Najlepsze gry na Dzień Niepodległości
Dnia 11 listopada obchodzimy Narodowe Święto Niepodległości, warto upamiętnić heroiczne czyny żołnierzy na polach bitew, działania polityków na arenie międzynarodowej, zaangażowanie ludności cywilnej – odpowiedzialnych, czytaj głosujących w wyborach powszechnych obywateli, pokazać rodzimą naturę oraz kulturę. Pamiętajmy również o symbolice – godło, hymn, flaga! Patriotyzm to ponadczasowa wartość, nie tylko od święta. W co warto zagrać w Dzień Niepodległości? Zestawienie gier o Polsce i Polakach.
„303 Bitwa o Brytanię”, „111 Alarm dla Warszawy”, „7 w obronie Lwowa” – rewelacyjna trylogia, możemy dowodzić najsłynniejszym polskim dywizjonem i odeprzeć niemieckie naloty na Londyn, ewentualnie bronić naszych wschodnich granic i walczyć z „czerwonymi” już w innej rzeczywistości historycznej, ale w podobnym odwzorowaniu szaty gry.
„Bitwa warszawska” – świetnie zobrazowana mapa sztabowa, wciągające wydarzenia historyczne, umiejętnie dobrane karty do przebiegu gry i czasu walk, rezygnacja z losowości rzutów kości, co tym bardziej zachęca.
„Capital” – budujemy historyczną Warszawę, co ciekawe i angażujące – pojawiają się rzeczywiste wydarzenia mające wpływ na zniszczenie stolicy. Bardzo dobra, polska gra kafelkowa.
„Czy wiesz co wiem Szacun” – odrobinę rozbudowana analitycznie gra ze względu na notację wskazań, natomiast oferująca nam piękne i wyjątkowo klimatyczne widokówki – dla kolekcjonera takie pamiątkowe pocztówki to okazja.
„Dzikie Zwierzęta Polski”, „Grzyby Polski” – klasyczne stosy w cudownej aranżacji, my zapamiętaliśmy przede wszystkim karty ukazujące większe zwierzęta oraz wyjątkowo praktyczną talię, którą warto wziąć na grzybobranie.
„Kocham Cię Polsko”, „Kocham Polskę” – gry edukacyjne o prostych mechanizmach, raczej dla młodszych uczestników, mające walory edukacyjne. Nas urzekają wartościowe wyznania i deklaracje z tytułów – oddanie szacunku dla Ojczyzny.
„Kolejka” – dzieci śmieją się z wesołych akcji na kartach; trudno im uwierzyć, że bywały czasy, kiedy brakowało towaru na sklepowych półkach, gdy klienci przepychali się w kolejkach nie z powodu pandemii, ale czekając na otwarcie. Oryginalna mechanika łańcucha pionków.
„Kryptos” – wcielamy się w szyfrantów, którzy mają złamać kody „Enigmy”. Bazując na barwach i kolejnych wartościach odkrywamy cudze wskazania na kartach. Przypuszczalnie to najlepsza polska gra numeryczna.
„Kurierzy” – gra przypomina o heroizmie emisariuszy, którzy z narażeniem życia przenosili depesze podczas II wojny światowej, wszyscy lubimy gry o szpiegach i wywiadzie.
„Legendy Polskie” – „Pan Twardowski” ze śledzeniem zmian w układance, „Król Popiel” wzorowany na dawnym „Tetris”, „Bazyliszek” z lustrzanymi zmianami na odkrywanych kartach, „Złota kaczka” – identyfikacja cech wspólnych obrazów, wreszcie „Smok wawelski” z gigantycznym gadem, którego nie sposób zapomnieć!
„Miś Wojtek” – sympatyczny niedźwiadek-bohater i weteran, losy polskiej armii na pierwszym tle, z kolei technicznie z innowacją do toru pól, po których przemieszczamy się wydając karty. Cieszy, że odchodzi od losowości kości.
„Niepodległa” – śliczna gra kościana ukazująca zmagania na froncie i odzyskanie przez Polskę niepodległości. Dwa tryby rozgrywki, możliwość zmiany faktów, alternatywne rozwiązania dla historii – postaraj się wypracować dla Ojczyzny więcej niż dane nam było!
„Odjazd Polska Luxtorpeda” – rozwijamy pamięć i wzbogacamy wiedzę o wynalazkach i ich projektantach. Najlepsza gra na zapamiętywanie z historią w tle!
„Ojczysty” – ukazuje nam wartościowe słowa, zachęca o dbania o nasz ojczysty język polski. Obecnie nikt nas nie germanizuje, nie rusyfikuje, ale my sami niepotrzebnie zapożyczamy nazewnictwo i zastępujemy rodzimą tradycyjną mowę – patrz korporacyjny „polsko-angielski”.
„ORP Orzeł” – gratka dla miłośników łodzi podwodnych! W trakcie zabawy rzucamy kośćmi, ale również ukrywamy nasze działania, blefujemy. W tym momencie to najbardziej klimatyczna gra Instytutu.
„Pamięć 39” – gra pamięciowa typu memo, zamiast infantylnych rysunków widzimy znakomite fotografie. Dopełnieniem jest oczywiście wartościowy opracowanie popularnonaukowe.
„Polska”, „Historia Polski”, „Powstanie Warszawskie”, „Polak Mały Quiz”, „Jak Jaś i Zosia poznają Polskę”, „Polska Quiz. Jak było kiedyś?”- niewielkich rozmiarów gry quizowe w klasycznym stylu, z wyborem odpowiedzi z kilku wariantów, nawiązanie do rywalizacji pokoleń, flagowa seria wydawcy „Dzieci kontra Rodzice”.
„Poznaj Polskę”, „Złoty pociąg”, „Dywizjon 303” – gry dla młodszego odbiorcy, zwraca uwagę tematyka – gorące emocje, kiedy planowano odkopać zaginiony skład ze skarbami, quiz raczej standardowy, ale strzelanie z katapulty w grze lotniczej już bardzo oryginalne.
„PRL Kieszonkowiec kulturowy”, „Teorie spiskowe Kieszonkowiec nielogiczny” – quiz o rozrywce „tamtych czasów” oraz o sekretach i tajemnicach w rodzaju „urban legend”, które od zawsze interesują i czasami straszą w nocy. Zaletą są solidnie zredagowane odpowiedzi.
„Stanisław Moniuszko Gra Planszowa”, „Śpiewnik domowy” – gry nawiązujące do twórczości słynnego kompozytora. Możemy posłuchać muzyki poważnej, ale również prowadzić zmagania wzorowane na „Dobble”, poleca Teatr Wielki – Opera Narodowa.
„Triang Wars” – gra unikatowa, niesamowite w niej są zwłaszcza komponenty, ponieważ są to trójkątne magnesy trzymające się planszy! Kiedy ją prezentowaliśmy, cena zakupu również okazała się wyjątkowo atrakcyjna!
„Twórcy niepodległości”, „Polskie drogi do niepodległości 1914-1918”, „Polskie Państwo Podziemne”, „Awans Zostań marszałkiem Polski” – są to bardziej pomoce dydaktyczne niż rozrywkowe gry planszowe, ale jeśli macie możliwość zagrać, chociażby w szkole na zajęciach klasowych, to warto wprowadzić taką atrakcję!
„Wojenna Odyseja Antka Srebrnego” – prosta gra dla młodszych dzieci, chociaż ładnie wydana. Dla nas jest ważne, że to komplet! W niemałym pudle znajdziemy klimatyczne komiksy, układankę, metalową przypinkę i inne drobne bibeloty uzupełniające udany zestaw.
„Wybory 1919” – uważamy ją za produkt kolekcjonerski! Polecamy miłośnikom historii i polityki. Wyjątkowa również z powodu, że otrzymana z Sejmu RP. Super pamiątka z wizyty!
„Znaj Znak”, „Znaj Znak Felismered”, „Znaj Znak Sport”, „Znaj Znak Kresy” – te gry nie tylko pozytywnie oddziałują na spostrzegawczość, szybkość podejmowania decyzji pod presją czasu, refleks, ale również uzupełniają wiedzę z terminów związanych z historią. To takie „Dobble” na faktach.
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!