Recenzja Pierwszej gry Miau! Hau! Kwa!

Pozycje dla najmłodszych uczestników, które otrzymuję do recenzji najczęściej funkcjonują na puzzlach lub dobieraniu i tworzeniu kompletów, cieszy zatem, że w grze od Łukasza Woźniaka, który od lat opowiada o grach planszowych zastosowano dojrzalsze mechanizmy rozgrywki, a produkt mimo to podoba się dzieciom. Zapraszam do recenzji, to miła gra do oglądania i ucząca aktywnego słuchania.
„Miau! Hau! Kwa!” jest grą towarzyską dla 2-4 uczestników w wieku ok. 2-4 lata. Seria „Pierwsza gra” i „Akademia Mądrego Dziecka” – tutaj pamiętamy o takich tytułach, jak: „Przyjaciele”, „Mniam”, „Zwierzątka”. Autora, którym jest popularny i lubiany „Wookie”, szanuję za kulturę osobistą – to recenzent, który jako jeden z nielicznych nie obrażał mnie, kiedy rozpoczynałem pracę z blogiem (osobiście doświadczyłem, że im więcej „moi kochani” w filmach, tym częstsze wulgaryzmy w cenzurowanych potem komentarzach), a Pan Łukasz wykorzystał swoje doświadczenie i projektuje wartościowych produkty; uważam, że jest wzorem do naśladowania dla młodych.
„Miau! Hau! Kwa!” oferuje nam trzy warianty rozgrywki prowadzonej na bezpiecznych dla najmłodszych odbiorców komponentach, bez ostrych zakończeń, wytworzonych w wysokiej jakości materiale, ponadto z fantastycznym gadżetem – śliczna figurka „z Madagaskaru”, dla małych kolekcjonerów i miłośników animacji. Wewnątrz opakowania znajdziemy: 48 dwustronnie zagospodarowanych żetonów z malunkami zwierząt (wizerunki powtarzają się, ale tak być powinno), drewniany znacznik pingwina, instrukcję. Śliczne ilustracje zawdzięczamy Marzce Dobrowolskiej.
Pierwszy wariant polega na rozłożeniu pięciu krążków wokół miniaturki i zasłonięciu wizerunku, którego głos naśladował aktywny gracz losujący żeton z opakowania. Jeśli zdarzy się, że nie ma pasującego zwierzęcia, należy chwycić pingwina – ten fajny mechanizm kojarzy nam się z łapaniem totemu w „Jungle speed”. Kiedy na stole pojawi się kilka identycznych wizerunków, szansę na wygraną ma większa liczba ścigających się do obrazka. Punkty to krążki, zdobywają je podpowiadający oraz zgadujący, po poprawnym wskazaniu. W przypadku pomyłki, kolejka przechodzi na następną osobę, nikt nie zyskuje.
Uproszczony model rozgrywki bazuje na losowaniu żetonu z puli, następnie kolejno pytamy o rozpoznanie zwierzątka po odgłosie. Pomijamy szybkie tempo, które może powodować silne emocje, ponieważ to wariant z podziałem na tury odpowiadających.
Zaawansowana rozgrywka dla dziecka w wieku od 4 lat funkcjonuje na większej ilości krążków – pingwina otaczać może 15 lub 20 żetonów, ilustracje będą się więc powielały. Tym razem ćwiczymy nie tylko refleks, rozwijamy spostrzegawczość, ale również liczymy! Należy wydać dźwięk imitujący komunikację zwierzęcia, które jest najliczniej reprezentowane w puli rozłożonej na stole. Dla równych wskazań chwytami figurkę pingwina. Każdą grę kończymy, kiedy zabraknie krążków do uzupełniania.
„Miau! Hau! Kwa!” to udana zabawa dla dziecka we wskazanym wieku, rozrywka jest przednia, istotne również, że nie jest nużąca dla rodzica, zatem łatwiej nam się zaangażować. Trenujemy aparat mowy, przeprowadzamy początkowe obliczenia, przyswajamy sobie nazwy zwierząt, przy okazji warto zajrzeć do sieci i dowiedzieć się czegoś więcej, zgłębić temat. Przyjemna rozrywka z poznawaniem zwierząt to dobry wybór dla rodziny z najmłodszymi graczami. Polecamy do domu oraz do przedszkola, pomysłowy logopeda także umiejętnie wykorzysta w gabinecie!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „Miau! Hau! Kwa!” – unboxing
Film: „Miau! Hau! Kwa!” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!