Recenzja gry rozmawiaj.My Rodzina Zadania

Niedawno oglądaliście pierwszą odsłonę z serii „rozmawiaj.My” – była to gra towarzyska bazująca przede wszystkim na szczerym dialogu, dzisiaj pozycja wzbogacająca zabawę o aktywność ruchową, czerpiąca z kategorii gier imprezowych w rodzaju kalambury, szybkich quizów – tytułów zachęcających nas do interakcji społecznych.
„rozmawiaj.My Rodzina Zadania” to limonkowa (a może w barwie piasku, zależnie od oświetlenia) wersja „rozmawiaj.My Rodzina Pytania”, gra karciana bazująca na czynnościach, dedykowana dla 2-10 uczestników (polecamy ograniczyć 5-7 graczy, żeby nie czekać na swoją kolejkę), w wieku od 5 lat – młodszym dzieciom czytamy, wyjaśniamy, czasem można je mobilizować do aktywności, ewentualnie pominąć niewygodną kartę.
Podobne gry prezentowane na blogu: „5 sekund”, „Blockbuster”, „Don’t Get Got!”, „Imago Family”, „Taboo”, „Inspektor Tusz”, „Ego Family”, „Założysz się”, „Gierki Małżeńskie” („Znamy się”, „Między słowami”, „Wiem wszystko”). Inne gry związane z komunikacją interpersonalną, budowaniem relacji, tworzeniem więzi, gry skojarzone z psychologią: „Pytaki”, „Emojito” „Feelings”, „Łamacz lodów”.
Podczas otwarcia cieszy wygląd opakowania, które wykonane jest z tektury introligatorskiej (trochę przypomina skóropodobne materiały) i zamykane jest na magnes – łatwiej jest wręczyć na prezent upominek elegancji, stylowy, modny. Karty wydrukowane są na mocnym papierze, z zaokrąglonymi narożnikami – bezpieczeństwo użytkowania. Wewnątrz opakowania poza bilecikiem marketingowym znajdziemy: 50 kart, 2 karty specjalne – koła ratunkowe, instrukcję.
Uczestnictwo w zabawie pozytywnie oddziałuje nie tylko na poziom komunikacji, ale również na zaangażowanie we wspólne działania, ponieważ czynności wykonywane razem silniej zbliżają nas do siebie niż tylko słowa, są także bardziej kreatywne, czyli więcej w nich rozrywki i odsłaniania siebie za pomocą gestów, rysunku. Za pośrednictwem tej gry nie tylko lepiej się poznamy i zaczniemy współpracować, ale też mamy szansę zademonstrować nasze zdolności twórcze – obrazki bądź kaligrafia. Do rozgrywki potrzebujemy dodatkowo kartki papieru, artykuły do pisania (rysowania), ponieważ więcej tutaj artyzmu niż w pytaniach tej serii.
Zadania dzielimy na wykonywane w grupie lub indywidualnie (oznaczone odpowiednim symbolem). Losujemy kartę z zasłoniętego stosu i przystępujemy do działania. Możemy zrezygnować z realizacji zadania poprzez użycie karty „stop” lub opóźnić prezentację wyniku naszej pracy poprzez „czas” – obie karty funkcyjne dostępne są raz w trakcie gry.
Podczas rozgrywki wyobrażamy sobie, że znajdujemy się w określonych sytuacjach i miejscach, wskazujemy wtedy na czynności, obiekty, emocje nam towarzyszące. Zgadujemy, co narysowali lub zapisali gracze na swoich kartkach, dociekamy przyczyn, powodów odpowiedniej aranżacji przestrzeni. Bawimy się w komunikację alternatywną, ograniczoną (głuchy telefon, lustrzane odbicie, itp. związane z rozmaitymi formami kalambury, demonstrowania i naśladowania). Pojawia się również okazywanie uczyć – przytulanie, komplementowanie. Dialogi i monologi z niebieskiej edycji gry uzupełniają bardziej wymagające wyzwania, jak wymyślanie dowcipu lub zabawnej historyjki, nucenie melodii. Drobne ćwiczenia fizyczne, gimnastyka, spodobają się osobom spragnionym ruchu lub chcącym wcielić się w instruktora, być przez chwilę liderem w naszej rodzinie.
„rozmawiaj.My Rodzina Zadania” to przyjemna gra, którą wygodnie transportujemy oraz przechowujemy ze względu na jej małe rozmiary, ponadto produkt ten czerpie garściami ze sprawdzonych już mechanizmów towarzyskich gier imprezowych. Zabawa uświadamia nam, że głęboka relacja to rozmowa oraz wspólne doświadczenia. Wartościowy podarunek dla kogoś ważnego. Można potraktować także jako narzędzie specjalistyczne, do pracy w służbie pacjenta – dla psychologa, pedagoga, terapeuty.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ROZMAWIAJ.MY
Film: „rozmawiaj.My Rodzina Zadania” – unboxing
Film: „rozmawiaj.My Rodzina Zadania” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!