Recenzja gry Sen Edycja Jubileuszowa
Kiedy każdego niemal dnia otwieramy opakowania, tłumaczymy instrukcje, recenzujemy i oczywiście testujemy gry, nie ma za wiele czasu na zakupy. Co roku staram się jednak uzupełnić domowe zbiory o tytuły, które nie dotarły do opisu, a warte są pokazania i posiadania w kolekcji. Sięgam wtedy zazwyczaj po edycje okazjonalne, bardziej wartościowe.
„Sen Edycja Jubileuszowa” to gra karciana dla 2-5 uczestników w wieku od 8 lat (próbujcie z dzieckiem w wieku od 6 lat) z czasem rozgrywki zajmującym ok. 20 minut (bywa dłużej). Edycja została wydana, aby uświetnić okrągłą rocznicę powstania „Naszej Księgarni” – sto lat! Inne gry wydawcy pokazywane na blogu, niestety niewiele, ponieważ nie współpracujemy, ale nie mogło zabraknąć przebojowej „Wyprawa do El Dorado”.
„Sen” bądź też, jako „Dream” to gra pamięciowa, ale również z elementami zarządzania ryzykiem i ręką gracza, która funkcjonuje w oparciu o założenia tradycyjnej gry karcianej „Golf”. Celem jest zejście z wartościowych kart, obniżanie wyniku. Podobne pozycje: „Allegra”. Tytuł zdobył wiele nominacji do nagród, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, dla nas najbardziej ważną jest wybór „Mensa”, ponieważ lubimy rozwijające nasze IQ, mądre gry.
Podczas otwarcia zwracamy uwagę na cudowne ilustracje, te mroczne przypominają nam karty z „Dixit 10. rocznica”, natomiast złocenia kojarzą się z „Dixit Wizje”. Obrazy na kartach wyglądają tajemniczo, straszniej od tych z bazowej edycji, są różne – oba produkty można więc łączyć prowadząc dłuższą rozgrywkę. Wewnątrz opakowania znajdziemy 56 kart, notes, ołówek, instrukcję – cieszy, że pomyślano o wszystkim.
Każdy z uczestników startuje z 4 kartami, z których znamy dwie losowo wybrane. Naszym zadaniem jest zakończenie gry z najniższą liczbą kruków we śnie, czyli zestawie kart. W trakcie tury możemy pobrać kartę z odkrytego lub zakrytego stosu i zamienić z własną, kiedy zdobędziemy kartę specjalną możemy ją odłożyć na stos kart odrzuconych i aktywować zasadę – jednak tylko w przypadku pobrania jej z zakrytego stosu.
Akcje specjalne to: „wybierz 1” – dobranie karty z odkrytego stosu bez ingerencji w kolejność odrzuconych kart i zamiana z własną, „weź 2” – pobranie pary kart z zakrytego stosu, zatrzymanie pojedynczej z nich, odłożenie drugiej na stos odkryty i co istotne – wykonanie normalnej akcji, „podejrzyj 1” – podglądamy kartę własną lub cudzą z odłożeniem na to samo miejsce, „zmień 2” – zamiana kart miejscami – u konkurentów lub własnej i karty rywala.
Runda kończy się, kiedy wyczerpie się stos zakrytych kart lub któryś gracz zdecyduje się na „pobudkę” – jeśli uważa, że posiada mniej kruków od rywali. Przed liczeniem punktów z danego rozdania sprawdzamy karty z klepsydrą – ich nieparzysta liczba wynosi 9 kruków, parzysta 0. Jeśli zebraliśmy najmniej kruków notujemy za rozdanie 0 kruków, kiedy nasza deklaracja okazała się błędna, za karę dodatkowo dopisujemy do wyniku 15 kruków. Koniec gry następuje w momencie, kiedy któryś gracz uzbiera 100 kruków. Wygrywa osoba, która ma ich najmniej.
„Sen” to fantastyczna gra, ponieważ bazująca na prostych zasadach, które są łatwe do opanowania, natomiast sporo tutaj kombinowania – zastanawiamy się, z którego stosu dobrać karty, które z naszych wymienić, ewentualnie jak uprzykrzyć życie innym poprzez ingerencję w ich zestawy. Akcje specjalne wprowadzają taktyczną głębię, która cieszy i angażuje uczestników. Ponadto ryzykujemy z zamknięciem rundy – najniższa liczba kruków, w tym za ilość kart z wizerunkiem klepsydry i potencjalną groźbą karty za błędną analizę wyników. Świetny produkt, który jest znakomitą rozrywką, ale również rozwija naszą pamięć.
Film: „Sen Edycja Jubileuszowa” – unboxing
Film: „Sen Edycja Jubileuszowa” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!