasować kartę do szeregu – identyczny kolor i numer wyższy, to zagrywamy obligatoryjnie. Jeśli wartość jest kolejna, następująca – musimy uruchomić efekt ciemny ustawiając kartę mrokiem do góry. Jeśli karta jest rosnąca, ale z odstępem numerycznym – wędrujemy za dnia, efekt jasny, z którego można skorzystać, ale nie jest to wymóg.

Docelowo porównujemy się z tabelą wyników, poprawiamy własne rekordy sprawdzając pozostałe na ręce karty, czyli walczymy z systemem gry.

W trakcie zabawy nie wolno rozmawiać, wydawać dźwięków. Karty czerwone – pomijamy efekt kolejnej karty światła lub mroku. Karty niebieskie – bierzemy do ręki ostatnią zagraną kartę innej barwy (przydatne kiedy zablokowano nam numer), w wersji ciemnej – przekazujemy odsłoniętą kartę wyroczni innemu graczowi. Karty żółte – wykładamy kartę poza rzędem, z której korzysta partner, dla opcji mroku – sąsiad tasuje karty i zagrywa wylosowaną, jeśli nie pasuje, wykonuje normalną turę. Karty zielone – wymiana karty z zakrytym stosem, jawnymi kartami „Wyroczni” lub innym uczestnikiem, w opcji wprowadzającej chaos – konieczności zagrania zielonej 8, 10 lub 13 w zależności od składu. Każda karta „Kapliczki” może nam pomóc tylko raz w trakcie gry.

Wariant „Tawerna” pozwala nam na drobną komunikację. Po wyłożeniu trzech kart z mrocznym efektem, otwieramy drzwi i przekazujemy komunikat „Mam X kart, których nie mogą zagrać”, „Mam tylko wysokie karty w kolorze Y”, „Proszę nie zagrywać w kolorze Z”. Kolejna osoba korzystająca ze wsparcia kiedy widzimy trzy nowe zaciemnione „Kapliczki”. Poziom skomplikowania rozgrywki możemy dopasować do własnych potrzeb dezaktywując określone karty „Kapliczki”.

Silencio” przypomina nam ładniej wydane „The Game Quick & Easy”, co z pewnością zachęci do zabawy młodsze dzieci. Lubimy gry numeryczne, ponieważ wymagają od nas planowania, współpracy w ramach grupy i znakomicie pasują one do rozgrywek z ograniczeniem komunikacji. Gra jest piękna, zabawa zaangażuje miłośników kooperacji i gier w rodzaju pasjans. Bardzo dobry tytuł.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ZOCH

Film: „Silencio” – unboxing

Film: „Silencio” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!