Najlepsze gry na Dzień Chłopaka
Dzisiaj zestawienie związane z obchodami Dnia Chłopaka przypadającymi na 30 września, będą zatem gry planszowe uznawane za typowo męskie. Bazujemy tutaj raczej na stereotypach, w rodzaju chłopcy bawią się w budowlańców (kafelkarzy, elektryków, konstruktorów, architektów, szklarzy itp.), policjantów (detektywów), mechaników, żołnierzy (rycerzy, szpiegów), piratów (marynarzy), kowbojów, kierowców (czy też kolejarzy), informatyków (programistów), górników, co oczywiście może mijać się z zainteresowaniami dziecka; jest to jednak pewne kryterium zawężenia listy tytułów. Duży (starszy) chłopiec to oczywiście mężczyzna, panie czasem uważają, że rozwijamy się do 18 roku życia, a potem tylko rośniemy, może coś w tym jest…, śmiało sięgnijcie więc 10 marca (Dzień Mężczyzny).
Wszystkie opisywanie tutaj gry są według nas rewelacyjne! Wymieniamy je alfabetycznie, z podziałem na pozycje z prostszymi regułami, które bywają również mniejszych rozmiarów i są niekiedy tańsze; osobno dodaliśmy gry zaawansowane.
„Azul” – wcielamy się w kafelkarzy, którzy ozdabiają pałacowe komnaty. Tytuł uznawany jest za najlepszą grę logiczną (też jako „abstract-strategy”). Funkcjonuje w oparciu o wysokiej jakości kamienie, które są rozkładane losowo w magazynach, na planszy gracza kompletowane według barwy, następnie łączone we wzory.
„Europa Wsiąść do pociągu” – najsłynniejsza gra o połączeniu miast linią kolejową! Idealny wybór dla wszystkich miłośników pociągów. Pionki to wagony, na kartach znajdziemy śliczne parowozy z epoki kolei żelaznej.
„Gra o tor” – kolejna gra o pociągach, ale tym razem numeryczna, małych rozmiarów, ilustracyjnie nawiązująca do sekretów „Strefy 51” czy też „Z archiwum X”. Przekładamy karty tworzące skład, aby docelowo ułożyć je w odwrotnej kolejności.
„HMS Dolores” – „kamień, papier, nożyce” w opcji dzielenia zrabowanych łupów, super zabawa! Czekamy kiedy pojawi się na rynku „No swap no pay” – wymieniamy mieszki z monetami, ale nie wszystkie są wartościowe, pamiętamy też, że piraci nie dzielą się po równo!
„Kryptos” – dla fanów historii, zainteresowanych matematyką i II wojną światową, patrz Enigma i udział polskich szyfrantów w łamaniu kodów łączności niemieckich U-bootów. Podczas rozgrywki odgadujemy karty ukryte na rękach przeciwników.
„Manhattan” – nasza ulubiona gra z budowaniem miasta z negatywną interakcją pomiędzy uczestnikami. Kochamy przejmowanie cudzych drapaczy chmur, gospodarowanie segmentami wieżowców, zarządzanie kartami, które odnoszą się do lokalizacji na działce.
„Miasto w chmurach” – najnowsza propozycja dla małych architektów w dzisiejszym zestawieniu. Tym razem planujemy miasta oddzielnie, każdy indywidualnie u siebie, ale pojawiają się mosty pomiędzy blokami oraz modułowa plansza wyznaczająca wysokość budynku i miejsce ułożenia.
„PixBlocks” – najciekawsza gra związana z kodowaniem, mająca zainteresować dzieci programowaniem i rozwiązywaniem łamigłówek. Poza zadaniami w trybie solo (lub kooperacji) jest to również gra konkurencyjna.
„Pojedynek Superbohaterów DC” – genialne komiksowe ilustracje na kartach dla wszystkich miłośników tego uniwersum, przede wszystkim Batmana i Supermana. Polecamy również z dodatkami – to już seria gier. Dla wszystkich bohaterów domu, odkryjecie w sobie moce!
„Port Royal” – nasza ulubiona gra karciana z zarządzaniem ryzykiem w klimacie pirackim. Bitwy morskie to podstawa, ale nie pominięto tematyki pobocznej związanej z żeglowaniem z załogą.
„Sagrada” – łączymy kolorowe fragmenty szkła (kostki), aby zapełnić witraż. Sześciany tej samej barwy nie mogą stykać się bokami, podobnie jak te o identycznej liczbie oczek, plansza również wymusza pewne stałe cechy naszego dzieła.
„Silver & Gold” – korsarze przekopują kolejne wyspy w celu odnalezienia skarbów, mechanicznie zapełniamy pola planszy opierając się o kształty z dawnego „Tetris”. Wygodna, ponieważ karty są śliskie i łatwo z nich zmazywać naniesione krzyżyki.
„Sonar” – tym razem pojawia się łódź podwodna oraz podział na dwie drużyny, które toczą bój na śmierć i życie! Poszukiwanie wroga opiera się na zasadach rozwiniętej gry „okręty” („statki”) tylko z ruchem po planszy. Próbujemy uciec przeciwnikowi i pierwsi wystrzelić torpedy.
„Szczęść Boże” – najlepsza gra o kopalniach! Wśród widowiskowych komponentów znajdziemy szyb i ruchomą windę, zajmujemy się wydobyciem z kolejnych pokładów. Dla zainteresowanych przemysłem ciężkim, górnictwem, dla Ślązaków!
„Tajniacy Duet” – agenci, którzy pojawiają się w grze językowej to prawdziwa okazja. Karty dla pary wykorzystacie w grze „Tajniacy” dla większej liczby osób. Zabawa polega na łączeniu grup wyrazów pojedynczymi hasłami.
„Ubongo 3D” – trójwymiarowe klocki z „Tetris” mające zasłonić pola odpowiednich kształtów. Jeśli bawicie się z młodszymi dziećmi warto rozważyć zakup „Ubongo Junior 3D”, ponieważ można je łączyć. Bliska tej koncepcji jest też udana „Smart Domino”.
„Wyspa skarbów” – najlepsza gra z malowaniem po planszy w celu zlokalizowania zakopanego skarbu. Nigdy jeszcze nie używaliśmy tylu „narzędzi”, aby rysować i zawężać przestrzeń naszych poszukiwań.
„Zombiaki Ameryki” – strzelanka do umarlaków bazująca na kościach. Wiele tutaj zależy od przypadku, wyniku rzutu, ale oprawa wizualna wymiata i wynagradza. Zresztą nie każda gra musi polegać na strategicznym planowaniu, losowość również bywa odprężająca.
„Zombie Kidz” – najlepsza gra o zombie na rynku dla młodszego odbiorcy, jak również najlepsza gra legacy (aktywowane zmiany są przenoszone do kolejnych rozgrywek, odkrywamy nowe opcje gry). „Zombie Teenz” to edycja dla nastolatków, także super!
„Żelazna kurtyna” – krótka, szybka, mała alternatywa dla gry „Twilight Struggle”. Kiedy nie macie wolnego dnia, a potrzeba wam emocji epoki „zimnej wojny”.
Z propozycji dla bardziej zaawansowanych graczy, starszych uczestników, proponujemy wam kilka tytułów więcej.
„Great Western Trail” – kowboje prowadzą swoje stada na prerii, przemysłowcy rozbudowują linię transportu koleją. My zarządzamy kartami na ręce, budujemy swój stos kart – krówek! Długa, ale śliczna i mądra.
„Mr. Jack” ścigamy seryjnego mordercę „Kubę rozpruwacza”, mroczna tematyka nie została pokazana w sposób drastyczny, pozostaje nieco w tle i nie razi, dla nas ważne jest gonienie uciekiniera i dedukcja. „Listy z Whitechapel” – opcja prędzej dla mężczyzny niż chłopca.
„Navegador” – najlepsza gra z mechaniką „rondel”, czyli czerpania akcji z koła, po którym poruszają się pionki. Wyruszamy flotą zakładać nowe kolonie, handlujemy surowcami, bogacimy się.
„Projekt Manhattan” – najlepsza gra związana z budową bomby atomowej, tutaj skupiamy się na fazach produkcji i rozwoju infrastruktury technicznej, pomijane są wydarzenia historyczne. Nie tylko dla fanów militariów!
„Wysokie napięcie” – jeśli interesujecie się elektryką, a ściśle rzecz ujmując pozyskiwaniem i przesyłem prądu na dłuższe odległości, ponadto macie kompanów do gry licytacyjnej, bierzcie i oświetlajcie kolejne miasta!
Wszystkiego Najlepszego Chłopaki!
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!