Recenzja gry Marvel Villainous Infinite Power

Uniwersum Marvela należy do klasyki komiksu i staje się popularne nie tylko wśród miłośników literatury obrazkowej, ponieważ obecnie powstaje mnóstwo kasowych filmów opowiadających o przygodach superbohaterów. Dzisiaj pozycja będąca pod względem mechaniki rozgrywki kontynuacją produkcji „Disney Villainous”, ukazującą zmagania złoczyńców z animacji słynnego studia.

Marvel Villainous Infinite Power” to propozycja dla 2-4 graczy w wieku od 12 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 40-80 minut (20 minut na uczestnika zabawy). Mechanizmy: zarządzanie ręką gracza, zmienne moce graczy, punkty akcji.

Za produkt odpowiedzialni są ludzie z „Prospero Hall”, którzy zaprojektowali takie tytuły, jak opisywane przez nas „Horrified”, „Kero”, „Disney Villainous: Źli do szpiku kości”.

Od „Ravensburger” oglądaliśmy również „Werworter”, „Carpe Diem”, „La Cucaracula”, „Scotland Yard”, „Scotland Yard Junior”, „La Cucaracha”, „La Cucaracha Loop”, „Labyrinth”, „Las Vegas”, „Kraina zamków”, „Zamki Burgundii” czy też serię klocków konstruktorskich „Gravitrax”.

Złoczyńcami graliśmy również w „Pupile podziemi”, „Chaos w starym świecie”, „Potwory w Tokio”, „Boss Monster: Następny Poziom”, „DC Wieczne Zło”, „nIQczemni: Szaleni naukowcy”, a wśród gier o superbohaterach możecie zajrzeć do recenzji „Pojedynek Superbohaterów DC”, „DC Batman Metal”, „Mystery”.

Podczas otwarcia zwracamy uwagę na ilustracje, ponieważ literatura rysunkowa z nich słynie i rzeczywiście robią na nas ogromne wrażenie. Z poprzedniej części pamiętamy również oryginalne pionki – tutaj miniaturki są wykonane w podobnym stylu, chociaż nam podobają się mniej od tych bajkowych.

Wewnątrz opakowania znajdziemy: 5 unikalnych figurek, 5 przewodników złoczyńców, 5 talii kart przeznaczenia, 5 talii złoczyńców, żetony, pojemnik na żetony, instrukcję. Należy zaznaczyć, że wnętrze pudełka nie jest dostosowane do wygodnego przechowywania kart.

Wcielamy się w złoczyńców ze świata Marvela, do wyboru mamy Thanosa, Helę, Ultrona, Killmongera lub Taskmastera – przyznam, że preferuję DC Comics, zatem nie wszystkie te postaci są mi znane. Każda z nich ma swój indywidualny cel oraz talię kart, w tym przeznaczenia, które jednak łączymy tworząc stos dzielony, co jest nowością w porównaniu z „Disney Villainous”. Interesującą nowością są karty zdarzeń – przeciwności losu za których pokonanie otrzymujemy nagrodę, aczkolwiek nie wszystkim przeszkadzają w równym stopniu, co bywa niesprawiedliwe, innowacją jest też miejsce na specjalność – świetny pomysł z odwracanymi na drugą stronę kaflami!

Zasadniczy mechanizm gry nie ulega zmianie, czyli poruszamy się miniaturką po lokacjach w naszym królestwie i aktywujemy akcje z odsłoniętych pól, karty własne wykładamy zazwyczaj poniżej planszy indywidualnej, natomiast walczymy z bohaterami powyżej. Poszczególne cele wymagają od nas wysyłania sojuszników do obcych królestw. W „Disney Villainous” wybrana lokacja była zamknięta i w czasie rozgrywki należało odblokować do niej dostęp, tutaj z kolei zaangażujemy się mocniej w pojedynki z bohaterami, w uczestnictwo w zdarzeniach, będziemy starać się wzmocnić siłę własnych postaci – pojawiają się modyfikatory oraz znaczniki duszy, które zdobywamy na pokonanych przeciwnikach, nie pomijając walki o kamienie Thanosa.

W tej grze podoba nam się korzystanie ze wspólnego stosu, pomimo że nie zawsze los nam sprzyja, integruje to jednak uczestników w ramach uniwersum – czuje się, że jest to jedna przestrzeń gry, nie odizolowane tematyki czy obce sobie światy. Fajnie też wygląda odwracanie kafli, ponieważ czuje się ewolucję postaci, przechodzenie do kolejnego etapu realizacji niecnych zamierzeń.

Z pewnością gra jest bardziej skomplikowana od edycji z animacji Disney’a, wiek słusznie został zawyżony o dwa lata. Zabawa traci na dynamice oraz przyjemności, jeśli nie poznaliśmy dobrze kart – przede wszystkim własnych, ale także naszych rywali, ponieważ powinniśmy mieć świadomość, kiedy są już blisko zwycięstwa, aby ich zablokować. Wybrani złoczyńcy wydają się łatwiejsi do prowadzenia od innych, ale to kwestia wyczucia talii i oczywiście szczęścia w dociąganiu kart – losowość występuje, ale jest akceptowalna i nam specjalnie nie przeszkadzała.

Infinite Power Marvel Villainous” spodoba się fanom Marvela, ale także graczom, którzy zęby zjedli na produktach „Disney Villainous”. Dla tej gry istotne jest, żeby nie przywiązywać się do postaci, ale po nabraniu wprawy w prowadzeniu swojej ulubionej przechodzić do kolejnych – każda ma swój urok i specyfikę rozgrywki. Z pewnością pojawią się kolejne przebojowe filmy opowiadające o losach herosów Marvela, tym przyjemniej będzie uczestniczyć w zmaganiach po ciemnej stronie mocy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy RAVENSBURGER

Film: „Marvel Villainous Infinite Power” – unboxing

Film: „Marvel Villainous Infinite Power” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!