Recenzja gry Królestwo królików

W Wielkanoc świetnie jest wyciągnąć na stół grę, która nawiązuje do symboliki świąt, stąd w najbliższe dni na naszym stole królować będą króliczki! Ogromną zaletą dzisiaj opisywanej produkcji jest właśnie rewelacyjna tematyka tworząca uniwersum gry, arcyciekawy klimat budują miniaturki oraz ślicznie ilustrowane karty.
„Królestwo królików” to gra planszowa dla 2-4 uczestników w wieku od 14 lat (familijnie już od 10 lat), z czasem rozgrywki zajmującym ok. 45 minut. Gra autorstwa Richarda Garfielda („Potwory w Tokio”, „Od zmierzchu do świtu”), ilustrowana przez Paula Mafayona („Tikal”, „Mexica”, „Szalona misja”), w oryginale pod nazwą „Bunny Kingdom”, nominowana do nagród w kategorii najlepszych gier rodzinnych. Technicznie zdobywamy wpływ z obszaru pokrywając siatkę pól sympatycznymi króliczkami, występują także bonusy na koniec gry. Podobne gry: „Everdell” (atmosfera, cywilizacja zwierzątek), „Queendomino” i „Tygrys i Eufrat” (rozgrywka na siatce pól).
Podczas otwarcia gry zwracamy uwagę przede wszystkim na pięknie ilustrowane karty – pomysłowe nawiązania do popkultury, znakomita kreska artysty, cieszą również budynki dopasowane do figurek króliczków, które warto pomalować odnosząc się do zbiorów marchewki, czyli pomarańczowy na pierwszym planie.
Wewnątrz opakowania znajdziemy: 1 planszę świata z torem punktów, 144 figurki królików (po 36 w każdym kolorze), 39 znaczników miast, 24 żetony, 182 karty eksploracji, 4 karty pomocy.
Podczas rozgrywki pomiędzy uczestnikami krążą karty, za każdym razem wybieramy parę i wykładamy królika na określone pole (koordynaty jak w „Statki” – „Okręty”), jeśli karta daje nam faktorię lub warownię zostawiamy ją do kolejnej fazy, czyli budowy, karty punktowe – pergaminy, zostaną ujawnione dopiero na finiszu rozgrywki. Bawimy się przez 4 rundy, a w każdej otrzymamy noty za królestwa – pola połączone linią boczną (narożnikiem to już osobne królestwa), nieoddzielone strumieniem lawy. Punktacja to mnożnik wież i niepowtarzających się surowców (również tych z żetonów). Warto inwestować w zasoby (zwłaszcza te ograniczone wymogami terenu) oraz warownie już od samego początku, ponieważ rozbudowane majątki z pierwszej rundy ponownie przynoszą noty w kolejnych. Zamki z 3 wieżami stawiamy tylko w górach. Pola obozów począwszy od najniższych numerów pozwalają nam łączyć tereny w większe królestwa nawet nie posiadając karty o wybranych współrzędnych, ponieważ żeton wraz z królikiem ustawiamy na pustym polu. Pojawiają się także karty zaopatrzenia – dociągnięcie pary kart ze stosu. Runda trwa do momentu zagrania 12 kart (3 osoby) lub 10 kart (komplet uczestników lub para – tu z dobieraniem z rezerwy i odrzucaniem oraz zagrywaniem jedynie pojedynczej karty).
W tej grze nie podoba mi się chaos na planszy – elementów jest dużo i są rozmieszczane na stosunkowo małej przestrzeni. W pewnym momencie, kiedy jest nas więcej w grze i już sporo króliczków na planszy, możemy mieć kłopot w oszacowaniu wielkości królestwa i odczytaniu ikon surowców – po prostu wiele drobnych elementów zakrywa mnóstwo pól na planszy i pojawiają się problemy z analizą (ogarnięciem) całości. Zabawa sprawiła nam jednak przyjemność, chociaż zabrakło pionków i trzeba było skorzystać z tych dla czwartego gracza.
Walorem gry jest jej uniwersum – atmosfera jest fantastyczna! Czuje się, że budujemy bajkowe królestwo, eksplorujemy nowe, dzikie tereny, uczestniczymy w przygodzie. Ponadto to mądra gra strategiczno-ekonomiczna z rywalizacją o najlepsze tereny i ograniczone zasoby. Podoba nam się, że możemy połączyć ze sobą odległe królestwa za pomocą drogi powietrznej. Polecamy rozegrać partię w dwie osoby, ponieważ przestrzeni na planszy będzie więcej, pojawi się również proces odrzucania kart, co także jest interesujące.
„Królestwo królików” to odrobinę napaćkana i trochę ciasna rozgrywka, ale z cudowną atmosferą świata królików, zatem to genialny wybór, kiedy poszukujecie inteligentnej gry familijnej. Córka upiera się, żeby koniecznie zostawić ją w kolekcji, pomimo że mamy już w domu „Everdell”, co tylko potwierdza, że to wybór dziecka! Bawiliśmy się pysznie, gorąco polecamy!
Z okazji Świąt Wielkanocy życzymy wam zdrowia i pokoju na świecie, żeby rywalizacja miała miejsce tylko w grach konkurencyjnych, zatem wiary i nadziei w lepsze jutro!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „Królestwo królików” – unboxing
Film: „Królestwo królików” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!