Recenzja gry Ale kocioł!

Gry pamięciowe są świetnym wspomaganiem edukacji ucznia, ponieważ nauka jest bardziej efektywna, kiedy szybciej zapamiętujemy i do tego większy zakres materiału! Stworzyć oryginalną grę memory to jednak nie lada wyzwanie!
„Ale kocioł!”, w org. „Potion House”, czyli „domek eliksirów” to gra memo dla 2-5 uczestników w wieku od 6 lat (z asystą dorosłego nawet młodszych dzieci), z czasem trwania partii ok. 20 minut. Projektował Frédéric Lamy, ilustrowała Lisa Guisquier.
Gry pamięciowe pokazywane na blogu: „Hanabi”, „Myszkowanie”, „Memoarrr!”, „Kto to zrobił?”, „Gold”, „Sen”, „Czary mary”, „Glastonbury”, „Gigamon”, „Pingolo”, „Potwory do szafy”, „Bazyliszek”, „Cloud race”, „Ani beee, ani meee”, „Dice cup”, „Wühlmäuse”, „Poule poule”, „Odyseja”, „Puzzle memo”, „Puzzle memo Ozean”, i in.
Inne ciekawe gry o wiedźmach lub magach: „Broom service”, „Wiedźmy Elekt”, „Pentos”, „Mix-Tura”, „Jaś i Małgosia”, „Mystic scrolls”, „Witless wizards”, „Mandragora”.
Podczas otwarcie cieszy nas, że opakowanie jest częścią strefy gry – parterem domostwa, gdzie widzimy półki ze składnikami na niższej kondygnacji budynku. Gracze ważą potężne mikstury na poddaszu korzystając ze schowków we wnętrzu pudełka – podobają się nam sznurkowe uchwyty na wieczkach, które ułatwiają manipulację i kompozycja graficzna dopasowana do tematyki gry. Na klimat oddziałuje także różdżka, którą mieszamy w zagłębieniach przekładając żetony w poszukiwaniu tych aktualnie potrzebnych.
Na zawartość zestawu składają się następujące komponenty: 1 czarodziejska różdżka, 4 wieka schowków, 5 kart plecaków, 40 kart składników, 40 żetonów składników, 40 żetonów punktowych, instrukcja. Gra jest wolna językowo, zatem można bawić się bez barier.
Przygotowując grę należy losowo rozdzielić krążki ze składnikami, po 10 sztuk na każdy schowek. Uczestnicy otrzymują karty plecaków, na każdej znajdują się 4 pola na żetony punktów – po uzbieraniu przez gracza kompletu następuje zatrzymanie gry i sumowanie wyników. Gracze wybierają od 2-5 kart składników w zależności, jak bardzo złożona ma być kompozycja mikstury – w przypadku remisu wygra osoba mająca wyższe wartości w żetonach, czyli bardziej skomplikowane eliksiry.
W turze możemy spojrzeć do pojedynczego schowka i używając różdżki przekładamy żetony w poszukiwaniu tych, które zilustrowano na kartach – krążków nie wyjmujemy ze schowków, zapamiętujemy jednak miejsce występowania danego składnika. Nie wolno zakrywać dłonią kasetki, pozostali gracze podczas naszych poszukiwań uważnie obserwują zgromadzone tam żetony. Kiedy wiemy, w których schowkach znajdują się wszystkie potrzebne komponenty, możemy to przetestować, czyli uwarzyć wywar. Gracz kładzie karty przy odpowiednich schowkach, następnie sprawdza, czy żetony tam schowane zgadzają się ze wskazaniem na danej ilustracji. W przypadku prawidłowego rozwiązania, otrzymujemy żeton punktowy o wartości równej licznie składników eliksiru. W przypadku pomyłki oddajemy karty i rozpoczynamy pracę nad nową magiczną miksturą, identycznie postępujemy po zdobyciu punktów, ale jesteśmy już krok bliżej zwycięstwa.
„Ale kocioł!” to nowoczesna gra planszowa na zapamiętywanie, w której ucieka się od przestarzałej mechaniki wskazywania identycznej pary w zakrytym układzie. Tutaj wygląd komponentów współgra z tematyką zabawy, opakowanie nie służy jedynie przechowywaniu zawartości i ogólnie czuje się innowacyjne podejście do tej kategorii gier. Gorąco polecamy ten produkt, kapitalna gra pamięciowa dla młodszego odbiorcy!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES
Film: „Ale kocioł!” – unboxing
Film: „Ale kocioł!” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!