Recenzja dziennika Zakazane kopalnie Wyprawa 1907

Dzisiaj kontynuacja serii „Interaktywna Gra książkowa”. Oglądaliście już na blogu „Wyprawa 1907” – klimaty godny prozy H. P. Lovecrafta, z rejsem po nieznanych, zakazanych wodach, omamami sennymi, wizjami, halucynacjami, rodem z koszmaru – podróżowanie kojarzyło nam się z ruchem po planszy w „Eldritch Horror. „Wyprawa 1907 Zakazane kopalnie” to nowa odsłona i inna sceneria – tym razem górnicza, ponieważ zostajemy zasypani i próbujemy wydostać się na powierzchnię. Atmosfera przypomina nam o drążeniu pieczar przez krasnoludy i poszukiwaniu ukrytych pod ziemią skarbów. Jeśli zamiast fantasy wybieracie science-fiction, sięgnijcie po „Dziennik 29” i „Dziennik 29 Przebudzenie”.

Zakazane kopalnie Wyprawa 1907”, w oryginale „Trip 1907: Forbidden Mine” to książka-gra, zbiór łamigłówek (zagadek) i fabuła do przeczytania w jednej pozycji – propozycja dla odbiorcy w wieku od 12 lat, czas zabawy zajmuje ok. 2 godzin, rozgrywka solowa lub na zasadach kooperacji, bez limitu czasu, z użyciem strony www. Skomplikowanie treści – propozycja raczej dla zaawansowanych odbiorców.

Pierwsza część „Wyprawa 1907” bardzo nam się podobała, ponieważ kojarzyła się z wpisami do dziennika pokładowego, ale także z listami marynarzy wysyłanymi do domu z różnych portów, aktywność z kolei z odkrywaniem dalekich krain i miejscowych tajemnic, realnym doświadczaniem mitów i legend. „Wyprawa 1907 Zakazane kopalnie” to ciasne korytarze, zamknięte pomieszczenia, ryzyko uduszenia, zatrucia oparami, wstrząsu i zawalenia, słowem – klaustrofobia.

Ilustracje to znakomite, czarno-białe szkice, oprawa książki jest twarda, zdobiona, liczba stron – 144, liczba zagadek – 45, liczba grafik – 50. Do manipulacji podczas wykonywania zadań otrzymujemy do wycięcia projekty 4 kości oraz 4 krążków (również do wydrukowania ze strony produktu).

Jako specjalista od wierceń oraz szkiców sztolni i poziomów zostajesz wysłany do Rosji. Kopalnia uznawana jest przez tubylców jako przeklęta, w której giną górnicy, niebezpieczna, nawiedzona…, oczywiście podczas schodzenia, zostajesz wraz z kompanami uwięziony i tu zaczyna się przygoda.

Technicznie zabawa przebiega w następujący sposób: podajesz otrzymany na starcie kod, rozwiązujesz zagadkę, wpisujesz w formatce na stronie internetowej w danym dniu wynik swoich badań i dociekań, jeśli jest poprawny – otrzymujesz kod do wpisania na stronę słów kodowych w dzienniku, przechodzisz do kolejnej pustej formatki, aktywujesz swój nowy kod. W przypadku skorzystania ze wskazówki tracisz 3, następnie 6 punktów poczytalności, za poprawną odpowiedź otrzymujesz 2 punkty – oglądasz na „ślimaku” jak odejmuje ci rozumu.

Podczas rozgrywki nie tylko rozwiązujesz łamigłówki, ale również skaczesz po książce, ponieważ historię opisano w formie wspomnień bohatera w drugiej części publikacji. Polecam czytać i zgadywać na przemian – jest ciekawiej i tworzy się nastrój grozy, zagubienia, zaniku zdrowych zmysłów.

Warstwa on-line wyprawa1907.pl naszym zdaniem jest odrobinę myląca, wyczerpany na umyśle użytkownik-nowicjusz może się pogubić, ponieważ wskazówki nie są widoczne od razu na dole strony dnia, a dopiero po wpisaniu hasła podanego po rozwiązaniu zagadki wcześniejszej – dlatego właśnie tak istotna jest tutaj dokładna notacja. Jeśli nie jest to wasza pierwsza tego typu gra – szybko się odnajdziecie.

Zagadki logiczne, numeryczne, dla bystrego obserwatora – poszukiwanie wzorów, symboli ukrytych w ilustracjach. Na pierwszy ogień – za trudne, chociaż ambitne, ale jeśli to kolejne spotkanie z dziennikami – w sam raz! Dla amatorów i niedzielnych graczy na dobry początek proponujemy „Dziennik Zagadkowa podróż” i „Dziennik Zagadkowa podróż przez czas”. Jeśli nie chcecie zużyć wskazówek dostępnych na stronie wyprawy, w anglojęzycznej wersji trip1907.com skorzystać możecie z forum do każdego dnia i postów społeczności graczy – czasami warto.

Wyprawa 1907 Zakazane kopalnie” to produkt dla miłośników książko-gier, łamigłówek, zmodyfikowanych escape room, pozycja jest słabsza od swojej poprzedniczki, ponieważ klimat nie udziela się tak mocno – przynajmniej nam, pomimo że Ślązacy. Zagadki są jednak interesujące, a zabawa finalnie satysfakcjonuje, chociaż niekiedy rozboli głowa – warto wtedy odejść od książki i powrócić do planszy, nabrać dystansu i ostudzić emocje. Drużynowa zabawa jest przyjemniejsza, ponieważ wspieramy się intelektualnie i mobilizujemy do działania. Suma summarum – mocno rozwijająca aktywność.

PS. Takich pozycji brakuje w sklepiku kopalni Guido i innych na Szlaku Zabytków Techniki.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Zakazane kopalnie Wyprawa 1907” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *