Recenzja gry Terra

Nie należę do miłośników klasycznych gier quizowych, ponieważ przepytywanie kojarzy mi się z zajęciami w szkole oraz ocenianiem, może więc zniechęcić uczestników zabawy. Dobry quiz unika sesji pytań i odpowiedzi, zachęca do rozgrywki edukacyjnej poprzez odkrywanie ciekawostek, rekordy i limity, zakłady – zarządzanie ryzykiem, emocje i psychikę – poznawanie zachowań i poglądów graczy przy stole, innowacyjny gadżet – najczęściej do odmierzania czasu. Ostatecznie we współczesnym świecie toniemy w nadmiarze wiedzy, chociaż niekoniecznie sprawdzonej, zweryfikowanej.
„Terra” to najnowsza propozycja przeznaczona do edukacji domowej, ale także nadająca się do pracy z uczniami szkoły podstawowej. To gra quizowa, ale również gra imprezowa dla 2-6 uczestników w wieku od 10 lat, z czasem rozgrywki zajmującym ok. 45 minut – mocno uznaniowe wskazanie, ponieważ przed rozpoczęciem partii ustalamy liczbę kart. Tytuł na przestrzeni lat był nominowany w kategorii gier roku, najlepszych gier edukacyjnych, gier party. Dzisiaj oglądacie najnowszą, polską edycję. Autor – Friedemann Friese jest projektantem wielkiego przeboju „Wysokie napięcie”. „Egmont” już nas zachwycił quizem „Ryzyk Fizyk Edycja Deluxe”. Zapraszamy jeszcze do tekstu „Ranking gier quizowych”.
Podczas otwarcia produktu zwracamy uwagę na śliczną, dużą planszę-mapę, która przypomina nam przestrzeń gry z „Boso przez świat”. Bardzo wygodne w obsłudze są karty z zadaniami – górna połowa to wyzwanie, z kolei dolna, zasłonięta przez pudełko mieszczące stos – skrywa odpowiedzi. Karty są dużych rozmiarów, gładkie, błyszczące, z ładnymi ilustracjami. Całość komponentów jest wydana estetycznie, czujemy komfort użytkowania i przyjemność gry. Tytuł jest bezpieczny dla nauczyciela, żeby wziąć go do szkoły, ponieważ pomija mechanizm hazardowy.
W trakcie zabawy widzimy tylko część karty z zadaniami – zawsze będzie to obszar do zaznaczenia na mapie (czasem kilka), dwie skale (podobne do osi, podziałki linijki). Gracz rozpoczynający rundę ma łatwiej od innych, ponieważ wybiera, które pole i zadanie oznaczy – tylko jedna kosteczka może zajmować dane miejsce, zatem szybko robi się ciasno na planszy. Punkty zdobywamy jednak również za sąsiednie pola – bliskie trafienie, a docelowo każdy w końcu rozpocznie ten etap gry. Podwojone noty otrzymujemy, jeśli tylko nasze znaczniki znajdą się na danej skali i któreś wskazanie okaże się poprawne. Intuicyjne jest połączenie skali z planszy z oznaczeniem na karcie – identyczna barwa. Naszym zadaniem jest wskazanie lub chociaż zbliżenie się do określonej wartości – numerycznej na skali (lata, długość-dystans, liczby), ponadto oznaczenie obszaru – części na mapie świata.
Grę śmiało można wykorzystać jako pomoc dydaktyczną na lekcjach geografii, historii, ale również języka polskiego – kultura, wiedza powszechna. Pozycja potrafi zaangażować – bogactwo wiadomości, światowe rekordy, świetna szata graficzna, jakość komponentów. Technicznie znamy lepsze produkty – silniej nastawione na wkłady pieniężne gracza związane z obstawianiem zakładów, stąd grające na emocjach i negatywnej interakcji, natomiast hazard w grach edukacyjnych nie przejdzie w szkole – za bardzo związany jest z uzależnieniem, patrz kasyna Las Vegas.
Wśród standardowych quizów, ten należy do najlepszych na rynku! Słabym punktem gry jest fakt, że dzieci nie skojarzą jej z żadnym popularnym teleturniejem. Do podbierania najlepszych miejscówek przez otwierającego sesję możemy się przyzwyczaić, ilość kart biorących udział w zabawie jest równo rozdzielana na skład osobowy, jest sprawiedliwie.
„Terra” to mądra, śliczna i wciągająca gra edukacyjna, rozwojowa. Ten rodzaj testowania graczy pod kątem znajomości wiedzy ogólnej i kultury wzbogaca umysł, ale również zachęca do nauki, ponieważ to miła rozrywka, rywalizacja – najlepiej w tej samej grupie wiekowej odbiorcy, odkrywanie zagadek Ziemi – w tłumaczeniu właśnie „Terra” – oraz osiągnięć jej cywilizacji. Polecamy!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „Terra ” – unboxing
Film: „Terra ” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!