Recenzja gry Rodzinne kalambury

Dzisiaj gra, którą chętnie nazwę standardową, niczym nie wyróżniającą się spośród innych, dostępnych na rynku. Jej prostota jest tutaj zaletą, ponieważ do zabawy zaprosimy więcej dzieci i nie martwimy się o potencjalne szkody. Tytuł spisuje się, jako gra szkolna o niskim progu uczestnictwa i małej wartości materialnej, więc przy zniszczeniach nie będzie rwania włosów z głowy.

Rodzinne kalambury” to gra z rysowaniem i pokazywaniem dla 2-4 uczestników w wieku od 5 lat, z czasem rozgrywki zajmującym ok. 30 minut. Są to wskazania względne, szacunkowe, ponieważ możemy bawić się drużynowo zwiększając liczebność składu, wybrane hasła nie nadają się dla młodszych dzieci, wtedy usuwamy niektóre karty z talii, natomiast czas zależy od umiejętności w prezentacji, ale także od wskazań z rzutu kostką.

Wewnątrz opakowania znajdziemy dwustronną planszę, 220 kart – po 6 haseł na jednej stronie, kostkę – oczka żłobione w materiale, więc stosunkowo odporne na ścieranie, plastikowe pionki – starodawne, dla przepadających za stylem retro (ostatnio modny). Instrukcja jest broszurowa, treściwa. Zabawkę wyprodukowano w Polsce.

Tworząc rebus nie używamy liter, będzie to tylko rysunek. Nie otrzymujemy śliskiej tabliczki, ani mazaka, o które należy zadbać we własnym zakresie. Podczas tworzenia prac plastycznych zabroniona jest gra ciałem.

W trakcie gestykulacji aktywne jest nasze ciało – poruszamy się tańcząc, używamy też mimiki, co ciekawe – instruktaż daje nam pozwolenie na używanie słów, stąd śpiew oraz słownictwo, jak wyrazy bliskoznaczne, czasowniki, przymiotniki.

Promujące produkt hasełka typu „zatańcz”, „zaśpiewaj”, „wytłumacz” nie są tradycyjne dla kalambury, ale z pewnością zabawne, ponieważ teraz to rozrywka bardziej artystyczna, zabawa w teatr z aktorem na scenie, co może się podobać.

Nie jest to propozycja dla każdego, ponieważ nie wszyscy przepadamy za grą publiczną, w której prezentujemy się przed widownią, nawet familią.

Plansza w formie ślimaka wymaga korzystania z kostki, która wyznacza długość ruchu po torze, ale dopiero po odgadnięciu zagadki. Znajdziemy tutaj pola specjalnie, np. obligatoryjny kalambur lub rebus, także miejsca przyspieszenia pionka. Nie ma punktów karnych, ani ścieżek skrótu. Plansza z kolumnami jest dla mnie przyjemniejsza, ponieważ lepiej ukazuje istotę wyścigu – lidera i goniących wynik, tutaj przesuwamy pionek zawsze o pojedyncze pole w górę, do mety.

W trakcie zabawy uczymy się znaczenia słów, rozwijamy umiejętności komunikacyjne i prezentacji własnej osoby poprzez opowiadanie, trenujemy wykonywanie prac plastycznych.

Rodzinne kalambury” to niewyszukana gra, która jest mało oryginalna, ponieważ nie mamy tutaj hasełek w rodzaju rywalizacji pokoleń, konkurowania płci, itp., ale to nic, ponieważ zdaje egzamin u ogółu dzieci! Dla mnie to narzędzie wskazane do świetlicy, ponieważ nie wymaga tłumaczenia zasad i angażuje tłumnie, także tych omijających na co dzień gry stołowe i towarzyskie, a tu włączających się, bo zaprasza grupa – rówieśnicy lub nauczyciel organizujący czas uczniów.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy JAWA

Film: „Rodzinne kalambury” – unboxing

Film: „Rodzinne kalambury” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!