Najlepsze gry o wróżkach i baśni
Andrzejki już za nami, ale pozostańmy jeszcze przez krótką chwilę w klimatach związanych z wróżkami i innymi postaciami z bajek i baśni. Wróżki to kobiety znające los i przepowiadające przyszłość, ewentualnie baśniowe istoty czyniące czary. Te drugie kojarzone są ze stworzeniami magicznymi o ludzkim wyglądzie, mającymi rzucać uroki, nawiedzać tajemnicze miejsca, zwodzić wędrowców. Przeklęte, znające jednak moc słów, ziół, kamieni, stąd przypominające czarownice; ewentualnie z motylimi skrzydłami, zbliżone do elfów i kierujące procesami natury, a urażone – mogące być niebezpiecznymi dla człowieka.
Oto najlepsze gry planszowe o wróżkach (pojawią się także wiedźmy i druidki); można też uogólnić, że najlepsze gry z motywem baśni. Pozycje ułożyłem zważywszy na poczucie atmosfery baśniowej i występowanie wróżek, na końcu dołożone zostały również wiedźmy.
„Baśniowa Gospoda” (org. „Fairy Tale Inn”) – świetna pozycja logiczna rozgrywana w duecie. Wynajmujemy pokoje w karczmie zapełniając pionową przestrzeń gry. Problem w tym, że magiczne stworzenia wyszły z różnych bajek, posiadają specyficzne zdolności i niekoniecznie za sobą przepadają, a nam zależy na maksymalizacji zysku. Znajdziemy tutaj „Szczurołapa”, „Złą Królową”, „Czerwonego Kapturka” czy też Jasia od Magicznej fasoli.
„Similo Baśnie” – poszukujemy podobnych cech u baśniowych istot, ale również łącząc kolejne pozycje z tej serii, porównujemy je z osobami historycznymi oraz pochodzącymi z mitologii. Celem jest naprowadzenie partnera na wskazaną kartę w wyłożonym układzie. Świetna kooperacja!
„Fairy Trails” – gra z wykładaniem sieci zamkniętych ścieżek, aby móc zgubić się w lesie i ochronić przed wzrokiem obcych. Wróżki stronią od towarzystwa i należy ograniczyć dostęp do ich domostw, dopiero wtedy wprowadzą się na dobre.
„Duos Sport & Baśnie” (org. „DUOS: Sports & Fairy Tales”) – gra dedukcyjna kojarząca nam się ze słynnymi tajniakami, ale tym razem w pary łączymy magiczne stworzenia i staramy się odkryć, jak ułożył je narrator, którego wybory naśladujemy.
„Baśniowy Bór” (org. „Grimm Forest”) – śliczna gra figurkowa z budowaniem domków oraz rozpatrywaniem akcji z okazale ilustrowanych kart. Miłośnicy trzech świnek, którym stale zdmuchiwano dachy poczują się jak w bajce. Nie tylko dla fanów prozy braci Grimm.
„Pradawny las” (org. „Living Forest”) – symboliczne zwierzęta przejęły tu rolę tradycyjnych wróżek, ale i tak jest mocno fantasy. Nagradzana gra familijna, promująca zachowania pro-natura z żywiołami w roli głównej.
„Treelings” – tutaj wznosimy pnie gigantycznych drzew, jest to jednak magiczny las i osiedla baśniowych stworzeń pojawiają się na każdej kondygnacji nowo dokładanych puzzli. Dla entuzjastów układanek i lekkich gier kafelkowych.
„Leśne duchy” (org. „Spirits of the Forest”) – kolejny zaczarowany las i jego magiczni mieszkańcy, w tym oczywiście wróżki. Pozycja wysoce oceniana w kategorii gier logicznych i abstrakcyjnych funkcjonująca na mocnych płytkach oraz kartach.
„Karmaka” – gra o naszych gestach i wybrykach, nawiązująca do tytułowej karmy i zadość uczynienia. Wysoko notowana w kategorii gier tematycznych, nagradzana za pięknie ilustrowane karty o unikatowym wzornictwie. Uczy, że za wszystkie swoje działania ponosimy konsekwencje.
„Chakra” – wysoko oceniana gra rodzinna ukazująca energię przepływającą przez ciało i gromadzącą się w tytułowych czakrach. Jest to „abstract strategy” o wrażliwej, delikatnej kresce ilustratora i nietypowym temacie przewodnim, stąd warta uwagi.
„Nemeton” – tym razem o druidach (ale też z ilustracją kobiecą na planszy indywidualnej), zatem zależy nam na zbieranych roślinach i aktywności przy menhirach. Staramy się ocalić las przed unicestwieniem, ciekawostką jest bycie zmiennokształtnym.
„Broom Service” – wspaniała gra strategiczna i familijna dla większej liczby uczestników, ponieważ wtedy rozpoczyna się prawdziwe zarządzanie ryzykiem. Czarownice są tutaj całkiem pozytywne i świadczą usługi kurierskie!
„Disney Villainous Źli do szpiku kości” (org. „Disney Villainous Wicked to the Core”) – bogato ilustrowana gra z postaciami z bajek studia Disney’a! Pojawiają się niegodziwcy z animacji, którzy konkurują ze sobą w ramach realizacji indywidualnych zamierzeń, cieszą różnice w rozgrywce i walka o przeciwności losu!
„Jaś i Małgosia” – piękna chatka z piernika i goniąca nas wiedźma, całość ubrana w motywy ludowe i mocno osadzona w uniwersum słynnej bajki o rodzeństwie z inicjatywą! Kooperacyjna gra dla dzieci, którą zauważono podczas nominacji do najlepszych tytułów.
„Moji Challenge Fantasy” – prosta gra z wykonywaniem stawianego przed nami wyzwania, cieszy nas jednak, że zachęca uczestników do aktywności, a zaskakuje z powodu wielości magicznych istot i prób naśladowania ich cech wyróżniających.
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!