Recenzja gry Jadą, jadą misie

Grannaspecjalizuje się w grach planszowych dla najmłodszych, polecamy wiele produktów dla przedszkolaków. Tytuły wydają w ramach „Gra bez plastiku”, „Polska gra”, „Już gram”, „Gram sam”, czyli są to pozycje promujące ekologię i wykorzystanie naturalnych surowców wytwórczych, zachęcające do zakupu krajowych produktów, ponadto integrujące w zabawie młodsze dzieci, także bez udziału rodzica.

Jadą, jadą misie” to gra „dobieranka” dla 1-4 uczestników w wieku 2-4 lata. Rozgrywka funkcjonuje na zasadzie uzupełniania puzzli, ale również rozpoznania kształtów elementów poprzez dotyk, zatem to gra sensoryczna; fragmenty są identyczne, więc możemy jej użyć jako gry pamięciowej. Identyfikujemy koła, kwadraty, trójkąty równoboczne, zatem to wprowadzenie do geometrii (planimetrii).

Podczas otwarcia zwracamy uwagę na fantazyjne wyobrażenia pojazdów na ilustracjach, które przygotowała Aksinnia Semyanikhina. Obrazy są dalekie od realnych odwzorowań, pojawiają się także bajkowe postaci zwierząt, które wykonują zawody związane z kierowaniem środka transportu, a przedstawiono tutaj: lokomotywę, kuter, rower, samochód osobowy i ciężarowy, statek kosmiczny (podobny do łodzi podwodnej). Zabrakło nam batyskafu oraz jakiejś maszyny latającej.

Wewnątrz opakowania znajdziemy: 6 obrazków, każdy z 3 otworami, 18 żetonów – koła, trójkąty i kwadraty, instrukcję z propozycją zabaw. Gram i ćwiczę: koncentrację, motorykę mała, spostrzegawczość, następnie w kolejności słownictwo, wiadomości.

W wieku 2 lat dzieci przede wszystkim interesują się zabawkami konstrukcyjnymi, np. układaniem wieży z klocków. Dwulatki odchodza od aktywności równoległej na rzecz zabawy wspólnej. Dzieci w wieku 4 lat odtwarzają zawody, stąd potrzeba omówienia ilustracji i rozwinięcia wątków ze scenek. 

Wydawca opisuje dwie propozycje zabaw. Pierwsza aktywność polega na uzupełnianiu układanki dobierając zakryte żetony z puli gry na zasadzie memory. Jeśli fragment nie pasuje, jest odkładany na pierwotne miejsce.

W trakcie przygotowania drugiej zabawy należy dołączyć worek na elementy (we własnym zakresie, nie ma w opakowaniu). Uczestnicy losują elementy nie widząc ich, poprzez dotyk identyfikują figurę i ją nazywają, następnie uzupełniają właściwą układankę lub oddają niedopasowany kształtem lub wzorem do scenki fragment z powrotem do worka. Układanki są narysowane w instrukcji, ale można trenować z dzieckiem zapamiętywanie uzupełnionej ilustracji i odtwarzać ją z pamięci. Zabawę możemy również rozgrywać w trybie kooperacji, pomagając dziecku w aktywności (w instrukcji nie zaznaczono kiedy przegrywamy).

Polecam zwracać dziecku uwagę na postacie widoczne na każdej ilustracji, ponieważ zwierzątka należą do jednego gatunku i wykonują uzupełniające się czynności. Warto porozmawiać o zawodach oraz wykonywanej pracy – sprzedaż lodów, połów ryb, eksploracja przestrzeni kosmicznej, przeprowadzce rodziny; wywoływać mogą różne emocje i skojarzenia.

W instrukcji znajdziemy rymowankę nawiązującą do tytułu, można porozmawiać z uczestnikiem zabawy o sytuacji postaci z gry, odpowiednim zachowaniu się w lesie, opiece nad domowymi pupilami i ochronie dzikiej przyrody. Zabawką można bawić się na wiele różnych sposobów, w instrukcji uwzględniono jedynie kilka podstawowych form zaangażowania małego gracza. Sposób rozgrywki należy dostosować do umiejętności oraz potrzeb młodszych dzieci.

Jadą, jadą misie” to prosta gra-układanka dla początkujących i o jej przydatności w edukacji wczesnoszkolnej oraz atrakcyjności dla odbiorcy decydują przede wszystkim rodzice oraz opiekunowie dziecka, którzy oferują pomysł na ciekawe wykorzystanie produktu. Tutaj ważna staje się rozmowa i dodatkowe wyjaśnienia rodzica wzbogacające wiedzę ogólną dziecka i podstawowe rozumienie relacji pomiędzy bohaterami gry.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: „Jadą, jadą misie” – unboxing

Film: „Jadą, jadą misie” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!