Recenzja gry Złodzieje dzieł sztuki Escape room

Gry terenowe „escape room” są aktualnie modne, więc popularne, stały się atrakcją turystyczną, intelektualną rozrywką dla podróżnych zainteresowanych czymś więcej niż oglądaniem zabytków, plażowaniem czy też wędrówkami po górskich szlakach – zależnie od wybranego regionu. „Escape room” to gry ucieczek z zamkniętych pokojów, których drzwi otwiera kod będący rozwiązaniem zagadek związanych z wystrojem wnętrza.
W grach planszowych ucieczki kojarzymy z dwoma seriami: opartą na kartach „Deckscape” („Magiczna sztuczka”, „Skarb czarnobrodego”, „Tajemnica Eldorado”, „Atak na Londyn”, „Ucieczka z Alcatraz”, „Zagadka Sfinksa”) oraz książko-grą „Escape Quest” („Poszukiwacze zaginionego skarbu”, „Alcatraz: Infiltracja”, „Arsene Lupin rzuca wyzwanie”, „Świat wirtualny”, „Sam w Salem”, „Superbohaterowie”, „Tajemnica Marsa”), nie mieliśmy jeszcze okazji zmieniać własnego pokoju w salę zabaw i było to wyjątkowo przyjemne doświadczenie, o czym za chwilę.
„Escape room Złodzieje dzieł sztuki” to gra towarzyska dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 1-2 godzin. Rezultat naszej gry porównujemy z tabelą rekordów, punkty są przyznawane według wieku uczestnika oraz tempa naszego wyjścia. Na serię składają się obecnie 3 produkty o zróżnicowanej skali trudności, pozycja wydana jako „Familijny Escape room”.
Wizualizacja z opakowania kojarzy nam się z przygodami „Scooby-Doo” w rozmaitych nawiedzonych dworach, ale komponenty nie nawiązują do kreskówki i dobrze, ponieważ świetnie bawią się zarówno dzieci jak i rodzice. Wraz z tą grą dekorujemy pokój, otrzymujemy więc elementy do oklejenia wnętrza – ścian lub mebli oraz zawieszki przypinane do ubrania. Wewnątrz opakowania znajdziemy: 11 kart obrazów, 9 cyfr kodu do zamka, 7 kart zagadek, 4 identyfikatory personelu, 4 klipsy na identyfikatory, 3 plakaty, zawieszkę na drzwi – zamek cyfrowy, sekretną kopertę (ukrywającą część z wymienionych tu komponentów), program wystawy, księgę wskazówek (zapisanych szyfrem), czytnik wskazówek, taśmę klejącą, instrukcję. Jeśli bawimy się w mniej niż 4 osoby, musimy przypiąć sobie więcej niż jedną plakietkę gościa wystawy, na upartego możemy bawić się również solo i potraktować grę jako rodzaj łamigłówki, ale emocjami oczywiście lepiej się dzielić i zorganizować ekipę.
My wybieramy kolejność rozwiązywania zagadek, jedynie kopertę z cyframi do zamka zostawiamy sobie na koniec. Proponujemy rozpocząć od tych krótszych, czyli graficznych oraz manualnych, ponieważ wydają się bardziej intuicyjne i po prostu łatwiejsze, potem przechodzimy do zagadek redakcyjnych związanych z tekstem ciągłym. Jeśli bawiliście się kiedyś z łamigłówkami, to szybko się tutaj odnajdziecie, różnicę stanowi głównie rozłożenie komponentów po pokoju, tworzące klimat wernisażu, natomiast typy zagadek są raczej standardowe dla tego typu rozrywki umysłowej.
Podoba nam się, że program wystawy – katalog obrazów wraz z ich opisem to również część zagadki, ale jednocześnie tworzący artystyczną oprawę gadżet (warto, żeby rodzic – kurator wystawy przeczytał na głos te treści), na nastrój wpływają także dzieła sztuki wiszące wokół nas, polecamy zawiesić oko. Czujemy się, jak rzeczywiście zamknięci w pomieszczeniu, gdzie trwa wernisaż, a otoczenie jest pełne wskazówek, tylko trzeba patrzeć uważnie. Rozwiązaniem każdej łamigłówki jest wyraz, docelowo wskażą one na obraz, który należy wynieść po otwarciu cyfrowego zamka – zagadka numeryczna (matematyczno-logiczna) schowana w zamkniętej kopercie.
„Złodzieje dzieł sztuki Escape room” to gra jednorazowa, kiedy ją przejdziecie sprawdzicie wynik w tabeli i kończycie zabawę na dobre. Poza plakatem do składania, gdzie zaginamy rogi, nie niszczycie komponentów, zatem jeśli chcecie produkt odsprzedać warto skserować ten komponent (łatwo się zorientować po otwarciu, o który chodzi). Grę można nabyć w atrakcyjnej cenie – niewygórowany koszt, według nas świetna relacja do jakości oferowanej rozrywki, zatem polecamy zakupić, zwłaszcza na party, kiedy imprezuje więcej dzieci lubiących zabawę w detektywa. Udekorujecie pokój (salę zabaw,) jeśli goście sobie nie poradzą z którąś zagadką, to skorzystają z kolejnych podpowiedzi – ubaw będzie przedni, bo aktywność imituje działania w realnym „escape room” i macie też pewność, że nikt się nie wystraszy, że go zamknięto w izolatce! Inna od gier ucieczek bazujących na kartach lub publikacjach, ponieważ wartością dodaną jest przestrzeń pokoju, warto!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Złodzieje dzieł sztuki Escape room” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!