Najbardziej kreatywne gry planszowe
Dzisiaj zestawienie najbardziej kreatywnych gier, w których występują pewne ramy reguł, ale pozostaje ogromna przestrzeń manewru uczestnika – szerokie pole do popisu przeznaczone na osobiste przemyślenia, mnogość skojarzeń, bogatą prezentację własnej formy gracza i jego działanie. Najlepsze kreatywne gry, bądź też najlepsze gry twórcze.
„Scrabble” – krzyżówka bez pytań do haseł, w której na odpowiednie składanie wyrazów przekłada się sytuacja na planszy (wyłożone już litery, pola punktowe) oraz ograniczona liczba płytek na tacce uczestnika. Najlepsza gra ze słownikiem języka polskiego pod ręką.
„Dixit Odyseja” – wraz z rozszerzeniami zebrać możemy naprawdę bogaty zbiór obrazów, do każdego uczestnicy wymyślają hasła, zależnie od nastroju, wyobraźni, wiedzy…
„Tajniacy” i „Tajniacy Duet” – obie gry bazują na łączeniu wyrazów z kart, układy tworzymy losowo, zatem zestawień, dla których wymyślamy część wspólną jest bardzo wiele. Otoczka związana z pracą agenta wywiadu dodatkowo potęguje fantastyczny klimat gry.
„Pictures” – karty z ilustracjami należy przedstawić za pomocą różnych technik obrazowania, od sznurka, czyli uwypuklenia samych tylko krawędzi, przez budowanie z brył w 3D, po użycie jedynie pikseli, czyli tutaj kosteczek barwy!
„Imago Family” – przezroczyste karty z konturami lub obiektami, które możemy na siebie nakładać i nimi poruszać oferują nam mnóstwo nowych możliwości na zademonstrowanie w oryginalny, nasz indywidualny sposób poszukiwanego hasła.
„Inspektor tusz” – każde kalambury jest bardzo kreatywne, ponieważ rysowanie jest mocno osobiste, zależne od talentu uczestnika, podobnie aktorskie odgrywanie scenek. W tym przypadku pojawia się dodatkowo znikający tusz, więc nie wszystkie elementy naszej kompozycji będą widoczne dla drużyny.
„Klub detektywów” – w tej grze bawimy się w dopasowywanie obrazu do hasła, ale najważniejsza jest konwersacja, ponieważ wybrana osoba wydaje kartę w ciemno, bazując na cudzych ilustracjach, a następnie przekonuje innych odnośnie swojego wyboru. Kiedy umiesz argumentować, potrafisz się wytłumaczyć z podjętej decyzji – jest ci w życiu łatwiej…
„Koncept” – znakomity pomysł na rozbijanie haseł na drobne składowe. Uczestnik ma domyśleć się rozwiązania obserwując relacje, związki jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi komponentami podpowiedzi.
„Ciężarówką przez Galaktykę” – czujemy się jak w stoczni statków kosmicznych! W budowaniu ograniczają nas jedynie łączenia podzespołów i siatka ukazująca przestrzeń naszego latającego pojazdu. Na emocje oddziałuje szybko kurczący się zapas płytek, o które trwa nieustanny wyścig, tempo układania konkurentów, w drugiej części rozgrywki – ataki na nasze gotowe dzieło podczas wykonywania misji.
„Labirynth” – prawie cała plansza stworzona jest z ruchomych płytek, których manipulacja przekłada się na kolejne ułożenia w przestrzeni gry. Labirynt ciągle się zmienia, ewoluuje, akcje uczestników stale oddziałują na siebie.
„Bausack” – wyjątkowo kreatywne budowanie wieży z klocków, ponieważ dostępne są bardzo różne kształty. Propozycje w rodzaju „Jenga” wypadają przy niej blado…
„Talo” – budujemy szkielet konstrukcji, aby dostać się pionkiem na najwyższy poziom, przy okazji staramy się zablokować konkurentów, w doborze i położeniu bloków ogranicza nas jedynie dzielenie wyniku z kości i dostępność surowca w magazynie, ewentualnie przestrzeń wody na planszy gry.
„Kauchuk” – bawimy się w zapinanie kolorowych gumek na planszy zbudowanej z kołeczków. Wartościowa i innowacyjna koncepcja, duża przestrzeń gry i zaprezentowanych światów oraz wolność decydowania o rozłożeniu na planszy to atuty tej dobrej gry.
„Dany” – ukazuje jak doradzać, zależnie od zamierzeń danej osobowości. W trakcie zabawy łączymy ilustracje, ale również wskazujemy na odpowiedź, a wszystko dzieje się w głowie bohatera, który cierpi na zwielokrotnienie jaźni! Silnie psychologiczna gra, pięknie wydana.
„Manhattan” – cudowna gra z budowaniem własnego city. Karty wskazują na położenie wieżowca, placów budowy jest jednak więcej, ograniczony zasób segmentów wybieramy osobno dla każdej rundy, możemy przejmować cudze budynki i w tym cała frajda z tej gry.
„Coatl” – kolorowe węże, na wzór różnokolorowych paciorków w łańcuszku. Naszym zadaniem jest spełnienie celu z karty, najlepiej odtworzenie kilku wzorów. Piękna gra i swoboda dłuta rzeźbiarza!
„Don’t Get Got!” – niespotykana w innych grach idea związana z manipulowaniem uczestnikami! Posługiwanie się innymi dla własnych celów to sztuka i niełatwa umiejętność, warto trenować wywieranie presji, ponieważ już samo ćwiczenie sprawia satysfakcję
„Kaleidos” – gra słowna z ilustracjami. Losujemy kartę z literą i wyszukujemy na rysunku jak najwięcej haseł rozpoczynających się od danego znaku. Okazuje się, że nazewnictwo ma duży wpływ na wyniki w grze.
„Tikal” – lubimy ją za szerokie pole manewru gracza, ponieważ tylko od nas zależy na jakie akcje wydamy pulę punktów, jak przemieścimy kosteczki ludzików na planszy, jak ułożymy kafle tworzące przestrzeń gry.
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!