Recenzja gry God of war

Są tytuły, których nie trzeba przedstawiać, jednym z nich jest „God of war”, seria dobrze znana miłośnikom gier video ukazująca zmagania bohaterów w pięknie zilustrowanym świecie nordyckiej mitologii. Dla niewtajemniczonych – jest to przebojowa gra akcji na konsolę PlayStation 4.

God of war” w wersji stołowej to kooperacyjna gra karciana z mechaniką budowania stosu, dedykowana dla 1-4 uczestników w wieku od 14 lat (na spokojnie bawi się już każdy nastolatek), z czasem rozgrywki zajmującym ok. 90 minut. Scenerie oraz postaci przeniesione zostały z uniwersum gry video, zatem doświadczycie swojej ulubionej atmosfery.

Fel Barros będący projektantem gry po raz kolejny udowodnił, że znakomicie przenosi tematykę z innych mediów na planszę, tak było chociażby w przypadku „Narcos: Gra planszowa” – kto nie oglądał serialu powinien nadrobić zaległości; z kolei będący współautorem Alex Olteanu potrafi solidnie zaprezentować post-apokalipsę, której blisko do kojarzonego z cywilizacją wikingów Ragnarök, patrz dobrze przyjęta przez graczy „HATE”. Grę otrzymaliśmy do recenzji od taniaksiazka.pl – aktualnie znajdziecie ją w ofercie promocyjnej -25% standardowej ceny zakupu.

Podczas otwarcia zwracamy uwagę na wygodną organizację przestrzeni pudełka – m. in. plastikowe wieczko, które przydaje się kiedy produkt stoi w pionie na regale. Zachęca również całkiem dobrze zredagowana instrukcja – z tym bywało różnie u „Portal Games”. Oczy cieszą fantastyczne ilustracje – krajobrazy bitew oraz sami wojownicy. Drobne elementy fabularne tworzą głębię, której jest więcej niż w niedawno omawianym „Bloodborne Gra karciana”, ponadto stopniowe odkrywanie układanki – mozaiki z kart tworzących scenę – jest namiastką scenariusza i przygody.

W trakcie zabawy wcielamy się w jednego z bohaterów, którego znamy z edycji gry na konsolę. Każda z postaci posiada dedykowany stos startowy, którego zawartość będziemy rozwijać oraz zdolność specjalną, którą uruchamiamy po stoczeniu określonej liczby pojedynków. Poza ruchem postaci – umieszczanie wojownika przed kolumną na frontowej (ranionej) pozycji lub tylnej (względnie bezpiecznej), będziemy zagrywać karty ataków bezpośrednich lub dystansowych – sięgających wyższej linii kart, a także obronne – aktywowane podczas natarcia wroga. Łączenie wartości z symbolami jest intuicyjne i przyjemnie zarządza się talią złożoną 7 kart. Przeciwnik paruje nasz atak za pomocą rzutów kości, ponadto pancerz należy zniszczyć pojedynczym, miażdżącym uderzeniem. Ataki bezpośrednie kierowane są frontowo, czasami dodatkowo rażą sąsiednie kolumny, dystansowe trafiają w kolumnę oddaloną najdalej od napastnika.

Bardzo podoba nam się interakcja! Kiedy spełnimy wymogi karty następuje odwracanie wybranych fragmentów sceny – świat na tym obrazie nie jest tak bardzo statyczny, jak się początkowo może wydawać!

Po etapie kierowania bohaterami następuje aktywacja przeciwników – karty wybierane są losowo poprzez runy ze stosu dobierania. Ostatecznie naszym celem jest wykonanie dwóch zadań i pokonanie finałowego bossa. Przegrywamy, kiedy wszyscy herosi zostaną powaleni, czyli ich obrażenia przewyższą limit zdrowia.

Podczas zmagań ważna jest współpraca postaci i koordynacja działań, wykorzystanie mocnych stron wojowników – są silni w ataku bezpośrednim lub na odległość, są wspierający swych sojuszników na danej pozycji – postać bez ciała, są leczący obrażenia. Znajdziemy również parę, która dzieli karty. Cechy indywidualne bohaterów sprawiają, że każdym z nich gra się inaczej, na swój sposób wyjątkowo i oryginalnie.

Największą zaletą „God of war” są sceny – karciane puzzle, które są zagospodarowane z obu stron i aktywowane losowo poprzez karty z puli zaopatrzenia. Scenariusze są angażujące do chwili przejścia ich z różną kombinacją postaci, w przyszłości przyda się rozszerzenie z nowymi układankami, które nie powinno być kosztownym uzupełnieniem bazowej gry. „God of war” to więcej niż klimatyczna bijatyka, pozycja jest uznawana za jedną z najlepszych produkcji 2019 roku w kategorii gier tematycznych, dlatego warto rozważyć ten zakup. Fani gry na konsolę mogą brać w ciemno – z pewnością nie zawiedzie waszych oczekiwań!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TANIAKSIAZKA.PL

Film: „God of war” – unboxing

Film: „God of war” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!