Recenzja gry Dobble Access Plus
„Dobble” to gra już przetestowana przez graczy – sprawdziła się, jako pozycja dla dzieci oraz imprezowa, dzisiejsza edycja udowadnia, że to również świetna propozycja na zajęcia z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz produkt dostosowany do potrzeb osób z zaburzeniami funkcji poznawczych. Polecam na terapię, zajęcia rewalidacji, itp. odbywające się indywidualnie lub w mniejszych zespołach.
„Dobble Access Plus” to gra planszowa dla 1-4 uczestników w wieku od 6 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 10 minut. Nowa wersja opisuje główne funkcje zaangażowane podczas rozgrywki, zawiera komentarz ekspercki oraz dostosowania.
Podczas otwarcia czuje się, że to produkt wtórny, ale jednak unowocześniony, zawierający mądre komentarze, podpowiedzi do prowadzenia dokumentacji nauczyciela specjalisty i lepszego wykorzystania produktu w praktyce szkolnej, gabinetowej – psycholog, terapeuta.
Wewnątrz opakowania znajdziemy instrukcję oraz 65 dużych rozmiarów kart „Dobble” z oznaczeniem punktowym, które odnosi się do liczby obiektów malowanych na każdej karcie. Na krążkach znajdziemy 4-6 symboli, w ramach danego poziomu trudności pojedynczy rysunek na każdej karcie jest wspólny.
Od razu zastanowiło mnie, czy mogę posadzić obok siebie uczniów o różnych problemach poznawczych i wyrównać ich szanse. Okazuje się, że nie można łączyć ze sobą zestawów, jak daje je wydawca, ponieważ może zdarzyć się, że kilka obiektów jest skopiowanych, ale również żaden z nich się nie powtórzy. Osoba prowadząca zajęcia może łączyć zestawy jedynie poprzez wcześniejsze przejrzenie kart i usunięcie wybranych. W instrukcji znajdziemy informację, żeby bawić się w ramach pojedynczych talii, każdą z osobna.
Warianty rozgrywki są identyczne, jak we wcześniejszych odsłonach serii. „Wieża” polega na rywalizacji o wierzchnią kartę ze stosu w centrum gry poprzez dopasowywanie do własnego krążka. Po zdjęciu karty odsłaniana jest kolejna, zatem zmienia się dzielony obiekt.
„Studnia” to sytuacja odwrotna, zatem każdy startuje ze stosem kart, natomiast pojedyncza znajduje się w centrum. W toku gry po identyfikacji wspólnego obiektu następuje oddanie karty, teraz gracze porównują malunki z nową wierzchnią kartą, przed momentem wydaną z zasobów najszybszego uczestnika.
Przydatne są zasady dotyczące rozgrywki solowej, można bawić się z użyciem stopera i poprawiać swoje rekordy, prowadzić krótkie rundy przechodząc kolejne poziomy w ramach dostępnych tutaj zestawów, korzystać z kart nazywając kształty i kolory.
Uzupełnieniem jest historia powstania produktu oraz komentarze – psychiatry szpitalnego, profesora psychiatrii, ortopedagoga, gerontologa, pedagoga.
„Dobble Access+” to zabawka specjalistyczna, pomoc dydaktyczna, narzędzie wspierające dla prowadzącego spotkania z uczniami lub seniorami, chorymi lub niepełnosprawnymi. Z pewnością okaże się przydatna w pracy zawodowej.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy
Film: „Dobble Access+” – unboxing
Film: „Dobble Access+” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!