Recenzja gry 7 rund
W gry numeryczne nie gramy dużo, ponieważ kiedy jest już czas – sięgamy po większe produkcje, natomiast rekomendujemy pod wszelkie zajęcia związane z matematyką (najczęściej są to pozycje analityczne z rozmaitymi obliczeniami, gry taktyczne, nierzadko też pamięciowe).
„7 rund” to gra karciana dla 2-5 uczestników w wieku od 8 lat, z czasem rozgrywki zajmującym ok. 15 minut, propozycja wygodna w transportowaniu i przechowywaniu, ponieważ zajmująca niewiele miejsca. Autorem jest Thomas Balk, ilustracje Martijn Haddering. W oryginalne wydana pod nazwą „7 rounds” przez „White Goblin Games”. Gra numeryczna, karciana, dedykowana dla dzieci, z zarządzaniem ręką gracza, w adnotacjach „Egmont” informuje, że bazująca na sprycie oraz interakcji.
Inne tytuły w ramach serii „Gry do plecaka”, które mogliście oglądać na blogu: „Criss Cross” (moja ulubiona z tego zestawu), „Łap za słówka”, „Szkoła latania” (ulubiona żony – matematyka), „Pędzące żółwie – gra karciana”, „Kaczki”, „Ubongo – gra karciana”, „Szybkie bańki”, „Lato z komarami” (popularna „L.A.M.A”).
Wśród znakomitych gier numerycznych wymienić należy: „Qwixx”, „On Tour”, „Qwinto”, „The Game”, „Rummikub” (słynna klasyka), „The Mind” (gra-eksperyment). Ogromną popularnością cieszy się od lat „Uno”, czyli modyfikacja „Makao” na klasyczną talię.
Podczas otwarcia czuje się, że to gra liczbowa, nie ma tutaj fajerwerków graficznych oraz tematyki. Symbole efektów są dobrze widoczne oraz rozpisane w treściwej instrukcji, narożniki kart elegancko zaokrąglone. Wewnątrz opakowania znajdziemy: 77 kart gry, 7 kart rund, instrukcję.
Podstawową rękę gracza tworzą 4 karty, w turze dociągamy piątą, następnie jedną odrzucamy i stosujemy jej efekt. Celem rozgrywki jest mieć największą sumę wartości kart w 7 rundzie – ostatniej rundzie gry.
Każdy numer karty odpowiada jej wartości punktowej oraz efektowi. „1” – wymiana karty, każdy z uczestników wybiera samodzielnie. „2” – dobranie karty ze stosu i zagranie karty z ręki. „3” – odrzucenie w ciemno pary kart z ręki konkurenta. „4” – brak efektu. „5” – każdy uczestnik, łącznie z zagrywającym posiadający karty o sumie 18 lub więcej odrzuca dwie karty o najwyższej wartości. „6” – odrzucenie karty dla ochrony przed atakiem kolejnego w kolejce gracza lub zagranie jej w cudzej turze, jako obrona ze spasowaniem własnej tury (jedynie dobranie karty, bez akcji z efektem). „7” – odrzucenie przez wszystkich graczy kart z numerem „7”, także przez zagrywającego kartę efektu.
W przypadku remisu – identycznej najwyższej sumie 4 kart w finalnej rundzie, sprawdzamy kolejno ilości pojedynczych kart począwszy od najwyższych.
„7 rund” to dynamiczna gra, bardziej losowa niż taktyczna, w której najistotniejsza jest finalna runda. Dużo zależy tutaj od przypadku, więcej zabawy pojawia się w rozgrywce dla 4-5 osób, ponieważ jest więcej chaosu i zamieszania, każdy każdemu szkodzi i jest przez to zabawniej. U mnie w kolekcji nie zostanie, ale poleciłbym jako grę do szkoły na przerwę, ponieważ jest wesoła i szybka, a przy tym niewiele tutaj do nauki i niemało złośliwości.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „7 rund” – unboxing
Film: „7 rund” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!