Recenzja gry Escape room W Krainie czarów
Martino Chiacchiera oraz Silvano Sorrentino specjalizują się w dedukcyjnych kryminałach oraz grach karcianych typu „escape room”, od tego duetu oglądaliśmy już następujące tytuły: „Atak na Londyn”, „Tajemnica Eldorado”, „Zagadka Sfinksa”, „Magiczna sztuczka”, „Ucieczka z Alcatraz”, „Skarb Czarnobrodego”, „Zamek Drakuli”. Dzisiaj nawiązanie do klasycznej literatury i nieco zwariowanej książki Lewisa Carrolla „Alice’s Adventures in Wonderland” (na potrzeby rozgrywki lepiej pozostawić „Krainę Czarów” w jej oryginalnej nazwie).
„W Krainie czarów Escape room” (org. „In Wonderland”) to gra karciana dla 1-6 uczestników w wieku od 12 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 60 minut. Inne projekty autorów składają się na serię „Kryminalne zagadki”, w ramach której znajdziemy: „W lustrzanym odbiciu”, „Upiór w muzeum” „Krwawe róże”, „Niefortunny spadek”.
Najlepiej opisywaną obecnie grą planszową o Alicji jest „Wonderland’s War”, u nas z kolei możecie zajrzeć do recenzji „Disney Villainous”, „Alice’s Garden”, „Alicja w krainie słów” oraz „Wonderland Xiii”.
„Deckscape” polegają na przeglądaniu kolejno ułożonych kart, czasem dzielonych na mniej liczne stosy, z których zagospodarowane są obie strony – zagadka i rozwiązanie na odwrocie. Część kart może posłużyć nam jako narzędzia lub postaci, zależnie od odsłony serii. Na przejście kompletu otrzymujemy godzinę, za każdą pomyłkę w rozwiązaniu otrzymujemy symbol zamieniany później na 5 minut opóźnienia i finalnie porównujemy się z tabelą wyników. Pozycja jednorazowa do podarowania bliskim lub odsprzedania po rozegraniu.
Podczas otwarcia zwracamy uwagę, że ta gra jest mocno osadzona w fikcyjnym świecie marzenia, snu, wizji – czytaj odrealniona w porównaniu do poprzednich części, chociaż i tam pojawiały się elementy fantastyczne związane ze sztuczkami magicznymi czy też iluzją. Do magicznej krainy wprowadza nas bohaterka z książki, podążamy za uciekającym królikiem, bronimy się przed złą królową i talią jej wojowniczych kart, nie mogło zabraknąć złośliwego kota i kapelusznika z jego przerwą na herbatę. Poza kartami otrzymujemy lusterko, więc od razu wiadomo, że pojawią się odbicia – tekstu oraz ilustracji.
Celem stojącym przed uczestnikiem jest wydostanie się z tej literackiej historii. W trakcie gry pokonamy labirynty manipulując kartami, które będziemy obracać na zasadzie dopasowania puzzli, pojawia się zabawa z grą słów, zagadki logiczne – językowe i matematyczne oraz zadania wymagające od nas spostrzegawczości – poszukiwanie detali, porównywanie malunków. Przez chwilę poczuliśmy się jak w „Club 2%”
Opowieść mocno osadzona jest w literackim pierwowzorze, więc jest to gratka dla fanów „Alicji w Krainie Czarów”, chociaż jak nie przepadacie to i tak warto przejść, ze względu na śliczne ilustracje i pomysłowe wyzwania (wtedy polecam ją nawet bardziej).
„Escape room W Krainie czarów” ukazuje krainę dziwactw i absurdu, rzeczywistość jest odwrócona, niczym w zwierciadle i dlatego łamigłówki też różnią się od tych, które znamy z wcześniejszych pozycji autorów. Dla jednych zaletą będzie trzymanie się literackiego pierwowzoru, dla innych może być to wadą tej gry. Zagadki są innowacyjne, chociaż wiadomo, że do każdej na początku podchodzimy z lusterkiem w dłoni, ale tematyka skupia się na gonitwie za królikiem i uwolnieniu się od Królowej Kier – tutaj niestety nic nas nie zaskakuje. Generalnie polecamy, ponieważ zabawa jest przednia i podobała nam się manipulacja odbiciem, ale bardziej zaangażowały nas wcześniejsze odsłony tej serii – nie bazowały na książce, nie wiedzieliśmy zatem, czego możemy się spodziewać, co nam się po drodze złego przydarzy. Jest to odsłona, która dla jednych okaże się najlepszą, dla innych najsłabszą – z pewnością będą kontrowersje i emocje, będzie o niej głośno!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES
Film: „Escape room W Krainie czarów” – unboxing
Film: „Escape room W Krainie czarów” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!