Recenzja gry Fascynująca Europa

Wydawcy starają się unikać formy quizowej, a dokładnie odpytywania, ponieważ kojarzy się uczniowi ze stresem wypowiedzi publicznej na ocenę w klasie. Dobrym pomysłem na grę edukacyjną jest zastosowanie rozwiązania w rodzaju prawda – fałsz, pamiętając o rozbudowanym wyniku takiego wyzwania, najlepiej w postaci ciekawostki – rekordu.

Fascynująca Europa” jest grą edukacyjną dla 2-4 uczestników w wieku od 10 lat na zasadzie quizu typu „Prawda czy fałsz?”. Pomoc dydaktyczna z wiedzy ogólnej, do wykorzystania na zajęciach geografii lub innych związanych z omawianiem Europy (np. o Unii Europejskiej).

Na zawartość opakowania składają się: 55 kart, 4 pionki, plansza, instrukcja (na odwrocie). Pionki plastikowe, niskiej jakości, ale w kieszonkowych grach quizowych to i tak wiele, podobnie z planszą – tor intensyfikuje wrażenia, ponieważ pojawiają się emocje wyścigu. Pozycja ze względu na swoje niewielkie rozmiary jest wygodna w transporcie i składowaniu.

Sąsiad czyta stwierdzenie z karty, aktywny gracz ocenia jej trafność, nagrodą jest ruch po torze w kierunku mety, karą zaś cofanie. Znajdziemy tutaj po dwa zadania na karcie, zatem pula wyzwań jest zawężona i po pewnym czasie zapamiętujemy odpowiedzi, ale o to przecież chodzi w nauce.

Mnie zastanawia, czy gry edukacyjne uciekające od edycji cyfrowej lub też związanej z obstawianiem wyników mają jeszcze sens istnienia, poza oczywiście użyciem przez nauczyciela i pedagoga, np. na zajęciach dodatkowych, rozmaitych kółkach, itp. w mniejszej grupie uczestników. Wydaje się, że tak, ponieważ lepiej zapamiętujemy kiedy czytamy z papieru, ponadto jest to zdrowsze dla oczu, ale z kolei grywalność i baza wiedzy jest ograniczona do elementów muszących zmieścić się w pudełku. Skorzystanie z gry jest także czymś innym – ciekawszym, oryginalniejszym – niż tylko ze standardowego podręcznika, to pewien rodzaj bonusu dla ucznia, dodatkowej aktywizacji w formie podania gadżetu.

W tej grze podoba mi się, że wystarczy zdecydować, czy ktoś stara się nas oszukać, czy stwierdzenie jest właściwe, nie ma więc presji wartościowania. Natomiast pojawia się ryzyko losowego wyboru i ustrzelenia poprawnej odpowiedzi, ze względu na wysoką szansę trafienia. Cieszą dopełniacze w rodzaju planszy i pionków oraz mobilność produktu.

Fascynująca Europa” to nieskomplikowana gra edukacyjna, w której brakuje pól specjalnych na planszy, np. przyspieszenia dla marudera lub spowolnienia dla lidera, ze względu na prostotę decyzji nie ma potrzeby dołączania kart specjalnych w rodzaju podpowiedzi („szansy”). Gra w swojej kategorii jest interesująca i z pewnością przydatna, jako pomoc szkolna i do edukacji domowej, ponieważ wprowadza odrobinę rozrywki do nauki pamięciowej. Warto skorzystać, zwłaszcza uczniowie mający problemy z przyswojeniem materiału.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Fascynująca Europa” – unboxing

Film: „Fascynująca Europa” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!