Recenzja Dziennika Kroniki Cypher

Jeśli interesuje was łączenie literatury z łamigłówkami, w tym ze wsparciem multimediów, to dobrze trafiliście! Dzisiaj obejrzycie najnowszą książko-grę w typie „escape room” autora przebojowego „Dziennik 29”. W filmie z otwarcia prezentujemy zawartość publikacji bez omawiania zagadek, żeby sprawdzić jakość wydania oraz ilustracje, w kolejnym zaprezentowaliśmy rozwiązanie zadania przykładowego i pokazaliśmy jak funkcjonuje aplikacja na smartphone.

Kroniki Cypherstworzył Dimitris Chassapakis, produkty z tej serii możecie obejrzeć na „Dziennik 29”, „Dziennik 29 Przebudzenie”, „Dziennik Wyprawa 1907” oraz „Zakazane kopalnie Wyprawa 1907(dwie ostatnie zaprojektował Giorgos Kiafas). Zagadki dedykowane są dla gracza w rozgrywce solowej, ewentualnie współpracującej ze sobą grupy uczestników, wiek odbiorcy ok. 14 lat (rozegrani od 10 lat), czas zabawy zajmuje ok. 3 godzin. Mechanizmy: papier i ołówek, układanka, wykorzystanie nożyczek, aplikacji na komputer bądź telefon komórkowy.

Dziennik 29” był dla nas pozytywnym zaskoczeniem, produktem innowacyjnym łączącym papierowy dziennik z korzystaniem ze strony internetowej – najłatwiej łączyć się przez skanowanie kodu QR za pomocą aparatu. W pierwszej części odrobinę brakowało nam spisanej historii, oszołomiły nas jednak zagadki i świeże spojrzenie na książko-gry. Pierwsza odsłona i jej kontynuacja odsyłały nas do spotkań z obcymi. „Wyprawa 1907” przeniosła nas w świat rodem z prozy H.P. Lovecrafta – nieustanne bujanie i rejs żaglowcem po nieznanych wodach, główny bohater zaś nękany przez istoty „zza progu” lub własne wizje chorego umysłu. „Zakazane kopalnie” to już przeklęte podziemia zasypanej kopalni i klaustrofobia małych pomieszczeń – atmosfera zupełnie różna, ale również niesamowita. Obie pozycje z „odręcznymi” notatkami uczestników wydarzeń, które budują nastrój grozy.

Wchodząc na stronę produktu „Dziennik Kroniki Cypher” od razu dowiadujemy się, że nowością wirtualne pomieszczenia, które będzie można eksplorować. Fabuły nie spisano w postaci dziennika na końcu publikacji, już na wstępie pojawiają się jednak dymki wzorowane na pracy z komunikatorem, jak w grupach społecznościowych – uważam, że rozmowy agentów wywiadu są namiastką tekstu literackiego i kształtują historię, trochę na wzór dialogu aktorów w filmach. Odejście od typowego utworu literackiego nie jest zatem takie złe, jak początkowo może się wydawać.

Zagadki polegają na szukaniu różnic, korzystaniu ze współrzędnych, spoglądaniu na publikację pod różnym kątem, poruszaniu się po labiryntach, koncentracji na detalach, badaniu lokacji, wykreślaniu, gięciu, korzystaniu ze zdobytych już kluczy. Czeka nas 28 wyzwań, których poziom trudności jest mniej skomplikowany niż w „Dziennik 29”, ale ciągle są rewelacyjną rozrywką i jednocześnie rodzajem nauki, formą rozwoju dla umysłu. Na końcu książki znajdziemy podpowiedzi, po zeskanowaniu kodów QR otrzymamy zbiór bardziej szczegółowych wskazówek.

Tematyka związana jest z kryminalistyką, zbieraniem dowodów, poszlak, badaniem powiązań i zaprezentowanej symboliki. Emocje jak podczas oglądania dobrego thrillera, ewentualnie czytania powieści detektywistycznej. Ilustracje są słabsze niż w poprzednich odsłonach serii, wsparcie mobilne jednak mocniejsze, sceneria mniej malownicza, ale bardziej współczesna, dochodzeniowa – śledcza.

Kroniki Cypher” to intelektualne wyzwania oraz wciągająca zabawa. Warto zakupić przy okazji jakiegoś święta – urodziny (imieniny), dzień dziecka (bądź innego członka rodziny), a pamiętajmy, że przecież grudzień to aż dwie okazje do wręczania drobnych upominków. Literatura od dawna ewoluuje, takie produkty to przyszłość czytelnictwa, które angażuje nie tylko stylem pisarza czy też rozwiązaniami fabularnymi, ale prawdziwą interakcją!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Kroniki Cypher” – unboxing

Film: „Kroniki Cypher” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!