Recenzja gry Tajemnice starego lunaparku Escape room

„Escape room Tajemnice starego lunaparku” to gra towarzyska dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 1-2 godzin – rezultat naszej rozgrywki porównujemy z tabelą rekordów w instrukcji, punkty są przyznawane według wieku uczestnika oraz tempa rozwiązania zagadek. Produkt możemy traktować jako grę kooperacyjną – praca w zespole lub konkurencyjną – otrzymujemy indywidualne blankiety notacji, nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby bawić się solo na zasadzie przechodzenia łamigłówek i sprawdzenia siebie podczas pokonywania kolejnych wyzwań. Obecnie na serię „Familijny Escape room” składają się trzy pozycje o zróżnicowanej złożoności, u nas oglądaliście już „Escape room Złodzieje dzieł sztuki”.
„Escape room” to gra ucieczki z zamkniętego pomieszczenia, tutaj będzie nim własny pokój, zatem jest wyjątkowo wygodnie i blisko. Aktywność przeniesiona została również do gier stołowych – działa na zasadzie przekładania kart w stosie („Tajemnica Eldorado”, „Magiczna sztuczka”, „Atak na Londyn”, „Zagadka Sfinksa”, „Ucieczka z Alcatraz”, „Skarb Czarnobrodego”) oraz wydana została w postaci książki-gry opartej na przeskakiwaniu stron w celu kontynuacji przygody („Arsene Lupin rzuca wyzwanie”, „Poszukiwacze zaginionego skarbu”, „Alcatraz: Infiltracja”, „Sam w Salem”, „Świat wirtualny”, „Tajemnica Marsa”, „Superbohaterowie”).
Seria dedykowana jest dla rodziny, dzisiaj prezentowany produkt jest najłatwiejszym z trzech oferowanych w chwili publikacji recenzji i rzeczywiście czuje się, że idzie nam odrobinę szybciej i prościej niż ostatnio, zatem jeśli dopiero startujecie z tego rodzaju rozrywką, zacznijcie od tego właśnie tytułu. Wewnątrz opakowania znajdziemy: 11 kart zagadek, 6 biletów do lunaparku, 6 kart punktacji, 4 plakaty lunaparku, księgę wskazówek, czytnik wskazówek, instrukcję, taśmę klejącą, wyposażenie strzelnicy (6 kart do zbijania, 6 podstawek, 6 gumek). Komponenty stawiamy na powierzchni płaskiej oraz rozwieszamy na meblach lub ścianach (ostrożnie, żeby nie zedrzeć farby). Jest to gra jednorazowa, ale nie zniszczycie zawartości jeśli karty punktacji wypełnicie ołówkiem, więc można ją puścić potem w obieg. Idealnie nadaje się na imprezy dzieci.
Zanim przystąpicie do rozwiązywania zadań, powinniście zastanowić się, które elementy są ze sobą powiązane – pomoże wam oprawa graficzna, przede wszystkim barwy i kształty obiektów, należy być wyczulonym na detale i przyjrzeć się wszystkiemu z bliska. Na atmosferę zabawy wpływa głównie wystrój pokoju, ponieważ dekoracja wnętrza różni grę od standardowych łamigłówek.
Stojące przed nami wyzwania polegają na dekodowaniu wyrazów, patrzeniu na obiekty pod różnym kątem, obliczaniu zadań matematycznych i rozwiązywaniu zagadek logicznych, obserwacji kości do gry w lustrzanym odbiciu, finalnie wynik podwyższamy celując z gumek do celu na zasadzie wizyty w strzelnicy (manualna zabawa zręcznościowa). Rozwiązaniem każdej zagadki jest trzycyfrowa liczba lub wyraz, który odnajdujemy na ekranie w salonie gier przepisując wskazane tam punkty. Wszystkie wyzwania kojarzą się z wizytą w lunaparku: wróżka, iluzjonista, strzelnica, gabinet luster, stoisko ze słodkościami, automaty do gier z lat 80.
W chwilach zwątpienia, można skorzystać z dekodera, który przykładamy do karty podpowiedzi. Wskazania nie zdradzą nam od razu rozwiązania, prędzej naprowadzą na odpowiedni tok myślenia.
„Tajemnice starego lunaparku Escape room” jest inna od „Złodzieje dzieł sztuki”, nam wydaje się bardziej nastawiona na młodszych odbiorców, na co wskazuje nie tylko złożoność zagadek (np. mniej tu mniej czytania i kombinowania z łączeniem obrazkowych kart), ale również dołączenie aktywności manualnej. Znakomita na dobry początek, żeby wciągnąć się, nie zrazić i stopniowo rozwijać umysł, zdobywać doświadczenie wraz z kolejnymi pozycjami z serii.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Tajemnice starego lunaparku Escape room” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!