Recenzja gry TOP 10 Bez cenzury

Dzisiaj gra w rodzaju bez cenzury, czyli technicznie bez zmian, rozgrywamy na standardowych zasadach, ale tematyka jest dedykowana dla dojrzałych, dorosłych, pełnoletnich osób, ponieważ zazwyczaj związana jest z seksem oraz używkami. Jest to nowa edycja „TOP 10”, która zdobyła nominacje do „Spiel des Jahres”, „Gry roku best party game”, „As d’Or – Jeu de l’Année ”, „Tric Trac”.

TOP 10 18+to towarzyska gra kooperacyjna dla 4-9 osób (najlepiej 6-8 uczestników) w wieku od 18 lat (na spokojnie 16 lat), z czasem rozgrywki zajmującym ok. 30 minut (20-40 minut). Autorem pozostaje Aurélien Picolet. Technicznie to gra karciana czasu rzeczywistego oparta na współpracy, bazująca na dedukcji i zgadywaniu, pytaniach i odpowiedziach. Naszym celem jest wymyślenie hasełka dopasowanego do wartości z karty wskazującej na intensywność emocjonalną. Bazowa wersja promowana była, jako powód do mówienia czegoś głupiego, w tym przypadku będzie to coś sprośnego.

Podczas otwarcia zwracamy uwagę na matę do gry, generalnie niespecjalnie potrzebną, ale oddziałującą pozytywnie na estetykę rozgrywki i jej organizację. Sercem są oczywiście zadania z kart, wypowiedzi nawiązujące do scenek najczęściej z życia intymnego wziętych, które należy dokończyć i następnie uszeregować od najmniejszego do najmocniejszego oddziaływania na uczestnika wydarzenia.

Każdy z graczy otrzymuje kartę z wartością numeryczną wskazującą poziom napięcia – intensywność wpływu, następnie kapitan czyta jedno z pary poleceń z karty. Uczestnicy wymyślają hasełka związane z opisem karty i indywidualnie wylosowanym numerem – określającym ostrość, dynamizm wypowiedzi. Na matę wykładamy karty w kolejności numerycznej rosnącej, począwszy od tych najbardziej łagodnych, delikatnych, a na tych mających destrukcyjny wpływ na psychikę kończywszy. Za każdą pomyłkę przestawiamy żeton z lewego pola jednorożca na prawe z kupą. Na końcu zabawy porównujemy się z tabelą wyników. W wariancie eksperckim poza kolejnością kart należy trafić w wartość numeryczną przed jej ujawnieniem, ponadto na finiszu uczestnicy muszą odgadnąć, jaką kartę posiadał kapitan, dzięki czemu mogą cofnąć pojedynczy żeton z pola pomyłki.

TOP Ten” podobał się nam, ze względu na dużą kreatywność i swobodę zabawy jak na grę z hasełkami, ponieważ zazwyczaj do bardziej twórczej aktywności dopingowały nas obrazy niż opisy sytuacji.

Czarna edycja TOP 10” jest przeznaczona dla osób, które już rozmawiają o tematach tabu, czyli przede wszystkim łóżkowych, zatem gra nadaje się dla nastolatków wchodzących w okres dojrzewania, buntu, odkrywających swoją seksualność. „TOP Ten Bez cenzury” zawiera mnóstwo śmiesznych sytuacji, na wzór komedii młodzieżowych typu „American Pie”, a naszym zadaniem jest bycie scenarzystą i kończenie wypowiedzi aktorów – najśmieszniejsze są oczywiście te najbardziej bezpośrednie, złośliwe, obleśne, bo to przecież jedna z tych gier, która skraca dystans i pomaga nam rozmawiać o krępujących, wstydliwych tematach. Jeśli spotykacie się w składzie dorosłych to lepiej zainwestować w ten produkt niż podstawową edycję, ponieważ najlepsze dowcipy to te sprośne.

TOP Ten 18+” to rozgrywka z czarnym humorem, która generuje mnóstwo wesołych pomysłów i pobudza wyobraźnię. Super gra studencka i na huczną imprezę odrobinę starszych uczestników, którzy cenią sobie dwuznaczność wypowiedzi, niesmaczne żarty, pikantną tematykę, drobne prowokacje i gorące emocje.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy

Film: „TOP 10 Bez cenzury” – unboxing

Film: „TOP 10 Bez cenzury” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!