Recenzja gry Tajemnice świata

Odkrywanie sekretów świata od zawsze nas fascynuje, zwłaszcza kiedy podziwiamy skutek, bez znajomości przyczyny jego wystąpienia – zachwycamy się wtedy złożonością technicznych zdobyczy cywilizacji, ale też monumentalnymi cudami sił natury. Dzisiaj gra quizowa, która pozwoli nam rozwikłać kilka zagadek, poszerzyć wiedzę o zjawiskach wyjątkowych, które nadal intrygują bądź też ciągle jeszcze szukają naukowego uzasadnienia.
„Tajemnice świata” z serii „Dzieci kontra Rodzice” to gra karciana, która korzysta z żetonów – zbieranie zestawów przeliczanych na punkty, propozycja dla osób lubiących quizy, minimum pary graczy w wieku od 6 lat, ewentualnie konkurujących drużyn – najlepiej pokoleniowo.
Podczas otwarcia produktu zwracamy uwagę na otoczkę kulturową, zwłaszcza na nawiązanie do starożytnego Egiptu – tajemnice piramid oraz Wyspy Wielkanocnej – posągi z tufu wulkanicznego moai. Wewnątrz opakowania znajdziemy 54 karty, na każdej 4 pytania i 3 warianty odpowiedzi z pojedynczą poprawną, 2 karty pułapki powodujące oddanie tury rywalowi, instrukcję, arkusz z 12 żetonami – 4 komplety po 3 sztuki, broszurę reklamową.
Zasady rozgrywki pozostają stałe dla tej serii, pojawiają się jednak noty typowe dla tworzenia kolekcji – każdy zdobyty po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi krążek wart jest 1 punkt, za parę otrzymujemy bonusowy punkt, za zestaw 3 punkty premii.
Zadania z talii „Dzieci pytają Rodziców” są ciekawsze, ponieważ znajdziemy tutaj więcej ciekawostek, wiedzy niekoniecznie praktycznej i popularnej, dlatego właśnie potrafiącej nas mocno zaangażować. Pojawiają się pytania odnoszące się do religii, mitologii, zjawisk nadprzyrodzonych, przypominające nam o cechach szczególnych wyjątkowych zdobyczy kultur i cywilizacji, odsyłające do stworzeń z legend, będzie również mowa o przesądach oraz symbolice nazewnictwa. Stos „Rodzice pytają Dzieci” zawiera więcej informacji z geografii. Poza wyborem z listy, pojawiają się również pytania prawda-fałsz.
W trakcie zabawy noty otrzymujemy za losowo odkrywane żetony, stąd ważna jest nie tylko wiedza pozwalająca nam na losowanie krążków, ale również szczęście podczas wybierania.
„Tajemnice świata” to jeden z ciekawszych quizów flagowej serii wydawcy. Nam przypomina „Teorie spiskowe” z serii „Kieszonkowiec”, które bardzo lubimy. Opisywana dzisiaj pozycja dedykowana jest dla młodszego odbiorcy, wybrane zagadnienia poruszyły nas na tyle, że zaczęliśmy szukać w internecie bardziej szczegółowych informacji i zgłębiać zdobytą wiedzę.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR
Film: „Tajemnice świata” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!