Recenzja gry Zwierzęca brygada

W grach od IPN nie rozrywka jest najważniejsza, ale szkolne opracowanie treści, ponieważ zabawa jest dopełnieniem dla edukacji. Technicznie najlepszą grą wydawcy jest „ORP Orzeł”, jednak największe wrażenie zrobiła na nas „Niepodległa” (tu mocno czuje się patriotyzm), a najlepszy klimat miała „Kolejka”, z kolei relacją ceny do jakości ujęła nas „Wojenna odyseja Antka Srebrnego 1939-1944” – dużo dobra za małą kasę. Dzisiaj coś dla klasy…
„Zwierzęca brygada” to komplet gier, nie pojedynczy projekt, propozycja dla 2 uczestników lub nawet całej klasy, odbiorcy w wieku od 7 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 25 minut, zatem zdążymy na lekcji historii lub wychowawczej.
Podczas otwarcia zwracamy uwagę na broszury informacyjne – świetne ilustracje, znakomity papier, mądre treści; potem dopiero na gry, które technicznie nie są innowacyjne, ale to mechanizmy sprawdzone i popularne, dzieci zazwyczaj znają standardowe memory, „Piotruś”, „Dobble” („ZnajZnak”).
Na zawartość opakowania składają się: 28 karty pracy, 25 kart „Piotrusia”, 13 kart „ZnajZnak” wraz z pudełkiem, broszura, karty pracy. Ilustracyjnie jest super, broszury pierwsza klasa, kartoniki wydają się cieńsze niż przed wojną, znaczy się jest inflacja i są oszczędności, ale po otwarciu czuje się satysfakcję. O historii opowiada Dyrektor Biura Edukacji Narodowej IPN Adam Hlebowicz oraz żołnierze – „zwierzęca brygada”, co jest bardzo sympatyczne i łatwiej zapamiętuje się fakty.
„Piotruś” polega na dociąganiu karty od sąsiada w celu kompletowania par, finalnie pozostanie pojedynczy gracz z niechcianą „czarną” kartą bez kopii.
„ZnajZnak” polega na wyszukiwaniu par na płytkach, każda kafelka ma jedno wspólne oznaczenie z inną biorącą udział w grze. Można bawić się w porównywanie symboli pomiędzy sąsiadami, w odkładanie na dzielony stos lub też zbieranie kartoników z wieży do własnej talii. Istotne jest, żeby wypowiedzieć nazwę znaku.
Gra pamięć to klasyczne memory, czyli odkrywamy dwie płytki z rozłożenia poszukując par; kiedy to się uda, ruch jest kontynuowany. Znalezione płytki stanowią punkty i są wyjmowane z układu.
W Karcie pracy znajdziemy zadania związane z każdym zwierzakiem z tytułowej brygady. Uczniowie otaczają ilustracje związane z opowieścią i wyjaśniają swój wybór, układają wydarzenia chronologicznie, rozwiązują quiz z wariantami odpowiedzi, trenują znajomość flag wybranych państw, kojarzą dane jednostki z walką na morzu, powietrzu lub w polu, odnajdują drogę w labiryncie, rozwiązują zadania prawda/fałsz. Wyzwania są interesujące, zabrakło nam wykreślanki lub rebusów, ale nauka angażuje.
„Zwierzęca brygada” to fajna zabawka edukacyjna dla klas 1-3, zatem historię realizuje wtedy wychowawca klasy. Polecam skorzystać, zwłaszcza w ostatnich dniach roku szkolnego, kiedy słońce mocno grzeje i dzieci nie potrafią skoncentrować się na klasycznej nauce! Zajęcia wzbogacane o pomoce dydaktyczne są bardziej interesujące, gry są atrakcją, a rywalizacja budzi emocje.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Instytutowi Pamięci Narodowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
Film: „Zwierzęca brygada” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!