Recenzja gry 4Mation

Dzisiaj obejrzycie z pozoru bardzo podobną pozycję do popularnej „Connect4”, również wydanej jako „4 in a row”, natomiast pozory mylą, ponieważ pojedyncza zmiana w zasadach daje nam innowacyjną grę i arcyciekawą partię dla duetu, zapraszam!

4Mation” jest grą logiczną dla pary uczestników w wieku od 6 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 10 minut, projekt autorstwa Melanie Haumer. Nazwa odnosi się do czterech sześcianów, które ułożyć musimy obok siebie w linii prostej poziomej, pionowej lub na skos, stąd też „Formation”, czyli formacja, rozkład dający nam zwycięstwo. Tytuł otrzymał nominację do „Deutscher Spielzeug Preis” w kategorii najlepszej gry rodzinnej. Podobne gry: „4 do wygranej”, „OK play”, „Gemino”, „Sagrada”, „Baśniowa gospodai wymienione we wstępie.

Podczas otwarcia jesteśmy oczarowani jakością komponentów, kamienie należą do najlepszych, jakie dane nam było oglądać a grach stołowych, podobne pamiętamy tylko z „Potwory w Tokio” czy „Azul”. Kości są mocne, twarde, ciężkie, wygodne w manipulacji. Denko pudełka jest częścią planszy, ogranicznikiem dla szachownicy, w której pola wkładamy kości.

Wewnątrz opakowania znajdziemy: 24 niebieskie kości, 24 różowe kości, wkładkę do pudełka stanowiącą planszę, instrukcję.

Przed przystąpieniem do rozgrywki czuje się, że będzie to powtórka z rozrywki, kopia powszechnie używanej mechaniki. Po przestudiowaniu zasad i rozegraniu partii okazuje się jednak, że to coś nowego i ciekawego. Naprzemiennie wykładamy sześciany, natomiast każdy kolejny musi zostać położony w sąsiedztwie kości rywala – stykać się ścianką lub narożnikiem. Nawet kiedy masz już 3 elementy w linii to i tak musisz dołożyć się przy przeciwniku i nierzadko przenieść się w inną przestrzeń planszy. Istotny jest w tej grze moment, kiedy sześcian zostaje dołożony w polu, które jest otoczone z każdej strony – zajęte poprzez kości lub brzegowe pole gry, w takim przypadku kolejną kostkę dokłada się w dowolnym miejscu mającym styczność z elementem przeciwnika, czyli wybór i za tym swoboda ruchu bywa duży!

4Mation” to gra logiczna, w której podążamy za ruchem przeciwnika, dlatego kluczowe staje się uwolnienie od tego mechanizmu. Staramy się zaplanować akcje w taki sposób, żeby konkurenta otoczyć, a nową kość dołożyć w przestrzeni, od której wcześniej się oddaliliśmy, a mieliśmy tam świetny układ elementów. Wyprowadzić kogoś w pole – to stwierdzenie idealnie mi tutaj pasuje! Bardzo interesująca i wytrzymała produkcja, którą miłośnicy gier z kategorii „abstract strategy” powinni koniecznie przetestować. Osobiście zostawiam w swojej kolekcji, żeby po wakacjach potrenować logiczne myślenie ze swoimi uczniami. Gra angażuje i bardzo mi odpowiada – mądra rozrywka!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PIATNIK

Film: „4Mation” – unboxing

Film: „4Mation” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!