Najlepsze gry na Halloween
„Dzisiaj Halloween”, wesoły dzień grozy i straszenia się, który na stałe wpisał się w kalendarz imprez nastolatków, alternatywa dla nostalgicznego, wypełnionego wspomnieniami Wszystkich Świętych. Tego wieczora dorośli rozpoczynają maratony horrorów, z kolei dzieciaki, przebrane za mroczne postaci obchód po sąsiadach w celu zdobycia słodyczy. Dla sklepów to oczywiście zwiększone obroty, ponieważ warto wystroić dom w stosowne motywy, zakupić kostiumy, a nawet dopasowane kształtem do stylu dnia słodkości. Bądźcie ostrożni i odpowiedzialni w kontaktach, ostatecznie Covid-19 nie wygasł, a jedynie ukrywa się na progu, proponujemy zatem pozostanie w wąskim gronie rodziny lub bliskich znajomych i rozegranie stosownych partii.
Najlepsze gry na Halloween to komiksy paragrafowe, książkowe escape roomy, gry dedukcyjne, zręcznościowe, strategiczne, a nawet logiczne! Łączy je klimat, który staraliśmy się dopasować do tego wyjątkowego dnia, a raczej koszmarnej nocy. Z mroku wyłażą zombie, wilkołaki, wampiry, ale również seryjni mordercy, pojawiają się duchy. Lista alfabetyczna, ponieważ i tak każdy z nas ma swoich ulubieńców. Gry pokazywane na blogu, po kliknięciu w tytuł przeniesiecie się do recenzji.
„7 Souls” – stajemy po mrocznej stronie i kolekcjonujemy zbłąkane dusze. Tytuł kojarzy się z grzechami i słynnym thrillerem! Pozycja jest ładnie wydana, w rozgrywce mało złożona, będąca jednak nośnikiem oczekiwanej przez nas atmosfery rodem z prozy H.P. Lovecrafta.
„Bloodborne Gra karciana”- dobrze znane obrazy ze słynnej gry video, kooperacyjna gra walki z potworami, w której jednak współpracujemy do czasu, ponieważ zwycięzca jest tylko jeden! Monstra przypominają nam te z filmowej serii „Hellraiser”.
„Dworzyszcze na trzęsawisku” – gra zręcznościowa do zabawy z młodszymi dziećmi, chociaż na tyle fajnie wykonana, że sprawdzi się jako gra imprezowa dla starszych odbiorców. Indywidualnie potrząsamy głębokimi planszami-dworami, żeby do odpowiednich komnat trafiły właściwe kreatury.
„Eldritch Horror”, „Arkham Horror”, „Posiadłość szaleństwa” – trzy kultowe gry! Długa rozgrywka, dużo rozstawiania, raczej zaawansowane mechanizmy i mroczny klimat, więc nie dla małych dzieci, cudowne ilustracje. Ostatnia z wymienionych to połączenie gry planszowej z grą komputerową. U nas w zbiorach pozostała pierwsza pozycja, wzmocniona jednak o dodatki.
„Ghost Stories” – duchy w klimatach azjatyckich, bohaterowie to taoistyczni mnisi zmagający się z inkarnacją władcy piekieł Wu-Fengiem. W tej rywalizacji raczej jesteśmy skazani na porażkę, wiele zależy od umiejętnej współpracy, najlepszego wykorzystania umiejętności postaci i szczęścia w rzutach kośćmi. Ma swój niepowtarzalny urok!
„Listy z Whitechapel” – skoro noc grozy, to nie tylko postaci z legend czy mitów, ale też seryjni zabójcy. W tej grze jeden wciela się w mordercę prostytutek Kubę Rozpruwacza, pozostali w posterunkowych mających schwytać zwyrodnialca i ocalić przyszłe ofiary. Rewelacyjnie odwzorowano mroczną dzielnicę Londynu i brutalność wydarzeń.
„Martwa zima” – najlepsza gra o zombie na rynku dla nastolatka! Można zaprosić do zabawy młodszych, ponieważ nie jest drastyczna, ale dziecko musi czytać i nie ujawniać swojej tożsamości – motyw zdrajcy. Przyciągają karty rozdroży – mini historyjki budujące klimat opowiadania grozy, ale również tekturowe figurki, których jest cała masa!
„Mr. Jack” – kolejny raz pojawia się Jack the Ripper! Ta gra ma mniej agresywny klimat od wcześniej opisanej, więcej też tutaj opcji związanych ze specjalnymi akcjami postaci. Właśnie wydają polską edycję, warto zakupić!
„Pandemic Czas Cthulhu” – najlepsza seria o walce z wirusami, tutaj zamiast zarazków pojawiają się potwory rodem z twórczości H.P. Lovecrafta. Ogólne mechanizmy bazują na tych sprawdzonych już w grach medycznych, zatem warto wymienić tego dnia na edycję-horror.
„Porwanie” – komiks paragrafowy skąpany w mroku! Świetna kreska ilustratora – genialne światłocienie, tajemnicze postaci niczym z sekty, sceneria ponurej posiadłości i ciekawa fabuła. Jedna z najmocniejszych pozycji wydawcy z tej serii.
„Sam w Salem” – najbardziej znane miasto czarownic, motywy mrocznych rytuałów kultu voodoo, błądzenie po katakumbach, rozwiązywanie łamigłówek – wybrane nawet bazują na kartach tarota! Seria „Escape Quest” to więcej science-fiction, ale ten numer czasopisma warto wyciągnąć dzisiejszej nocy.
„Soulaween” – gra logiczna z klimatem! Odwracamy piony i zbieramy zestawy-dusze. Urzekła nas azjatycka miniaturyzacja, cudowne ilustracje na kartach, plansza-obrusik. Bardzo dobra gra, której brakuje na rynku.
„Tajemnicze domostwo” – w której lokacji zabito ofiarę, jakie było narzędzie zbrodni, kto zamordował? Dopasowujemy ilustracje, aby z wybranych kart ducha naprowadzić zespół detektywów na poprawne odpowiedzi. Atmosfera nocy spirytystycznej, szczególnie z rozbudowaną edycją gry dla większych składów osobowych w „Mysterium”.
„Wilkołak” – udany pomysł na transformację w wilkołaka z dokonywaniem wyborów, czy zachowujemy się jeszcze po ludzku czy już jak dzikie zwierzę. Jedna z początkowych gier tej serii, ciągle pozostaje w pamięci, pomimo że są lepiej dopracowane.
„Zombie” – sporo bijatyki, za którą nie do końca przepadamy, jednak gra z genialnym pomysłem – już na wstępie decydujmy się, czy będziemy chodzącym trupem czy żywym obiadem, który c(i)ało ucieka z miasta!
„Zombie Kidz”, „Zombie Teenz” – naszym zdaniem dla nastolatków ciekawsza, chociaż piorunujące pierwsze wrażenie pozostało z tej dla młodszych odbiorców. Gry legacy z walką z truposzami w szkole lub miasteczku, w których nie niszczymy komponentów, ale odkrywamy nowe sprzęty, ulepszamy przeciwników oraz rozwijamy komiks obrazujący historię. Najlepszy wybór dla rodziny z młodszymi dzieciakami.
Na zakończenie gra, której nie mieliśmy jeszcze okazji opisywać, ale nie mogło jej tutaj zabraknąć, ponieważ uciekamy przed polującym na nas Jasonem z filmu „Piątek trzynastego” – „Ostatni piątek” to gra dedukcyjna ukrytych ruchów, która nie pozwoli wam zasnąć w spokoju.
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!