Recenzja gry Spoko oko

Dzisiaj propozycja dla młodszych odbiorców, ale na tyle interesująca, że zaangażuje również starszych graczy – zwłaszcza, że nie jest to gra wymagająca, w sam raz nadaje się zatem na imprezę. Sprawdzamy swoją szybkość reakcji oraz badamy, czy jesteśmy wystarczająco spostrzegawczy, aby pokonać konkurentów w dynamicznej rywalizacji.

Spoko oko” to gra karciana dla 2-4 uczestników w wieku od 4 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 20 minut. Autorem pozycji jest Martin Nedergaard Andersen, twórca takich tytułów, jak: „Papering Duel”, „Inspektor Tusz”, „Voodoo”, „Bystre główki”, „Dekoder”, „Gemino”, „Szybkie bańki”, „Głowa w chmurach”, „Ranczo”.

Wewnątrz opakowania znajdziemy: 55 dwustronnych kart z obrazkami, 4 opaski na oczy, 2 specjalne kostki, klepsydrę, instrukcję. Podoba nam się, że karty są zagospodarowane z obu stron, co oczywiście wymusza mechanika rozgrywki. Ścianki na kościach nie są z wgłębieniami, zatem mogą być podatne na ścieranie. Obrazy to realistyczne zdjęcia, dużo ciekawsze od dziecinnych rysunków, które czasem widzimy w grach dla młodszych uczestników. Opaski na oczy przypominają imprezowe okulary i również wyglądają całkiem stylowo, nawet modnie, doskonale kryją pole widzenia. Karty są zaokrąglone na rogach, bezpiecznie grają nimi młodsze dzieci, ale pamiętamy, że nie jest to produkt dla wieku 0-3 lat. Część kart to obiekty zaprezentowane na białej przestrzeni, inne występują z tłem, np. widoczki.

Rozgrywka odrobinę przypomina gry dedukcyjne w rodzaju „Similo” czy też pamięciowe typu „Memoarrr”, z powodu rozłożenia kart w układzie i manipulacji nimi. W każdej kolejce gracz aktywny daje pozostałym czas na przyjrzenie się obrazkom na kartach – limit wskazuje pomiar klepsydry. Następnie pozostali gracze zasłaniają oczy aktywny gracza rzuca parą kości (podczas zabawy w duecie nie korzystamy ze wskazań liczby konkurentów). Pierwszy sześcian wskazuje na ilość odwracanych kart, kolejny wyznacza liczbę osób próbujących zdobyć punkty w bieżącej kolejce. Aktywny uczestnik odwraca karty, w wariancie zaawansowanym może je także zamienić miejscami z innymi w układzie. Wybrane karty rzeczywiście mogą nam się pogubić w gąszczu obrazków, zwłaszcza, jeśli zwiększymy ich liczbę rozłożoną układzie – stopniowanie skomplikowania. Tempo napędzają konkurenci, w momencie wylosowanie pojedynczej osoby z kości polecam użyć klepsydry, aby wymusić pośpiech na odgadującym zmiany w zaprezentowanej mozaice – wzorze.

Spoko oko” to gra, która może zaangażować, zwłaszcza młodsze dzieci, które lubią pozycje ilustracyjne i ze ściganiem się – forma zręcznościowa. Śmiało można wykorzystać na zajęciach dodatkowych z uczniem, żeby przećwiczył pracę pod presją czasu. Rozwija pamięć, ponieważ staramy się zapamiętać obiekty oraz ich ułożenie w wariancie zaawansowanym, co oczywiście może pomóc w nauce. Przyjemna zabawa, pozytywne doznania.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Spoko oko” – unboxing

Film: „Spoko oko” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!