Recenzja gry Dice Cup

Dzisiaj gra na spostrzegawczość, szacowanie sukcesu na podstawie krótkiego wglądu w kości, jednocześnie gra kojarząca się z hazardem, pomimo że nie na pieniądze, idealna natomiast do rozgrywek turniejowych i na imprezę. Zapraszam do recenzji świetnej gry kościanej.
„Dice Cup” to gra kościana dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 15-20 minut. Kategoria: gra pamięciowa, gra numeryczna, gra czasu rzeczywistego („real-time”, czyli bez podziału na tury uczestników). Mechanizmy rozgrywki: rzuty kośćmi, papier i ołówek. równoczesne wykonywanie akcji. Autorzy – Christoph Cantzler („Riff Raff”), Torsten Marold („Kipp It”). Podobne gry: „Las Vegas”, „Qwixx on Board”, „Qwinto”. Inne gry wydawcy pokazywane na blogu: „Die Fiesen 7”, „Słońce i księżyc”, „Pechowa krowa”, „Talo”, „Zatoka pelikanów”, „Allegra”, „Hexx”, „Banda stworów”, „Hula-Hoo!”, „Puzzle-Memo”, „Nullern”, „Wühlmäuse”.
Podczas otwarcia gry, przypominają nam się rozrywkowe pozycje od wydawcy „Big Potato Games” (ich gry party pakowane są w podobne sześciany, patrz „Don’t Get Got!” oraz „Muffin Time”), ale również pozycje od „NSV” (większość tytułów z ich oferty to gry „roll & write”). Zwracamy uwagę na kubek na kości (ostatni raz podobnie widzieliśmy przy „Roll for the Galaxy”), ten jest jednak lepszy, ponieważ dno i boki są zabezpieczone wkładką – komfort gry, estetyka produktu. Wewnątrz opakowania znajdziemy: plastikowy kubek wyściełany filcem, 12 standardowych kości, arkusz zapisu dla 600 gier, instrukcję. Odrobię szkoda, że kartki nie są zagospodarowane dwustronnie.
Gra jest banalnie prosta, ale wyjątkowo wciągająca. Przygotowania praktycznie nie ma, po prostu wrzucamy kości do kubka, wyrywamy kartki z notesu i bierzemy coś do pisania (brak w zestawie). W trakcie zabawy kolejno będziemy potrząsać kubkiem i pokazywać kości na trzy sekundy, następnie wszyscy jednocześnie będziemy wybierać kategorię punktowania, później po ponownym odsłonięciu sześcianów przeliczymy swoje noty.
Istotne jest, że wynik rzutu widzimy krótko, zatem należy prędko oszacować najwyższy sukces, co nie jest takie proste – presja czasu, ale również ryzyko, że kolejne rzuty będą bardziej atrakcyjne, ewentualnie okażą się przykre dla gracza. Ważne również, że każda kategoria punktowania uczestniczy w grze tylko raz – 12 rund i tyleż różnych kombinacji podwyższenia finalnego wyniku.
Punkty zdobywamy za ścianki z 4, 5 lub 6 oczkami (ilość kości pomnożona przez wartość), barwy (suma wszystkich ścianek dla danego koloru), dublety (10 punktów za każdą parę tych samych wyników na barwie), zliczenie wszystkich 1, 2, 3 (dodajemy je razem), podliczanie wszystkich kości z danego rzutu. Uczestnik z najwyższym wynikiem wygrywa rozgrywkę, z pewnością zechcecie powtórzyć partię.
Do własnych preferencji możemy dopasować grę poprzez skracanie bądź wydłużanie czasu podglądnięcia zestawu kości. Jest też wariant z rozgrywaniem kilku gier jednocześnie – wyniki zapisujemy w dwóch lub więcej biorących udział w zabawie kolumnach notacji.
„Dice Cup” to dynamiczna, pełna emocji gra, która kojarzy się z kasynem, ale nie jest pozycją hazardową, ponieważ nie prowadzimy zakładów czy też licytacji. Uczestnicy wykazują się umiejętnością podejmowania decyzji w tempie, które nazwać szybkim to mało powiedziane, ponadto zarządzamy ryzykiem w oparciu o losowość serii rzutów, czyli zastanawiając się nad prawdopodobieństwem określonych wyników uzyskanych na zestawie kości. W trakcie gry trenujemy również pamięć, ponieważ odtwarzmy w myślach obserwowane przez zaledwie chwilę ścianki kości. Pomysłem na rozgrywkę jest to, że wszyscy patrzymy na te same kości, ale każdy z innej perspektywy przeszłych doświadczeń, ponieważ inne możliwości punktowania pozostały nam do wyboru. Kapitalny produkt, który sprawdzi się na każdej imprezie nastolatków.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy DREI HASEN IN DER ABENDSONNE
Film: „Dice Cup” – unboxing
Film: „Dice Cup” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!