Recenzja gry rozmawiaj.My Rodzina Pytania

Dzisiaj bardzo fajny produkt dla wszystkich interesujących się relacjami, komunikacją międzyludzką, rozwojem osobistym, integracją – tutaj członków familii, ale w serii znajdziemy również inne edycje produktu. Rzecz, która sprawdzi się, kiedy należy porozmawiać o związkach pomiędzy bliskimi, naszych potrzebach, oczekiwaniach i obowiązkach, ale wykorzystać może również psycholog, pedagog w ramach swojej pracy w szkole, prywatnym gabinecie – spotkania terapii małżeństw, rodziny. Zapraszam do recenzji.
„rozmawiaj.My Rodzina Pytania” to gra karciana dla 2-10 osób (raczej w mniejszych podgrupach, optymalna liczba to 5-7 uczestników), dostosowana do odbiorcy w wieku od 5 lat (czytać może asystujący rodzic, starsze rodzeństwo). Czas rozgrywki jest uzależniony od liczby kart, które planujemy rozegrać, zaangażowania graczy, umiejętności komunikacyjnych. Podczas zabawy ćwiczymy i rozwijamy: kreatywność, umiejętności komunikacyjne, pozycja zachęca także do refleksji. W serii znajdziecie: „rozmawiaj.My Rodzina Zadania”, „rozmawiaj.My Związki”, „rozmawiaj.My Intymnie”, „rozmawiaj.My Przyjaciele”. Podobne produkty pokazywane na blogu: „Pytaki”, „Emojito” „Feelings”, „Łamacz lodów”, „Ego Family”, „Wersety dla mam”, „Słowa dla duszy”.
Podczas otwarcia produktu zwracamy uwagę na estetyczne opakowanie – ładna szkatułka zamykana na magnes, bilecik z podziękowaniem za zaufanie od wydawcy, co przekłada się na przyjemność użytkowania produktu. Na grę składa się 50 kart oraz instrukcja. Karty są zaokrąglone na rogach, zatem bezpieczne dla dzieci, z jednej strony śliskie, z drugiej matowe. Na każdej widzimy pojedyncze pytanie, symbol określający rodzaj karty oraz logotyp. Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne, jedyne czego nam brakowało to wgłębienia na paluch, żeby łatwiej wyciągnąć karty, ale przewrócić pudełko to przecież żaden problem.
Karty oznaczone znakami zapytania pozwalają nam lepiej nawiązać kontakt, ich tematyka jest zróżnicowana, a wiedza o sobie jest kluczem do poznania. Karty z wizerunkiem uśmiechniętej buźki to pytania o uczucia, wspierają nas w trakcie rozmowy o emocjach. Te z symbolem zbliżonym do „M” w znaczku wydawcy to karty rodzinne, odnoszą się do członków familii, relacji z bliskimi.
Celem gry jest integracja. Tytuł pomaga skoncentrować się na drugiej osobie, ale także uświadomić własne przyczyny określonego reagowania, wspiera swobodną wypowiedź (monolog, dialog), zachęca, aby otworzyć się na inny punkt widzenia, co przekłada się na zrozumienie drugiej strony. Przy okazji uczymy się aktywnego słuchania, kultury komunikacji, wyrażamy swoje uczucia, ponieważ aktywność uczestników i sama tematyka gry potęguje emocje.
W trakcie zabawy losujemy kartę ze stosu, czytamy tekst i odnosimy się do pytania. W zależności od wariantu gry, każdy dociąga inną kartę, indywidualnie dla siebie, ewentualnie kolejno odpowiadamy wszyscy na każdą z odkrytych. W talii znajdziemy dwie karty specjalne do wykorzystania raz podczas rozgrywki przez każdego z uczestników: „stop” umożliwia odrzucenie karty, „czas” pozwala nam dłużej się zastanawiać, odpowiemy dopiero kończąc partię – czas do namysłu nierzadko się przydaje. Warto ustalić, kiedy zakończymy zabawę, na wstępie wskazać liczbę kart, które zamierzamy omówić, rozegrać. Bawiąc się z młodszymi uczestnikami możemy grę dostosować do własnych potrzeb – długość partii, ominięcie zagadnień trudnych do wytłumaczenia, itp.
Wydawca informuje, że produkty dostępne będą również w obcych językach – angielskim, niemieckim, francuskim, niderlandzkim – świetna sprawa dla małżonków pochodzących z różnych krajów. W pracach nad powstaniem gry uczestniczyli psycholodzy.
„rozmawiaj.My” to gry do gadania, które pomagają nam szczerze porozmawiać, wyrazić swoje zdanie na trudne tematy, wyrzucić z siebie niechciane emocje, wytłumaczyć powody danego postępowania, itp. Edycja „Rodzina” pozytywnie wpływa na budowanie więzi, uczy akceptacji, tolerancji, pozwala sprawniej argumentować, zasiąść do dyskusji na poziomie, rozumianej jako szukanie konsensusu, to gra zbliżjąca pokolenia.
W czasach, kiedy rodzice narzekają, że dzieci kontaktują się tylko za pośrednictwem komunikatorów, stale wpatrzone są w swoje smartfony, czy też podczas rozmowy stosują skróty myślowe używane dawniej tylko w emotikonach, potrzeba nam, abyśmy nauczyli się prowadzić dłuższy monolog, rozwijali swoją wypowiedź, uczestniczyli w świadomym dialogu, prowadzonym na zasadzie równości obu stron. Warto zainwestować, ponieważ dojrzewające dzieci lubią się buntować, nie słuchają starszych, brakuje im doświadczenia, z kolei rodzice czasem nadużywają autorytetu, żeby nie powiedzieć władzy, nie zawsze potrafią dać szansę, co przekłada się na wzajemny brak zaufania.
Potrzebna, przydatna, mądra gra do wykorzystania w praktyce.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ROZMAWIAJ.MY
Film: „rozmawiaj.My Rodzina Pytania” – unboxing
Film: „rozmawiaj.My Rodzina Pytania” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!