Recenzja gry Bloom Town

Dla wielu gier płaci się dodatkowo za śliczną ilustrację na opakowaniu, aby zachęciła do zakupu – nie zawsze mającą zresztą odbicie w wyglądzie samych komponentów. Dzisiaj zaprezentowana gra jest tak ładnie zilustrowana, że wystarczyło pokazać rysunki z kartoników! Zapraszam do recenzji, ponieważ warto zagrać i cieszy oczy.

Bloom Town” przetłumaczyć możemy jako „miasto w rozkwicie” lub też „kwitnące miasto” na rynek rosyjski tytuł trafił pod nazwą „Miasto Marzeń”. Propozycja dla 2-4 uczestników wieku od 8 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 30 minut. Projektantem gry jest Asger Harding Granerud, autor takich przebojów jak „Wielka pętla” („Flamme Rouge”), ponadto współpracujący z nim Daniel Skjold Pedersen, patrz „Żelazna kurtyna” czy też „Dworzyszcze na trzęsawisku”. Inne kapitalne gry opowiadające o planowaniu zabudowy: „Puerto Rico”, „Keyflower”, „Architects of the West Kingdom”, „Castles of Mad King Ludwig”, „Carcassonne”, „Queendomino”, „Santa Monica”, „New York 1901”, „Capital”, „Manhattan”, „Projekt Miasteczko”, „Cities: Skylines”, „Miasto w chmurach”, „Chinatown”.

Na chwilę obecną to nasz typ od „Granna” do nominacji na familijną grę roku – zachęcają nas proste i logiczne reguły, popularna mechanika rozkładania płytek na zasadzie puzzli, ulubiona przez wielu graczy tematyka budowania miasta, stosunkowo szybka i wciągająca rozgrywka. Poczekamy jeszcze do Bożego Narodzenia, ale ten typ bardzo nam pasuje, bo to produkt uniwersalny.

Podczas otwarcia cieszy, że pudełko jest pełne, ilustracje przypominają nam oprawę z gry „Metropolia” („Machi Koro”), instrukcja jest na tyle treściwa, że zmieściły się tłumaczenia na trzy języki. Zabrakło nam woreczków strunowych, chociaż jednego, żeby monety oddzielić od płytek miasta.

Technicznie nie ma w tej grze nic odkrywczego, innowacji czy też zaskoczenia, ale to solidny i wartościowy produkt, który spełnia nasze oczekiwania i niczego nowego, czy też więcej nam nie potrzeba! W trakcie zabawy pozyskujemy płytki z banku gry, losowo przez odsłonięcie drugiego kartonika lub wymuszając poprzez wydanie żetonu bonusowego uruchamiamy punktowanie dla poszczególnych projektów, noty rosną również po każdej turze i na koniec gry z wybranej z pary kafli trzymanej na ręce. Oczekiwania mieszkańców spełnimy stawiając biurowce (linia pionowa i pozioma dokładanej płytki), sieć linii metra (połączenia narożnikami), parki (grupy do trzech kartoników), domy (sąsiedztwo na krawędzi) i sklepy (tylko odpowiednie barwy na bokach). Zabudowując nieużytki możemy wykonać akcję specjalną zdublowanego punktowania lub powtórzyć turę gracza, podczas której wydajemy płytkę, zdobywamy punkty, uzupełniamy rękę i pulę banku gry. Finał aktywuje wyczerpanie 2 lub 3 stosów, zależnie od składu uczestników.

Polecamy zaprosić do zabawy z „Bloom Town” już młodsze dzieci, na spokojnie w wieku od 7 lat! Dla nas to wymarzona gra z budowaniem miasta dla rodziny z młodszymi pociechami, zatem znakomicie wpisuje się w ofertę wydawnictwa „Granna” – cała familia będzie zadowolona, to rodzaj gry łączącej pokolenia. Wspaniała, lekka gra, kochamy te ilustracje i chcemy jeszcze!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: „Bloom Town” – unboxing

Film: „Bloom Town” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!