Recenzja gry Pokemon Elite Trainer Box

Dzisiaj powrót do klasyki, ponieważ pokażemy wam zestaw kart opartych na japońskim anime, które na dobre wpisało się do historii karcianych gier kolekcjonerskich! Pokemony w świadomości uczniów zagościły wraz z pojawieniem się aplikacji na smartfon z łapaniem stworków w rzeczywistości rozszerzonej – ustawiamy w telefonie lokalizację GPS i poruszamy się w prawdziwym terenie zdobywając i trenując naszych podopiecznych pojawiających się na ekranie po dotarciu do określonej pozycji. Warto wspomnieć także o filmie „Pokemon detektyw Pikachu”, który został ciepło przyjęty przez widzów. Karty służą nie tylko do prowadzenia rozgrywki, obecnie popularne wśród uczniów szkół podstawowych jest wymienianie się nimi, podobnie jak rodzice kolekcjonowali obrazki samochodów z gum „Turbo” oraz karteczki z notesików.
„Pokemon Go – Elite Trainer Box” to gra karciana (dla pary) i karty do kolekcjonowania dla dzieci w wieku od 6 lat (partia raczej od 8 lat z asystą). Początkujących uczestników w trakcie rozgrywce powinno wspierać starsze rodzeństwo – na naszym rynku produkt wydawany jest w języku angielskim (można bawić się bazując na wartościach numerycznych i symbolice, jednak znajomość tekstów także jest istotna). Jest to gra do pojedynkowania się z budowaniem talii i zarządzaniem kartami na ręce z dużą interakcją oraz losowością.
Wewnątrz opakowania znajdziemy: 10 Boosterów, 1 kartę promo, 65 koszulek na karty, 45 kart Energii, 1 poradnik do gry Pokémon TCG, 1 instrukcję Pokémon TCG, 6 kostek (liczników obrażeń), 1 monetę do gry, 2 akrylowe znaczniki statusu, 1 Znacznik Vstar, 1 kolekcjonerskie pudełko na karty z 4 separatorami do łatwiejszej organizacji, 1 kod dostępu do gry online Pokémon TCG.
Podczas otwarcia zwracamy uwagę na śliczne ilustracje i błyszczące tło wielu kart, które przypominają nam produkty „DC Pojedynek Superbohaterów”, „DC Wieczne zło”, „DC Batman Metal”. Podobają nam się markowe koszulki na karty, brakuje nam polskiego tłumaczenia poleceń dla młodszego odbiorcy, cwaniactwem wydaje się sztuczne podwyższenie opakowania w celu upchania instrukcji – w rzeczywistości produkt jest mniejszych rozmiarów! To gra w pierwszej kolejności dla fanów, którzy stale wzmacniają swoje talie zakupując nowe zestawy. Znajdziecie tutaj karty Vstar – umiejętności i ataki o potężnej sile, które mogą zadecydować o wyniku pojedynku.
Podczas rozgrywki używamy kart Pokemonów, energii oraz trenerskich – wspierających, stadionów (bieżący odpada po zagraniu kolejnego), przedmiotów. Pokemony ewoluują – różne stadia pokazane są na kartach, posiadają symbole przynależności do klasy, statystyki życia i zadawanych obrażeń, opis umiejętności i ataku oraz słabość i odporność (kolejno otrzymywanie większych i mniejszych obrażeń podczas walki z danymi przeciwnikami), koszt odwrotu (opłata w energii za zwrot karty do rezerwy). Karty z energią są przydzielane do karty Pokemona. Karty trenerów są opisane, tutaj należy czytać i rozumieć w języku angielskim.
Zabawę rozpoczynamy od utworzenia stosu nagród – 6 kart dobranych z wierzchu naszej talii, pokonując Pokemona konkurenta za każdego z nich zdobywamy kartę, a zwycięstwo nad 6 Pokemonami kończy rozgrywkę. Rękę gracza tworzy 7 kart – w zestawie powinien znaleźć się Pokemon, którego możemy zagrać, w każdej turze dociągamy nową kartę.
Kartę walczącego stworka zagrywamy zakrytą, przed jej odsłonięciem możemy zagrać inne Pokemony na „ławkę” – do 5 kart. Karty energii dokładamy do aktywnego Pokemona (może wtedy nastąpić atak) lub do któregoś w rezerwie (zbrojenie na później). Jeśli polecenie pozwala nam przejrzeć talię w celu dobrania odpowiedniej karty, należy potem przetasować stos. Wystawiając nowego Pokemona nie możemy go ewoluować w tej samej turze. Ewolucja polega na położeniu na wierzchu karty nowego wcielenia Pokemona, pamiętając o przełożeniu znaczników otrzymanych wcześniej obrażeń, ale nie stanów (akcja może mieć miejsce w rezerwie lub w strefie pojedynku). Zatruty Pokemon otrzymuje obrażenia podczas zmiany tury, oszołomiony otrzymuje obrażenia przy parzystych wynikach rzutu kością podczas ataku (samookaleczenie), śpiący nie może powrócić do rezerwy i atakować, oparzony otrzymuje obrażenie (testowanie rzutami), sparaliżowany nie wraca do rezerwy i nie atakuje w ramach pojedynczej tury. Stany znikają po powrocie Pokemona do rezerwy.
Po pokonaniu Pokemona (odrzucany wraz z kartami energii) i przejęciu karty nagrody, przeciwnik musi zagrać kartę Pokemona z rezerwy (pusta „ławka” w takim momencie oznacza przegranie partii). Unikanie ryzyka w tej grze polega na przygotowaniu w rezerwie Pokemona i aktywowaniu dopiero odpowiednio wzmocnionej karty. Wycofać Pokemona ze strefy walki do rezerwy można tylko raz podczas tury, odrzucając wskazane karty energii, następnie możemy zaatakować konkurenta nowym Pokemonem.
„Pokemon Go – Elite Trainer Box” to fajny prezent na start, za który dziecko będzie nam wdzięczne, ponieważ to modna gra do zbierania i wymieniania się kartami. Dostęp do produktu ogranicza edycja, ponieważ chwilami nie przeskoczymy znajomości języka angielskiego, ale to ma swoją pozytywną stronę – entuzjaści tytułu i omawianej tematyki zaczną zdawać sobie sprawę z konieczności i znaczenia władania językiem obcym, nie tylko w celu komunikacji, ale również, aby po prostu dobrze się bawić!
Propozycja dla graczy, którzy już funkcjonują w uniwersum Pokemona, ewentualnie mających wsparcie osób zapoznanych z zasadami, ponadto pragnących kolekcjonować karty, ponieważ posiadając odpowiednie zasoby, rozgrywka staje się ciekawsza i silniej angażuje.
Wydaje się, że nastolatki obecnie szybciej wciągną się w gry kolekcjonerskie „DC” i „Marvel”, ewentualnie w mroczne uniwersum H. P. Lovecrafta, chociaż anime i mandze niczego nie ujmuję – ma swój nieodparty urok i jest teraz bardzo modna, więc warto korzystać! Zachęcam, żeby poznać to uniwersum, łatwiej wtedy odnaleźć się w społeczności uczniów i mieć o czym pogadać z dziećmi.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TANIAKSIAZKA.PL
Film: „Pokemon Go – Elite Trainer Box” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!