Recenzja gry Selfie Crasher

Moda na pstrykanie autoportretu ze smartfona wydaje się już powoli mijać, młodsze ode mnie pokolenie i potomstwo przenosi się na wiadomości głosowe oraz kreację materiałów audio-video. Dzisiaj obejrzymy grę zręcznościową i na spostrzegawczość, która polega na dynamicznym dopasowywaniu elementów, w tematyce wykonywania selfie, zatem powinno się dzieciom podobać, bo jednak nowocześnie, autorsko i dowcipnie zarazem.

Selfie Crasher” to gra dla 2-7 uczestników w wieku od 7 lat (proponuję zabawę z dziećmi w wieku od 5 lat) oraz czasem partii trwającym ok. 20 minut. Projektanci: Amanda Birkinshaw oraz James Harrison. Mechanizm gry: dopasowanie („matching”). Jest to gra imprezowa („party game”) bez podziału na tury („real-time”).

Technicznie ta gra przypomina mi tytuły w rodzaju: „Voodoo”, „Dobble” („Dobble Access Plus”), „LAMA”, „Twinkle”, czy też odrobinę mniej „DUOS” („Sport & Baśnie”, „Rzeczy & Zwierzaki”). Pod względem tematyki podobne propozycje pokazywane na blogu to „Tajemnice fotografii”, „Photoshoot”. Najbardziej znaną grą o rynku smartfonów jest „Smartphone Inc.”  

Podczas otwarcia zwracam uwagę na nowoczesne wzornictwo nawiązujące do usług mobilnych – aplikacji na smartphone czy też wyglądu wyświetlacza telefonu komórkowego. Na przód kadru chcą się wydostać mistrzowie drugiego planu, czyli kosmici – wyjątkowo podobni do emocjonalnych ludzików z „W głowie się nie mieści” (według mnie są to mega-sympatyczne ilustracje).

Wewnątrz opakowania znajdziemy: 55 kart selfie (Ziemianie i ufoludki w tle), 30 kart kosmitów. Jakość, jak przyznało na wydawnictwo „Piatnik”, jest wysoka. Szkoda, że karty są zagospodarowane tylko z jednej strony. Na pewno na plus promowanie sportu oraz wyjazdów związanych z poznawaniem kultur świata.

Celem gry jest zebranie większej liczby kart kosmitów od naszych konkurentów w chwili, kiedy jeden z indywidualnych stosów się wyczerpie. Przed rozpoczęciem zabawy należy rozdać karty z UFO-kami, każdy z graczy odsłania wierzchnią kartę ze swojego stosu – po 6 kart na osobę, reszta odrzucana do pudełka.

Podczas rozgrywki odsłaniamy pierwsze zdjęcie Ziemianina i wszyscy jednocześnie sprawdzamy wierzchnie karty stosów graczy. Jeśli typ kosmity (dany członek rodziny obcych, o konkretnej barwie i kształcie) pojawia się na fotografiach selfie (jak się okazuje nie solowych) w liczbie dokładnie wskazanej na którejś z kart uczestników, to zdobywamy kartę celu, a karty selfie liczone do wyniku odrzucamy na stos zużytych. W przypadku różnej liczby kosmitów na zdjęciach z centrum gry, dokładamy kolejne, aż do zastopowania gry przez uczestnika. Jeśli gracz zatrzyma partię i okaże się, że wskazanie numeryczne z karty selfie i kosmity nie zgadzają się, to za karę oddaje wcześniej zdobytą kartę punktacyjną. Może się zdarzyć, że liczba kosmitów danego typu przekroczy 6, należy wtedy wypowiedzieć komendę „Stop kosmici”, co daje nam w nagrodę dowolnie wybraną kartę wierzchnią. Rywalizujemy do chwili wydania wszystkich kart kosmitów u któregoś z uczestników zabawy.

Podoba mi się, że zabawa jest dynamiczna i prosta, nie trzeba specjalnie tłumaczyć jak grać – rozpoczynamy płynnie i szybko rozkręcamy tempo. W grze czasu rzeczywistego istotne jest, żeby skoncentrować się na działaniu, na akcji, nie zaś na analizie zasad gry. Świetne jest wyczekiwanie na kolejną jawną kartę w strefie gry, ponieważ każda z nowych może okazać się potrzebną do spełnienia warunku z karty kosmity. Przyjemna jest negatywna interakcja, czyli podbieranie kart kosmitów z cudzych stosów. Nawiązanie do słynnej animacji, również jest dużą zaletą tej produkcji, ponieważ jej wykonanie jest atrakcyjne. „Selfie Crasher” to znakomita propozycja dla młodszych uczestników, najlepiej na imprezy dzieci! Im nas więcej w grze, tym ciekawiej, ponieważ rywalizacja staje się bardziej zaciekła, emocje z kolei gorętsze. Przy okazji spotkania przy grze polecam poruszyć z dzieckiem temat bezpieczeństwa w sieci – prywatność, upublicznianie wizerunku i innych danych wrażliwych.

Oryginalna gra na szybkość reakcji, rekomenduję dla dziecka interesującego się fotografią i zbyt często sięgającego po smartphone. Może przekona się, że karciane gry towarzyskie są ciekawsze, gdyż bardziej żywiołowe od upartego wpatrywania się w ekran i od zdalnego tylko kontaktu.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PIATNIK

Film: „Selfie Crasher” – unboxing

Film: „Selfie Crasher” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!