Recenzja Dungeons & Dragons Księga gry

Zainteresowanie omawianym dzisiaj uniwersum rośnie wraz z premierą filmu „Dungeons & Dragons: Złodziejski honor”, który uważam za atrakcyjną, młodzieżową produkcję głównie ze względu na humor i kreację bohaterów nie-herosów (nieidealne postacie są bardziej ludzkie), ale też zachęcam z powodu kilku świetnych rozwiązań fabularnych. Fanami RPG są także dzieciaki z popularnego serialu „Stranger Things”, zatem istnieje szansa, że wybrani gracze gier figurkowych przeniosą się na ten system gry – na rynku pojawia się coraz lepsze wsparcie dla uczestnika sesji, więc chyba warto!
W tej recenzji omówię wrażenia z „Dungeons & Dragons Księga gry” oraz dwóch książek, które wysłał do nas wydawca, są to „Dungeons & Dragons Złodziejski honor Powieść” oraz „Dungeons & Dragons Złodziejski honor Ścieżka druida”. O „D&D” pisaliśmy trochę przy okazji omawiania „Legendy Wrót Baldura” – Egmont również zauważa niszę na rynku i inwestuje w komiksy tego kręgu zainteresowań!
Na samym początku zaznaczyć należy, że „Dungeons & Dragons Księga gry” nie jest podręcznikiem do gry! Księga jest raczej wprowadzeniem amatora w nowe zainteresowanie, formą zachęty. Znajdziemy tutaj informacje, co możemy zakupić w związku z wejściem w hobby (w tym gadżety, odzież), gdzie szukać szczegółowych informacji, po jaką literaturę sięgnąć, jak z grubsza wygląda praca mistrza gry i jakie są ogólne cechy tytułowych smoków (bestiariusz) oraz lochów (dopasowanie rodzaju świata do własnych potrzeb). Pozycja jest pięknie ilustrowana, poza promocją tego rodzaju aktywności, znajdziemy tutaj również łamigłówki w formie labiryntów, wykreślanek, porównywania ilustracji, wyszukiwania detali w obrazie, itp. „Księga gry” wskazuje na wyróżniki dobrej rozgrywki oraz pomaga w opracowaniu harmonogramu dziań mających na celu rozpoczęcie pierwszego spotkania. Tytuł raczej dla młodszych uczestników zabawy, żeby zaangażować do zagłębienia się w tematykę i podejść odpowiedzialnie do stworzenia swojej pierwszej gry.
„Dungeons & Dragons Złodziejski honor Powieść” to adaptacja scenariusza, zatem próżno szukać tutaj smaczków literackich, kwiecistego języka i innych cech dobrej literatury fantasy, natomiast polecam książkę dla nastolatków, którzy jeszcze nie czytają długich, bardziej wymagających powieści. Czyta się prędko, historia jest uboga w opis świata, ale akcja dynamiczna, lektura nie wbija w fotel, chociaż z czasem wciągnie. Należy zwrócić uwagę, że „Powieść” kończy się wcześniej niż fabuła filmu, w momencie zdobycia przez drużynę Hełmu Rozproszenia – jeśli poznacie ciąg dalszy oglądając ekranizację, może was nie zainteresować potencjalna kontynuacja tej opowieści.
„Dungeons & Dragons Złodziejski honor Ścieżka druida” to propozycja dużo wyższej klasy od wyżej wspomnianej, ponieważ autorka prezentuje swój warsztat pisarski – opisy świata i postaci są bogate, łatwiej sobie wyobrażamy scenerię wydarzeń. Książka jest sequelem, ukazuje losy druidki-diablęcia, która pojawia się później w „Powieść”.
„Dungeons & Dragons Księga gry” jest propozycją dla osób stawiających swoje pierwsze, raczej niepewne jeszcze kroki w „D&D”. Warto zakupić, kiedy starsze z rodzeństwa lub rodzic już uczestniczy w takiej rozgrywce i pragnie zainteresować dziecko taką aktywnością, a warto, ponieważ rozwija wyobraźnię, język wypowiedzi (pisanej i mówionej), integruje grupę, której członkowie muszą się indywidualnie zaangażować w powstanie unikatowej gry, ponieważ mistrz przede wszystkim ją prowadzi wyznaczając pewne ramy, współtworzy zaś cała drużyna!
Zapraszamy wydawcę do kontynuacji współpracy, chętnie pokażemy inne produkty związane z „Dungeons & Dragons”, przecież fantasy nie kończy się na planszowych grach tematycznych z miniaturkami, które obecnie zdominowały tego rodzaju rozrywkę. Z kolei literatura kategorii young adult ciągle jeszcze czeka na wiekopomne utwory, które kiedyś nazwiemy klasycznymi, bądź kultowymi.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy HarperCollins Polska
Film: „Dungeons & Dragons Księga gry” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!