Recenzja gry Omnibus

Omnibusem zwykło nazywać się osoby mające dużo wiadomości z różnych dziedzin, posiadające szeroką wiedzę ogólną. Wszyscy pragniemy, żeby nasze dziecko było omnibusem, bo to prestiż dla rodzica, taki pojętny uczeń jest reprezentacją naszych zdolności wychowawczych, edukacyjnych, osiągnięcia natomiast powodem do dumy. Mnie osobiście nazwa kojarzy się z teleturniejem „Jeden z dziesięciu”.

Omnibus” to gra karciana, quizowa dla 2-4 uczestników w wieku od 9 lat. Nie jest to pierwsza gra występująca pod takim tytułem pokazywana przez nas na blogu, zapraszamy do recenzji „Szkolny omnibus” oraz „Omnibus Dzieci kontra Rodzice”. Wewnątrz opakowania znajdziemy 54 karty, bazę wiedzy 162 pytań – pojedyncza poprawna odpowiedź z 3 dostępnych, 12 żetonów, instrukcję i broszurę reklamową.

Przed otwarciem gry przyglądamy się wizualizacji opakowania. Podoba nam się hasełko przewodnie dla produktu „jesteś mądry – zaskocz innych – bądź mądrzejszy”, które kojarzy nam się z samorozwojem – im więcej wiesz, tym przecież bardziej świadom jesteś, jak wiele jeszcze przed tobą do poznania, nauczenia, przekazania potomnym. Ilustracja nawiązuje do symboliki na żetonach, które są tutaj dopełnieniem dla kart i wprowadzają element losowy.

Zakres pytań jest szeroki, odnoszą się do wielu dyscyplin. Talie podzielono na trudną i łatwą, ten pierwszy stos bardziej nas intryguje, znajdziemy tutaj więcej ciekawostek. Karty z podziałem stopnia skomplikowania to znakomity pomysł, ponieważ bawiąc się z młodszymi dziećmi, rodzice mogą używać trudniejszej talii i wyrównać szansę. Innym sposobem na dogonienie lidera jest szczęście w dobieraniu zasłoniętych krążków – pojedynczy żeton warty jest 1 punkt, za parę z identycznym wzorem otrzymujemy dodatkowo 2 punkty, za komplet trzech symboli – 3 punkty. Krążek jest nagrodą za udzielenie właściwej odpowiedzi, karta natomiast wraca na spód stosu.

Konkurent czyta pytanie, odpowiadający wybiera 1 z 3 wyzwań znajdujących się na karcie. Według reguł gry zawartych w instrukcji rozgrywka dobiega końca wraz z pobraniem przez któregoś z uczestników piątej karty – wydaje się, że raczej piątego krążka, skoro karty wracają do talii… Zwycięzcą zostaje osoba, która zdobyła więcej punktów – notowanych z żetonów, ewentualnie możemy kierować się tekstem z opakowania gry – „wygrywa ten, kto odpowie na więcej pytań”.

Z mankamentów gry – nieścisłości tekstowe związane z liczeniem punktów, końcem gry – pamiętajmy, że występują tutaj żetony, wprowadzające emocje z przypadkowego dobierania, ale oferujące również punkty bonusowe. Zaletą z kolei są karty dopasowane do wieku i doświadczenia gracza (ich podział) oraz interesujące pytania i nurtujące myśli odpowiedzi, które warto poznać (tematyka).

Omnibus” to dobry wybór dla osób interesujących się złożonością świata, cieszących się z procesu nabywania wiedzy i lubiących gry quizowe. Niewielkie rozmiary gry pozwalają na wygodny transport oraz jej przechowywanie.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR

Film: „Omninus” – unboxing

Film: „Omninus” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!