Recenzja gry Sagrada Chwała

Sagrada” to najlepsza gra logiczna operująca na kościach, jej zaletą jest nie tylko estetyka komponentów – sześciany imitujące fragmenty szkła kompletujące witraż na planszy, ale także pomysł na tematyczną rozgrywkę, ponieważ wcielamy się w rolę witrażysty, a to zawód łączący rzemiosło z artyzmem.

Sagrada Chwała”, org. „Sagrada Great Facades Glory” to niesamodzielne rozszerzenie do „Sagrada”, propozycja dla 1-4 uczestników w wieku od 13 lat (na spokojnie 10 lat), z czasem rozgrywki trwającym ok. 30-45 minut. Mechanizmy: rzucanie kośćmi, budowanie wzoru. Jest to strategia abstrakcyjna, puzzle.

Inne dodatki pokazywane na blogu: „Sagrada: Jeszcze więcej szkła” (plansze dla 5-6 uczestników i przede wszystkim własne magazyny szkła ograniczające losowość doboru), „Sagrada Życie” (mistrzowskie kości, karty uczniów), „Sagrada Pasja” (karty inspiracji, ładne kości, cele prywatne, cele publiczne z symetrią w układzie).

Podczas otwarcia może się wydawać, że to kolejny wtórny dodatek, podobny do wcześniejszych, zatem czy nie ma już tego za dużo? Uczucie nasycenia jednak szybko mija, ponieważ wraz z tym rozszerzeniem pojawia się to, czego jeszcze nam brakowało! Miło jest dodać do kolekcji kolejne łamigłówki w formie nowych celów, fajnie jest mieć więcej szkła do wyboru, ale największą zaletą „Sagrada Chwała” jest włączenie do rozgrywki rywalizacji o cele, które znikają z puli gry, czyli pojawia się wyścig po nagrody, ponadto stopień realizacji zadania – osoby, które dokładniej spełnią wymagania otrzymają wyższe profity, pojawiły się także kary, czyli punkty ujemne na wzór niespełnionych tras z „Wsiąść do pociągu Europa” i za te trzy ostatnie chwała!

Sagrada Chwała”, podobnie jak wcześniejsze rozszerzenia, została podzielona na moduły, dzięki czemu stopniowo wdrażamy się w każdy z osobna, docelowo mogąc je wszystkie razem zintegrować w ramach pojedynczej, już raczej zaawansowanej niż tylko rodzinnej rozgrywki.

Moduł szarego szkła to dodatkowe kości, które mogą sąsiadować z innymi z podstawowej gry, natomiast posiadają ograniczenie indywidualne oznaczone na płytce miniaturowego witrażu. Podczas każdej rundy pojawi się dodatkowa kostka, którą można zdobyć i zagospodarować miejsce lub odłożyć na tor upływu czasu gry. Jest to ciekawy moduł, ale to jeszcze nie to, co promuje w naszych oczach to rozszerzenie.

Moduł rozkwitu to cele indywidualne rozdawane na początku gry, z danej pary możemy zrealizować 0-2 zadania, ale są to nasze zobowiązania na wzór kontraktów, za których niedopełnienie tracimy finalne noty. Kary są nowością w tej grze i świetnie, że się pojawiły! Bywa niestety i tak, że osoby obawiające się wyzwań mogą wyjść z tej rywalizacji obronną ręką, czyli pojawia się promowanie bierności z racji na wysokie straty w relacji z potencjalną nagrodą. Oczywiście ambitni witrażyści chętnie z modułu skorzystają.

Moduł pionierski to karty publiczne, dzielone, które jednak zdobywa najsprawniejszy szklarz, czyli konkurujemy o limitowaną nagrodę i to jest właśnie to, na co czekaliśmy, co daje nam najwięcej emocji i satysfakcji, nagle zabrana szansa na przewagę!

Karty rywalizacji to kolejny przebojowy moduł tego rozszerzenia, tutaj każdy z uczestników może otrzymać noty, nie tylko pierwszy ze zrealizowanym zadaniem, ale punktacja będzie różna, ponieważ sprawdzamy stopień ukończenia zadania! Osoba, która najlepiej wypełniła cel otrzyma wyższe noty od rywali, którzy także spełnili warunek. Bardzo nam się to podoba! Tutaj rozpatrywane są również remis na standardowych zasadach sumowania kolejnych miejsc i dzielenia przez liczbę pretendentów do punktacji.

Chwała Sagrada” to najlepszy dodatek od czasu pierwszego „Jeszcze więcej szkła”, które dało nam plansze prywatnego surowca. Zaletą tego dodatku jest wprowadzenie konkurowania o cele publiczne i stopnia spełnienia zadania, emocjonujące są także kary, a im więcej kości, tym ciekawiej, ponieważ kolorowe szkiełka są sercem każdego kościelnego okna. Dla miłośników „Sagrada” to rozszerzenie to zakup obowiązkowy! Na horyzoncie już pojawia się edycja tej gry na papier i kolorowe kredki, zatem dalej mamy co przeżywać!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Sagrada Chwała” – unboxing

Film: „Sagrada Chwała” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!