Recenzja gry Jak kura pazurem

Pokusimy się o śmiałe stwierdzenie, że najlepsze gry imprezowe to te z rysowaniem, ponieważ pojedynczy obraz wart jest tysiąca słów. Kiedy bawimy się z tabliczką i suchościeralnym mazakiem to najlepiej w formie kalambury, a jeśli do tego dochodzą żarty – otrzymujemy przebojową party game.

Jak kura pazurem” to kalambury inaczej, propozycja dla minimum 3 uczestników (im więcej, tym lepej) w wieku od 8 lat. W oryginale wydana przez „Fantastic Factory” pod tytułem „Drawback”, co przetłumaczyć możemy, jako grę z wadami, pewną niedogodność, mankament, przeszkodę, a w praktyce chodzi o bazgranie, czyli koślawe rysunki wykonywane słabszą ręką lub innymi częściami ciała!

Podczas otwarcia pozycji czujemy podekscytowanie, ponieważ już na opakowaniu pokazano dwie fantastyczne karty karne – rysowanie ustami oraz kreślenie stopą! Wewnątrz opakowania znajdziemy: 110 kart (5 kategorii na każdej – postać, miejsce, zwierzę, film/tv, przedmiot), tarczę losującą (z igłą wskazującą kategorię, w tym dodatkowo dowolny wybór hasła z karty lub jako improwizacja – samodzielne wymyślanie treści), tablicę suchościeralną (przestrzeń do rysowania), mazak suchościeralny (również z gąbeczką w zatyczce), filcowy ścierak, klepsydrę, instrukcję. Komponenty zachęcają do użytkowania, jakość jest zadowalająca, wyglądają ok.

W tej grze aktywny gracz rysuje słabszą ręką (niekoniecznie lewą, zależy którą posługuje się na co dzień), następnie przekazuje swoje dzieło kolejnym uczestnikom po lewej i każdy z nich ma indywidualną szansę na odgadnięcie hasła, które zostało wskazane przez wskaźnik na tarczy. Punkt za poprawną odpowiedź otrzymuje tylko rysownik. Jeśli tabliczka z rysunkiem powróci do autora, turę z nowym losowaniem i rysunkiem rozpocznie kolejny sąsiad po lewej. Celem rozgrywki jest zdobycie 5 kart, dla lubiących dłuższe rozgrywki – w wariancie będzie to 5 różnych kategorii.

Poza wspomnianymi już kartami karnymi z rysowaniem ustami bądź stopą w stosie są jeszcze karty bonusowe – rysowanie silniejszą ręką. Wszystkie karty funkcyjne pozwalają nam na swobodne dobranie kategorii z karty.

Możemy bawić się w standardowe kalambury – wszyscy gracze mają prawo do podawania odpowiedzi, niekoniecznie kolejno, aż przesypie się piasek w klepsydrze. Zasadniczo nie podajemy wartości numerycznych i liter na rysunkach, ale wariant gry na to pozwala. Możemy także zrezygnować z kart specjalnych – nie polecamy, ponieważ są najlepsze w tej grze.

Gry kalambury są uwielbiane przez dzieci, sprawdzają się również w parach u dorosłych odbiorców i przede wszystkim na imprezach. Model rozgrywki z podawaniem obrazka daje szansę udzielenia poprawnej odpowiedzi również słabszym uczestnikom zabawy, którzy wykazują się mniejszą wyobraźnią, z kolei niedbałe rysowanie zwalnia nas z umiejętności artystycznych. Podoba nam się, że wprowadzono możliwość wymyślania własnych hasełek, ponieważ wpływa to na grywalność, żywotność produktu. Rysowanie ustami, stopą kojarzy nam się z pracą artystyczną osób niepełnosprawnych, dzieła odbiorców niemających wprawy w takim rysowaniu są jednak nieporadne, czyli po prostu śmieszniejsze od standardowych, ponieważ bardziej karykaturalne. Świetnie, że wydawca eksperymentuje z klasycznymi kalambury, podobnie jak z „Kalambury Na odwrót” , wychodzi do bardzo dobrze!

Zabawa jest przednia, śmiechu mnóstwo. „Jak kura pazurem” to lekka gra, która wprawia nas w dobry nastrój, ponadto uczy dystansu do własnych „dzieł”. Fajna!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Jak kura pazurem” – unboxing

Film: „Jak kura pazurem” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!