Recenzja gry rozmawiaj.My Przyjaciele

Dzisiaj kontynuujemy przeglądanie serii produktów od wydawnictwa „rozmawiaj.My”, jesteśmy już po kilku recenzjach ich tytułów, które odbieramy bardzo pozytywnie i uważamy za potrzebne, ponieważ w dobie multimediów coraz mniej komunikujemy się bezpośrednio i niestety dialog staje się płytki i za rzadki.

rozmawiaj.My Przyjacieleto gra karciana dla 2-10 uczestników w wieku od 16 lat, propozycja zatem raczej dla nastolatków, młodzieży. W jednym produkcie znajdziemy zarówno pytania, jak i zadania. Inne pozycje, które już oglądaliśmy od tego wydawcy: „rozmawiaj.My Rodzina Pytania”, „rozmawiaj.My Rodzina Zadania”.

Podczas przeglądania produktu zwracamy uwagę na zintegrowanie w ramach pojedynczej talii kart quizowych zadaniowych (z wyzwaniami dla całej grupy) z kartami zawierającymi pytania (po dwa na kartę, zatem pojawia się oszczędność miejsca, lepsze zagospodarowanie przestrzeni, co cieszy).

Należy również zaznaczyć, że wydawca posiada w swojej ofercie produkty przydatne na różnych, kolejnych etapach życia, i tak: najpierw uczestniczymy w relacji koleżeńskiej, wśród znajomych, którzy z czasem stają się naszymi przyjaciółmi – integracja z „rozmawiaj.My Przyjaciele”, potem randkujemy – karty oryginalne dla par „rozmawiaj.My Związki”, następnie nasze relacje stają się bardziej osobiste – karty dla par edycja seksualna „rozmawiaj.My Intymnie”, potem zakładamy rodzinę – „rozmawiaj.My Rodzina” (osobno zadania i pytania). Tak sobie wyobrażam, że w przyszłości pojawi się edycja dla seniora i z pewnością także zda egzamin, znajdzie nabywców, którzy znają się jak przysłowiowe „łyse konie” i tracą sobą zainteresowanie, może właśnie trzeba im rozmaitych wyzwań. Gier dla starszych osób brakuje, warto rozważyć…

Wewnątrz opakowania znajdziemy 55 kart (90 pytań oraz 10 zadań), kartę zaprzestania „stop” (odrzucenie karty) oraz „czas” (odpowiedzi udzielamy pod koniec rozgrywki), instrukcję, bilecik promocyjny – lojalnościowy. Tytuł nada się jako rodzaj upominku, ponieważ opakowanie jest ładnie oprawione oraz elegancko zamykane na magnes, jakość komponentów również zadowala.

Karty pytające zawierają po dwa pytania oznaczone numerami rzymskimi, w danej rozgrywce możemy użyć tylko I lub II, zatem gra starczy na dłużej. Karty z symbolem puzzla to zadania dla wszystkich uczestników, z pytania z wariantami odpowiedzi wybieramy pojedynczą, inni gracze próbują odgadnąć nasz wybór i uzasadnić swoje podejrzenia.

Wydawca proponuje trzy warianty rozgrywki: „wybieram osobę” – gracz losujący kartę wyznacza odpowiadającego, „osoba po prawej” – rozgrywka w formie łańcuszka, kolejność odwrotna do ruchu wskazówek zegara, „wszyscy grają” – na pobraną kartę odpowiadają wszyscy, dopiero potem przechodzimy do następnej.

Przyznam, że w grze dla młodych przydałby się jeszcze jakiś gadżet i przypadkowość w wyborze osoby odpowiadającej. Mnie od razu skojarzyło się z grą w butelkę. Pomysł dla wydawcy – wprowadźcie miniaturową flaszkę z waszym logotypem do kręcenia (przy okazji zabaweczka dla uczestnika), na kogo wypadnie-wskaże, ten gada.

Pytania odnoszą się do inspiracji, cech charakteru i wyobrażeń, naszych afektów oraz zainteresowań, stawiają nas w wyimaginowanych sytuacjach i rolach, naprowadzają na potrzebę zmian w relacji, uczą planowania pod przyszłe wybory oraz podejmowania świadomych, odpowiedzialnych decyzji.

rozmawiaj.My Przyjaciele” to miła, niezobowiązująca, lekka edycja w ramach serii „rozmawiaj.My”, przyda się na imprezie, na wyjeździe, w trakcie integracji, wydawca proponuje jeszcze wyciągnąć podczas wieczoru kawalerskiego lub panieńskiego – w sumie czemu nie! Tematy są zabawne, ale również odrobinę bardziej poważne, na wybrane z nich przypuszczalnie jeszcze nigdy nie mieliście okazji porozmawiać, a z pewnością warto!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ROZMAWIAJ.MY

Film: „rozmawiaj.My Przyjaciele” – unboxing

Film: „rozmawiaj.My Przyjaciele” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!