Recenzja Magicznego kuferka Bursztynowego

Sztuczki magiczne zawsze są atrakcyjne dla publiczności, ponieważ lubimy być zaskakiwani i bawieni zarazem. Odkrywanie sekretu, w jaki sposób naszej świadomości umknęła istota tricku to również duża atrakcja. Interesująca jest także tematyka, ponieważ czarnoksięstwo kojarzy się z zakazanymi praktykami, z czymś tabu, dzięki czemu stajemy się wyjątkowi, bo możemy przekroczyć granicę poznania, co oczywiście kusi.
„Magiczny kuferek Bursztynowy” to zestaw małego magika dla odbiorcy w wieku od 8 lat, z czasem pokazu zajmującym ok. 30 minut. W ofercie wydawcy jest jeszcze drugi zestaw – „Szmaragdowy”, natomiast ten dzisiaj zaprezentowany podoba nam się bardziej, ze względu na palenie banknotów wysokich nominałów oraz metalowy rekwizyt, czyli ryzyko utraty gotówki połączone z wysoką jakością materiału.
Podczas otwarcia zwraca uwagę metalowa obręcz, co prawda jest przecięta, ale nie odgięta, więc można udawać, że sztuczka polega na szybkim przeciąganiu linki przez szczelinę, czego oczywiście nie sposób zrobić płynnym ruchem na dostarczonym tutaj rekwizycie. Przyznam, że nawet kupiłbym drugi zestaw i wydawał taką obręcz do publiczności, wraz ze sznurówką już bez wkładki, aby sami widzowie przetestowali, że tak się nie uda! Najważniejsze jest przecież w pokazie, aby odwrócić uwagę od istoty danej sztuczki. Ważne dla efektu grozy jest także zastąpienie fikcyjnego banknotu przez prawdziwy, oczywiście już po przećwiczeniu płynnej manipulacji pojemnikami.
W zestawie: pomnażacz pieniędzy, tajemniczy węzeł, magiczne żetony, sztuczny banknot, prosta instrukcja w punktach. A w praktyce: trzy elementy tworzące probówkę z zatyczką i pojemnikiem wewnętrznym, cztery krążki (dwa o różnych stronach, dwa o jednakowych), piasek udający popiół, trzy sztuczne banknoty malowane z jednej strony, sznurówka z zaszytym mocnym magnezem, obręcz, instrukcja zajmująca wiele miejsca, ale opisująca przebieg pokazu, nie tylko tricki.
Istotą pierwszej sztuczki jest wyciąganie wewnętrznego, tajnego pojemnika, który jest chwytany za pomocą zatyczki zamykającej zewnętrzne opakowanie. Oczywiście pomiędzy ściankami będziemy ukrywać popiół. Podczas pokazu trzeba być ostrożnym w manipulacji, żeby podczas podnoszenia zatyczki nie ujawnić przypadkiem dodatkowego, mniejszego pojemnika, w którym schowany jest banknot – element ukrywany jest za palcami sztukmistrza. Dla większego efektu polecam skorzystać z banknotu 500 zł, którym stosunkowo rzadko płacimy w sklepie.
Druga sztuczka bazuje na zrobieniu z siebie idioty, dla odwrócenia uwagi od sięgania do drugiej kieszeni. Pokaz rozpoczynamy od żetonów z identycznymi stronami, które możemy pokazać publiczności do sprawdzenia ich autentyczności. Podczas pokazu warto skorzystać z kieszeni podzielonej na dwie części, żeby wyciągać rekwizyty z tej samej, ale już podmienione. Płynny ruch z palców na część centralną dłoni, w celu odwrócenia krążków jest łatwy do opanowania.
Najbardziej efektowny jest pokaz z obręczą. Podoba mi się zwłaszcza dynamika tej sztuczki, kiedy z niewielkiej wysokości upuszczamy obręcz, która ma się zaczepić w locie na magnes, następnie ruszamy kompozycją w formie wahadła, aby wzrok nie dostrzegł, że w rzeczywistości pierścień nie wisi na pętli. Najtrudniejsze w pokazie z obręczą jest nauczenie się specjalnego węzła, który ma imitować mocne połączenie pierścienia z linką.
Moją publiczność zainteresowała przede wszystkim sztuczka z pierścieniem, który dokładnie oglądali, mylnie uznając, że przez wąską szczelinę przepuszczam linkę. Następnym pomysłem było, że płynnym ruchem przekładam koniec sznurka przez środek pierścienia, wtedy związałem końce ze sobą tworząc zamkniętą pętlę. Polecam odwrócić uwagę od sprawdzenia sznurówki właśnie poprzez manifestowanie tej drobnej nieciągłości w obręczy. Pomyślałem nawet, że wspierający w pokazie dorosły mógłby na scenie zespawać taką obręcz – zaopatrzeni w ciemne okulary widzowie otrzymują efekty pirotechniczne, a jeszcze mocniej odwracamy uwagę od linki i zamkniętego w niej magnesu (tak, wiem, że to przesada, ale jest show).
„Magiczny kuferek Bursztynowy” to świetny upominek dla dziecka, które lubi być w centrum zainteresowania, chętnie pokazuje swoje talenty aktorskie, pasjonuje się sztuczkami magicznymi i występami estradowymi. Wydaje się, że to trafiony prezent dla fanów Harry’ego Pottera. Zachęcam do doskonalenia własnych umiejętności w zakresie prowadzenia imprezy z magią na pierwszym planie (realnie jednak w tle, bo jak się okazuje, to czarnoksiężnik gra tu pierwsze skrzypce).
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Magiczny kuferek Bursztynowy” – unboxing
Film: „Magiczny kuferek Bursztynowy” – przebieg pokazu
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!