Recenzja gry Kresy Znaj znak

Do IPN w swoich recenzjach zawsze odnoszę się bardzo pozytywnie, ponieważ szanuję ich za popularyzację wiedzy o przeszłości, czyli pracę badawczą oraz wydawniczą, cenię także za ściganie zbrodni faszystowskich i komunistycznych, a najbardziej wdzięczny jetem za tworzenie mądrych gier dla dzieci, czego przykładem jest dzisiaj pokazywana.
„Kresy Znaj znak” to propozycja dla 2-26 uczestników w wieku od 10 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 15 minut. Mechanizm znany z „Dobble” (także jako „Spot it”) polega na szybkim rozpoznawaniu symboli i dopasowywaniu ich w pary. Jest to z założenia gra imprezowa (party), dedykowana dla dzieci, czasu rzeczywistego („real time”, czyli bez podziału na tury). W tej edycji to gra edukacyjna, historyczna.
Inne gry tej serii pokazywane na blogu: „Znaj znak”, „Znaj Znak Sport”, „Znaj znak Felismered”. Pozostałe gry wydane przez IPN, które oglądaliście u nas: „ORP Orzeł”, „Bitwa Warszawska”, „Polskie Państwo Podziemne”, „Wojenna odyseja Antka Srebrnego 1939–1944”, „Awans – zostań marszałkiem Polski”, „Miś Wojtek”, „Niepodległa”, „Twórcy niepodległości”, „7. W obronie Lwowa”, „111: Alarm dla Warszawy”, „303”, „Reglamentacja. Gra na kartki”, „Kolejka”, „Ogonek”, „Pamięć ‘39”.
Podczas otwarcia produktu zwracam uwagę na wygodę użytkowania – jest to lekki, małych rozmiarów pakunek, co dla mnie jest ważne, ponieważ łatwiej przetransportować taką pomoc dydaktyczną do szkoły. Zachęca również banalnie prosta mechanika gry, którą uczniowie szybko przyswajają i cieszą się rozgrywką posiadającą walory nie tylko rozrywkowe, ale także edukacyjne oraz patriotyczne (patrz zbliżające się Narodowe Święto Niepodległości). Instrukcja wyjaśnia nie tylko reguły gry. Znajdziemy tutaj świetne dopełnienie będące opracowaniem Adama Hlebowicza „ZnajZnak – Kresy nie zrozumiesz Polski bez wiedzy o Kresach!” – tekst popularnonaukowy, napisany jest zrozumiałym, przyjemnym dla odbiorcy językiem.
W instrukcji opisano trzy warianty rozgrywki. „Rozgrzewka” polega na łączeniu symboli w pary, uczestnicy porównują karty z własnych stosów z centralną kartą. Poza zestawieniem obrazka, należy podać nazwę (wypisana na odwrocie karty). Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się swojego zestawu.
„Pojedynek” – konkurujemy ze sobą w parach, stosy trzymamy na dłoniach, wyciągamy karty z dołu. Zwycięzca rywalizacji przekłada kartę na stos przeciwnika. Celem jest zejście z własnych kart. „Wariant wieloosobowy” – sprawdzamy karty z sąsiadem z lewej strony.
„Kresy Znaj znak” to gra warta polecenia! Dla mnie nauka poprzez zabawę to najlepsza forma edukacji, ponieważ kiedy kształcenie angażuje, to mniej męczy, siłą rzeczy możemy więcej zapamiętać, chętniej nabywamy wiedzę i dzielimy się wiadomościami. Od was zależy, czy wybierzecie grę z kwiatkami, kotkami i innymi pięknymi ozdobnikami, idealną dla młodszych dzieci, czy oferującą symbolikę może nie tak przyjemną dla oka, ale będącą jednak przekazem historycznym oraz prezentacją postaw patriotycznych.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Instytutowi Pamięci Narodowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
Film: „Kresy Znaj znak” – unboxing
Film: „Kresy Znaj znak” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!