Recenzja gry Alicja w Krainie Czarów
Gry stołowe oparte na literaturze mają dla mnie dużą wartość, ponieważ poza rozrywką towarzyską zachęcają również do czytania książek. „Alice in Wonderland” autorstwa Lewisa Carrolla jest częstą inspiracją dla gier planszowych i karcianych, obecnie wszyscy miłośnicy tej tematyki czekają na polską edycję „Wonderland’s War”, ten czas z pewnością umili dzisiaj zaprezentowana gra dedykowana dla rodziny z młodszymi dziećmi.
„Alicja w Krainie Czarów” to gra planszowa dla 2-4 uczestników, dzieci w wieku od 6 lat (bawiąc się w otwarte karty od 5 lat), z czasem partii trwającym ok. 20 minut.
Autorami gry są Martino Chiacchiera („Kryminalne zagadki”: „Krwawe róże”, „Niefortunny spadek”, „W lustrzanym odbiciu”, „Upiór w Muzeum”; „Escape Room”: „Zamek Drakuli”, „Ucieczka z Alcatraz”, „Skarb Czarnobrodego”, „Zagadka Sfinksa”, „Magiczna sztuczka”, „Tajemnica Eldorado”, „Atak na Londyn”) oraz Remo Conzadori („Baśniowa Gospoda”, „Manitoba”), ilustrował Maciej Szymanowicz („Jaś i Małgosia”, „Muzykanci z Bremy”, „Sadzimy las”, „Nos w nos”, „Złota Kaczka”).
Mechanizmy rozgrywki: zarządzanie ręką gracza, pchanie szczęścia, wyścig, kręcenie spinnerem, rondel.
Inne gry o Alicji pokazywane na blogu: „Baśnie Similo”, „Escape Room W krainie czarów”, „Alice’s Garden”, „Alicja w krainie słów”, „Wonderland XIII”. Sympatyczna bohaterka pojawiła się również w „Unmatched: Bitwa Legend, część 1” oraz „Disney Villainous”, obie dostępne na krajowej dystrybucji. Ze słodkościami polecam jeszcze spróbować rozegrać: „Candy Lab”, „Cukierki”, „Ciasteczkowe potworki”, „Honey Moon”.
Podczas otwarcia cieszą nas dojrzałe mechanizmy rozgrywki zastosowane w tytule raczej dla młodszego odbiorcy, w tym wykorzystanie w zabawie opakowania, co od czasu „Ice Cool” staje się dobrą praktyką – ostatnio super w „Myszkowanie”. Projektanci są znani z gier detektywistycznych w typie łamigłówek solowych lub kooperacyjnych, stworzyli wiele udanych produkcji.
W trakcie zabawy zdobywamy punkty w żetonach ciasteczek za okrążenia i postoje na odpowiednich polach (w przypadku remisu liczymy zebrane duże krążki). Koniec gry następuje po wykorzystaniu wszystkich 11 kart z talii – każdy używa identycznego zestawu, natomiast losowo dobiera kartę ze stosu.
W turze wybieramy prawą lub lewą kartę z trzech dostępnych na ręce, przemieszczamy pionek po okręgu (zajęte pole powoduje ruch krok dalej, podobnie użycie dużej figurki – tu opcjonalnie), uzupełniamy zestaw nową kartą wsadzaną w środek wachlarza, co aktywuje dostęp do wcześniej niedostępnej.
Akcje z pól planszy: „kot z Cheshire” powtarza ruch z ostatniej zagranej przez uczestnika karty, „królicza nora” zatrzymuje (oddana karta określa liczbę prób zakręcenia wskazówką – przemieszczenie tylko na wolne pole), „małe ciasteczka” – wskazówka wyznacza ilość zdobytych słodkości (pojedynczy punkt za sztukę), „Pan Gąsienica” – zwiększenie zasięgu poprzez zmianę rozmiaru pionka (zawsze pojedynczy duży na planszy, co może uruchomić pułapkę pola), „herbatka u Kapelusznika” – miejsce startowe, powoduje pobranie dużego ciasteczka po przekroczeniu, alternatywnie skorzystanie ze stosu przy postoju.
Podobają mi się w tej grze nawiązania do książki, jak kierowanie bohaterami literackimi, sidła króliczej nory, zmiana wielkości postaci prowadzonej przez gracza, wyścig po torze planszy kojarzącym się z tarczą zegara, zagrywanie klasycznych kart niczym rycerzy Królowej Kier. Świetnym pomysłem jest wpadanie do dziury podczas zamiany wielkości figurek oraz prosta i jednocześnie mądra organizacja kart na dłoni, dzięki której można zaplanować kolejną akcję.
Na obecny czas to najlepsza na rynku mała gra o Alicji ze słynnej powieści fantasy. Przyjemna wizualnie i technicznie – nieskomplikowana, chociaż ciekawa w działaniu. Warto polecić, jako grę familijną – dla rodziców, których nie zniechęci i dla młodszych dzieci, które zaangażuje w przygodę w zaczarowanej krainie. Bardzo dobra w swojej kategorii!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA
Film: „Alicja w Krainie Czarów” – unboxing
Film: „Alicja w Krainie Czarów” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!