Najlepsze gry na Dzień Ziemi
Dzisiaj obchodzimy „Dzień Ziemi” (22 kwietnia), czyli zwracamy uwagę na ochronę przyrody, naturalne krajobrazy, które kształtuje specyficzna fauna i flora. Poniżej zestawienie najlepszych gier stołowych i towarzyskich, w które warto grać w domu i szkole, żeby uwrażliwić uczestników zabawy na potrzeby środowiska. Tytuły zostały ułożone alfabetycznie, starałem się zebrać propozycje z różnych kategorii i mechanik, znajdziecie tutaj gry logiczne, a także strategiczne z rozbudowaną ekonomią. Po kliknięciu w tytuł gry zostaniecie przeniesieni do recenzji tekstowej oraz filmów z otwarcia i zasad prowadzenia gry.
„Dixit Odyseja” – gra znalazła się na liście, ponieważ wraz z rozszerzeniami oferuje ogromną pulę ślicznych obrazów wśród których znajdziemy także elementy przyrody. Komunikaty słowne mają naprowadzić na określone skojarzenie z ilustracją – najlepiej pośrednie, ponieważ tylko wybranych uczestników.
„Everdell” – nie da się jej pominąć w zestawieniu, chociaż to gra cywilizacyjna. Kierujemy grupą zwierzątek tworzących leśną społeczność, więc również domostwa będą specyficzne. W centrum gry ozdobnikiem i praktyczną półeczką jest gigantyczne drzewo.
„Ewolucja” – wskazuje na znaczenie ewolucji, pojawianie się cech, które dostosowują zwierzę do życia w danym środowisku, ukazuje również współpracę zwierząt w zakresie unikania zagrożenia. Warto zakupić edycję ze zmianami klimatycznymi.
„Explore The Forest” – gra wyjątkowa, ponieważ są to puzzle z rozgrywką polegającą na wyszukiwaniu ukrytych elementów, które ujawniają się w świetle latarki! Świetny pomysł na badanie przyrody, zachęca do podglądania nocnego życia lasu. Dostępna jest także edycja „Sea Life” z ekosystemem mórz i oceanów. Inną grą-układanką, którą należy wyróżnić jest „Puzzle-Memo” – gra pamięciowa z poruszaniem się po torze punków w stosach. Uczestnicząc w rozgrywce widzisz, jak dżungla budzi się do życia po nocy ukazując swoje piękno w pełnym świetle dnia (jest też wersja „Ozean”).
„Kabuto Sumo” – techniczną wartością tej gry jest przesuwanie elementów zamiast typowego ich pstrykania, co jest nietypowe dla gier zręcznościowych. Młodszym uczestnikom spodobają się rekordowe insekty biorące udział w sumo, które również jest dla nas orientalną dyscypliną sportu.
„Kaskadia” – w trakcie rozgrywki dbamy o rozkład terenu oraz równocześnie o siedliska zwierząt, które tworzą specyficzne kombinacje na mapie, znajdziemy tutaj chociażby wędrówki łososi lub stada jeleni.
„Łąka” – zachęca do eksploracji najbliższej okolicy, wypadu na przedmieścia lub wieś, ale także do dłuższych wędrówek i wraz z dodatkiem rzecznym „Z biegiem strumienia” do uczestnictwa w spływach kajakowych.
„Nanga Parbat” – gra logiczna dla miłośników wędrówek po górskich szlakach, jej zaletą jest wielość ślicznie wykrojonych w drewnie miniaturek zwierząt. Ładna gra, niewielkich rozmiarów i mądra.
„Na skrzydłach” – ciesząca się największą popularnością gra strategiczna i ekonomiczna ukazująca wielość gatunków ptaków, naszym zdaniem zdeklasowałaby całą konkurencję, ale nie każdemu odpowiada tematyka ptaków – modniejsze jest jednak fantasy i science-fiction.
„Naturalnie” – u nas w edycji „Renature”, czyli o przywracaniu środowisku stanu naturalnego, gra jest przykładem, że proste domino można jeszcze genialnie wykorzystać do stworzenia atrakcyjnej gry planszowej.
„Parki” – wizyta w parku narodowym to znakomita okazja, żeby zobaczyć nieprzekształcone środowisko, które chronimy w ramach regulacji prawnych. Warto porozmawiać o zakazach, do których należy się stosować będąc w rezerwacie.
„Reef” – w tej przestrzennej układance logicznej ze spełnianiem zadań z kart podobają się nam przede wszystkim komponenty, które rozkładamy na boki i w górę, co przypomina rozrastające się koralowce.
„Rój” – gra logiczna z wysokiej jakości kamieniami, która ukazuje bogaty świat owadów, zwłaszcza znaczenie pszczoły miodnej dla środowiska. Warto zakupić z dodatkami, które zmieszczą się w bazowym opakowaniu.
„Spirit Island” – tutaj to siły natury walczą z najeźdźcą, który zaczyna urbanizować dziewicze tereny wyspy, zatem odwrotnie niż w większości gier cywilizacyjnych i strategicznych; to odwrócenie roli jest nieodpartą pokusą dla miłośników zaawansowanych gier kooperacyjnych. Tematycznie podobną grą, ponieważ nawiązującą do mistycyzmu natury jest „Nemeton” – o pokojowym współegzystowaniu w środowisku lasu, o druidach mogących komunikować się ze zwierzętami i czerpać zasoby z sił natury w zrównoważonej ilości, nie zagrażającej całemu systemowi. Nie wolno pominąć tutaj „Leśne duchy” ukazującej żywioły oraz przysługiwanie się naturze. Ten rodzaj gier domyka „Pradawny las”, który ukazuje duszki lasu – nacisk na myślenie o psychologii zwierząt; ogień w centrum gry skłania do zadumy nad kruchością ekosystemu, który tak łatwo puścić z dymem.
„Spring Meadow” – rodzinna gra kafelkowa z układaniem puzzli wiosennej łąki, w której akcentuje się sezonowość pór roku. Znikający śnieg zasłaniany przez zieloną trawę kojarzy się ze zmianami klimatycznymi i witalnością natury.
„Takenoko” – najlepsza gra z ogrodem, wyróżnia się mechaniką i wyglądem, ponieważ bambusowe pędy będą rosnąć na naszych oczach na polach planszy, a panda najadał się do syta, zwraca uwagę na proces wytwarzania pokarmu i konieczność wyżywienia ludzkości. Inną atrakcyjną pozycją ogrodową jest „Ohanami” – świetna gra numeryczna i karciana, w której zakładamy japoński ogród oraz „Niezwykłe ogrody” – w znaczeniu instalacje parkowe w mieście, kojarzone z pałacami i dworami. Nie zapominamy również o „Niezłe ziółka”, bo gra w herbarium, o znaczeniu ziół, które można uprawiać w domu lub w ogrodzie to świetny pomysł! Uczestnicy mogą porozmawiać o leczeniu naturalnymi specyfikami, holistycznym podejściu do zdrowia pacjenta.
„Terraformacja Marsa” – na zakończenie gra o eksploracji kosmosu, projektach przemysłowych, ale przede wszystkim o ożywianiu planety, co prawda obcej, ale zwracająca uwagę na daleko idące skutki destrukcji rodzimych systemów naturalnych i związanej z tym konieczności przeprowadzki.
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!