Recenzja gry Kamperem po Europie

Są gry planszowe, których się nie poleca, ponieważ jakościowo lub technicznie odstają od standardowych dostępnych na rynku, natomiast kiedy okazuje się, że w jednym produkcje otrzymujemy dwie pozycje – pierwszą grę i tytuł do nauki geografii (państwa, stolice), a każda z nich wychodzi za niecałą dychę, czyli w cenie trójkącika pizzy, to patrzy się odrobinę pozytywniej, np. jako zakup wczesnoszkolny.

Kamperem po Europie” i „Autostop z Krakowa do Sopotu” (2 w 1) to gry planszowe dla 2-4 uczestników w wieku od 7 lat (warto próbować od 5 lat), z czasem zabawy zajmującym ok. 30 minut. Jest to gra edukacyjna z geografii, do nauki mapy. Podobne pokazywane na blogu „Boso przez świat”.

Wewnątrz opakowania znajdziemy: dwustronną planszę, 4 pionki, kostkę (wartości 1-3), 112 tabliczek, instrukcję. Żetony są cienkie i maleńkie, pionki plastikowe, plansza prosto malowana, bazująca na torze pól, z mapą w centrum (odrobinę przypomina gry „Monopol”). Podczas otwarcia zauważamy ograniczone wkładką wnętrze pudełka, rzuca się w oczy niska jakość komponentów, których jest jednak całkiem sporo, a koszt zakupu jest śmiesznie niski.

Kamperem sterujemy na przemian, poruszając pionkiem według rzutów, kary płaci bieżący kierowca. W trakcie podróży ścigamy się, kto pierwszy wyszuka żeton z nazwą stolicy, charakterystycznego obiektu, flagi państwa – ten gracz przejmuje kierownicę. Pola narożne kojarzą się z quizami, oferują lubianą w grach negatywną interakcję – sprawdzamy swoją wiedzę ze znajomości stolic Europy. Wygrywa osoba, która uzbierała najwięcej żetonów (minimum 8 szt.), po zakończeniu okrążenia wokół mapy.

Autostop to najprostsza gra z rzucaniem kostką i poruszaniem się po torze z polami przyspieszenia i spowolnienia uczestnika zabawy. To rodzaj pierwszej gry dla najmłodszych dzieci, które uczą się rozpoznawać kolejność liczb i zachowania się przy stole – cierpliwość, dokładność wykonania akcji, kontrola emocji (potencjalna przegrana w wyścigu).

Kamperem po Europie” to niewyszukana pomoc dydaktyczna do szkoły lub dla osób, które nie chcą wiele wydawać na grę edukacyjną dla młodszych dzieci, z której po krótkim czasie się wyrasta. Widziałbym ją również w szkole lub przedszkolu, ponieważ nauczyciel zrobi z niej dobry użytek, ponadto tam gry szybciej się zużywają niż w domu, a przy takiej cenie nie będzie dużej straty finansowej. Traktuję ją, jako narzędzie wspomagające proces kształcenia, ale nie jako atrakcyjną grę rozrywkową, chociaż pamiętajmy też – w tym wieku najważniejsze jest towarzystwo dzieci, dopiero potem gadżet. Z pewnością budzi ciekawość poznawczą, zachęca do podróży i zwiedzania świata!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Kamperem po Europie” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!