Recenzja gry Moji Challenge Emotki

Emotikony są używane w komunikatorach, żeby w sposób wizualny i skrótowy pokazać towarzyszące nam podczas pisania emocje. W dobrym tonie jest oczywiście, żeby nie przesadzać z natłokiem rozbawionych buzi, ponieważ mają być tylko uzupełnieniem naszego czatu. Dzisiaj pokażemy wam zabawę w wyzwania, która bazuje na prezentowaniu rozmaitych scenek oraz odgrywaniu emocji, które wywołują.

Moji Challenge Emotki” to druga gra z serii, którą oglądacie, możecie również zajrzeć do tekstu opisującego „Moji Challenge Fantasy”. Gra karciana w stylu kalambury dla 2-12 osób w wieku od 14 lat, z czasem zabawy zajmującym ok. 30-90 minut.

Gry o emocjach pokazywane na blogu: „Emojito”, „Pytaki”, „Feelinks”, „Ego Family”, „Emocje Świat malucha”, „Góra uczuć”, „Łamacz lodów”, „Mimiq”, „Social Train”, „Dany”, „Grimassimix”, „Memory Emotions”, „Miny jak cytryny”, „E-motionz”.

Wygodne w przechowywaniu i transporcie w gości kieszonkowe opakowanie zawiera 55 kart, na których zgromadzono 165 śmiesznych wyzwań, instrukcję. Pozycja w sam raz na imprezę, z kategorii „party game”. Już podczas otwarcia produktu widzimy, że będzie to najbardziej klasyczna z tej serii gra ukazująca tytułowe „emotki”, które dobrze znamy z komunikatorów, począwszy od gadu-gadu, a na smsach w smartfonach skończywszy. Organizacja kart jest czytelna, punktacja na brzegach wygodna w użytkowaniu, chociaż należy być ostrożnym ze zgarnianiem puli.

Zasady poszczególnych gier opisanych w instrukcji są zbliżone, różni je poziom ułatwienia – np. znajomość treści przed wyborem skomplikowania wyzwania. Bawić możemy się w podziale na zespoły lub kolejno indywidualnie. Odgrywanie scenek przypomina relację aktora z reżyserem w teatrze czy też podczas kręcenia filmu. Zasady dla poszczególnych wariantów rozgrywki wyjaśniamy na filmie w recenzji „Moji Challenge Fantasy” i tam was odsyłamy do obejrzenia, ponieważ instruktaż jest identyczny dla każdej gry z tej serii.

Kiedy ukazujemy poszczególne stany, okazuje się, że są one do siebie bardzo podobne, różnią się natężeniem, czasem odrobinę odmienną mimiką. Odgrywanie „mądrali”, „ważniaka”, „pyszałka”, „zwycięzcy” różni się niuansami, zbliżone są również „fatalista”, „beksa”, „cierpiętnik”, „smutas”. Polecamy dobrze przetasować karty, żeby te podobne nie występowały kolejno.

Wyzwania są wesołe i uczą nas rozpoznawać oraz wyrażać poszczególne emocje, identyfikować się z osobami, które je przeżywają. Gra uczy empatii i tolerancji wobec zachowań. Warto zagrać z osobami z zespołem Aspergera, ciekawie wypada również kiedy spotykają się uczestnicy o różnych temperamentach.

Przyznam, że „Moji Challenge Fantasy” silniej nas zaangażowała, ponieważ jest bardziej rozrywkowa – nie mieliśmy wcześniej okazji udawać wilkołaka czy mumii i jest to dla nas oryginalniejsze! „Moji Challenge Emotki” to dobre narzędzie dla psychologa, który zachęca w gabinecie do okazywania emocji, wspiera w dialogu i komunikacji, mobilizuje do bycia otwartym i kreatywnym, nieskrępowanym w prezentowaniu siebie, ewentualnie integruje grupę. Pozycja przypomina nam gry kalambury z gestykulacją, z pewnością będzie użyteczna także dla studentów kierunków aktorskich. Osobiście preferujemy jednak fantastykę i chętniej sięgniemy po karty fantasy, pomimo że są nierealne, to mocniej oddziałują na wyobraźnię i oferując ciekawszy klimat, szybciej nas wciągnęły w zabawę.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy STARHOUSE GAMES

Film: „Moji Challenge Emotki” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!