Recenzja gry Box Monster

Dzisiaj gra sensoryczna, możemy też powiedzieć prościej – gra dotykowa. Na rynku brakuje tego rodzaju gier zręcznościowych, związanych z identyfikacją obiektów jedynie za pomocą dłoni – rozpoznajemy kształty, zdarza się również, że odmienną fakturę materiału, chociażby futerko, śliską skórę, a może szorstki papier, jak ścierny…
„Box Monster” to gra kooperacyjna dla dzieci, 2-4 uczestników w wieku od 6 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 15 minut. Produkt nada się jako party game, taka gra imprezowa rozbawi młodszych solenizantów i ich gości – reguły są banalnie proste, komponenty widowiskowe, tempo szalone, emocje gorące. Technicznie, poza współpracą, korzystamy tutaj również ze zbierania zestawów, występują limity komunikacji. Inne gry sensoryczne pokazywane na blogu: „Pamięć sensoryczna”, „Tactile Animals”. Gry o potworach dla dzieci: „Monster Bande”, „Roar! Łap potwora”, „Potwory w Tokio”, „Big Monster”, „Shy Monsters”, „Monster Bar”, „Yummy Monsters”, „Potwory do szafy”, „Gigamon”, „Pupile podziemi”, „Pogromcy potworów”, „Koszmarium”.
Już podczas otwierania produktu dzieci będą zachwycone, ponieważ zamiast wieczka jest imitacja sierści, zamknięcie natomiast otacza jedynie boczne ścianki pudełka, po zdjęciu paska papieru naszym oczom ukazują się paszcze z ruchomymi zębami oraz wielkie oczy przyjaznego stwora. Komponenty, które będziemy wyciągać z wnętrza także wyglądają zacnie – mocne, kolorowe, ładne – świetne wzornictwo oraz wysoka jakość materiału. Wybrane kształty są zbliżone, żeby zmylić uczestnika, dla przykładu tabliczka czekolady imituje smartphone, lizak jest podobny do jojo.
Przed rozpoczęciem rozgrywki decydujemy się na dany zestaw kolorystyczny i łączymy w stos karty z numerami 1-3. Dynamiczne tempo zabawy gwarantuje nam limit czasu – klepsydra odmierza 90 sekund, możemy ją odwrócić dwa razy oddając żetony z pastylką (obniżamy jednak pozycję w tabeli wyników).
Niebieskie karty to pojedyncze oraz para rzeczy do identyfikacji, wyciągnąć z opakowania należy dwie kopie każdego z poszukiwanych obiektów. Jeśli pojawi się oznaczenie z dłońmi – odkrywamy je jednocześnie, nie kolejno, wyciągając oczywiście ze środka. Karty żółte to zabawa z ograniczeniem komunikacji, jeśli posiadamy wolną rękę (zawsze 4 uczestniczą w zabawie), wolno nam wskazać na obrys obiektu, który trzymamy, podobnie przekazać partnerowi element, ale wewnątrz opakowania. Na pojedynczym zestawie kart kontury wyjmowanych obiektów nachodzą na siebie, co podnosi poziom trudności. Różowe karty to łańcuszki kolejno znajdywanych obiektów, tym razem jest ich więcej, należy jednak wyjąć z paszczy potwora jedynie pojedyncze sztuki. Doświadczeni gracze ustawiają klepsydrę na wieczku, jeśli się przewróci podczas manipulacji, należy wyjąć rękę i ponownie ustawić czasomierz w pozycji pionowej.
„Box Monster” to śliczna gra, która może oczarować najmłodsze dzieci. Dla mnie istotne jest, że to pozycja, którą można wykorzystać podczas terapii. Nie ma w masowej sprzedaży wielu gier sensorycznych, stymulujących zmysł dotyku, stąd każda nowa cieszy, zwłaszcza wykonana na tak wysokim poziomie.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA
Film: „Box Monster” – unboxing
Film: „Box Monster” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!